Gå til innhold

Farmen-Andreas, ABB og bin Laden


Sør

Anbefalte innlegg

Gjest trulteli

''Å tukte betyr å disiplinere ved å bruke en eller annen form for makt ovenfor noen for å få til å gjøre det du vil at de skal gjøre. – trulteli''

"en eller annen form for makt ovenfor noen for å få til å gjøre det du vil at de skal gjøre" = vold.

Og vold behøver ikke være fysisk, noe som i grunnen var hele poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    60

  • Colette

    30

  • mariaflyfly

    10

  • hidi, the scorpion

    10

Jeg kan ikke erindre å ha nevnt ordet kjernekar noe sted. Jeg ønsket kun å påpeke at han ikke har tatt til orde for å slå kvinner (slik du har gjort det om til). Tukte er ikke det samme som å slå nødvendigvis. Jeg har selv blitt tuktet i åresvis uten slag.

Men han er klar på at det er det han lener:

''– Det handler det om å oppdra, irettesette, og lære en kvinne hva som er rett og galt. «Tukt» er en positiv ting, men noen ganger går ting så langt at det ikke hjelper å snakke, da man må ta i bruk fysiske midler, tilføyer han.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det er neppe noe nytt at barn/ungdom må ta slike valg selv blant "ikke-religiøse", hvor konsekvensen er full avvisning fra en eller begge foreldre.

''Vel det er neppe noe nytt at barn/ungdom må ta slike valg selv blant "ikke-religiøse", hvor konsekvensen er full avvisning fra en eller begge foreldre. – trulteli''

Det irrasjonelle hatet mot homofile er ikke noe humanister har funnet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han er klar på at det er det han lener:

''– Det handler det om å oppdra, irettesette, og lære en kvinne hva som er rett og galt. «Tukt» er en positiv ting, men noen ganger går ting så langt at det ikke hjelper å snakke, da man må ta i bruk fysiske midler, tilføyer han.''

Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som synes at han må oppdra meg.

Herre jesus for en type...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva er tukt? Han stiller nøyaktig samme krav til seg selv, som han gjør til sin kvinne. – Colette

''

Det gjør han åpenbart ikke, ettersom han mener han er kvinnen overlegen (!), og derfor bestemmer om hun skal tuktes eller ei.

En sikker oppskrift for fysisk og psykologisk mishandling av kvinner.

"Morsomt" at han heter Andreas, da, siden det betyr "mann"...

Voksne mennesker skal ikke oppdra hverandre. Hadde min mann/type/kjæreste forsøkt på noe slikt, skulle nok jeg også "oppdratt" ham litt, ja.

Rart at det er lite snakk om Stockholmsyndromet i denne sammenhengen, og i de to (eller er det flere) overgrepssakene som er i vinden akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Morsomt" at han heter Andreas, da, siden det betyr "mann"...

Voksne mennesker skal ikke oppdra hverandre. Hadde min mann/type/kjæreste forsøkt på noe slikt, skulle nok jeg også "oppdratt" ham litt, ja.

Rart at det er lite snakk om Stockholmsyndromet i denne sammenhengen, og i de to (eller er det flere) overgrepssakene som er i vinden akkurat nå.

''

Rart at det er lite snakk om Stockholmsyndromet i denne sammenhengen, og i de to (eller er det flere) overgrepssakene som er i vinden akkurat nå. – Bella Dotte''

Ja, enig med deg.

Jeg så Stockholmsyndromet nevnt som en mulig forklaring på hvorfor så mange av de lutfattige i USA (som vinner på Obamacare) faktisk er mot det, og støtter de som vil ta det vekk fra dem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som synes at han må oppdra meg.

Herre jesus for en type...

''Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som synes at han må oppdra meg.

Herre jesus for en type... – Bella Dotte''

Disse neandertalerne er gutter i menns kropper.

Ordentlige menn er ikke redd for likeverdige kvinner.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som synes at han må oppdra meg.

Herre jesus for en type... – Bella Dotte''

Disse neandertalerne er gutter i menns kropper.

Ordentlige menn er ikke redd for likeverdige kvinner.

Med vennlig hilsen

''Disse neandertalerne er gutter i menns kropper.''

Hva vet du om hvilket kvinnesyn neandrertalerne hadde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trulteli

''Vel det er neppe noe nytt at barn/ungdom må ta slike valg selv blant "ikke-religiøse", hvor konsekvensen er full avvisning fra en eller begge foreldre. – trulteli''

Det irrasjonelle hatet mot homofile er ikke noe humanister har funnet på.

Jeg bryr meg i grunnen lite om hvem som fant det på. Jeg er mer opptatt av at det bør sluttes med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trulteli

Men han er klar på at det er det han lener:

''– Det handler det om å oppdra, irettesette, og lære en kvinne hva som er rett og galt. «Tukt» er en positiv ting, men noen ganger går ting så langt at det ikke hjelper å snakke, da man må ta i bruk fysiske midler, tilføyer han.''

Jaja godt han er så åpen med det i forkant. Langt enklere for en kvinne å unngå å havne i en slik situasjon. For de fleste kommer jo tukting som julekvelden på kjerringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg i grunnen lite om hvem som fant det på. Jeg er mer opptatt av at det bør sluttes med.

''Jeg bryr meg i grunnen lite om hvem som fant det på. Jeg er mer opptatt av at det bør sluttes med. – trulteli''

Det er ikke blant humanister man er så opphengt i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg bryr meg i grunnen lite om hvem som fant det på. Jeg er mer opptatt av at det bør sluttes med. – trulteli''

Det er ikke blant humanister man er så opphengt i dette.

''Det er ikke blant humanister man er så opphengt i dette.''

Nei visst. Ateister som Stalin og andre komunsitledere er jo virkellig viden kjent for sin "humanisme" og generelle kjærlighet til mennesker av begge kjønn(sic)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg enig med deg, Sør. At vi ikke er like betyr ikke at det ene kjønnet skal være overordnet. Det er for meg en helt vanvittig tanke. Jeg prøver, men jeg greier ikke å forstå hvorfor så mange forsvarer denne mannen og velger å overse de mest uspiselige tingene han står for.

Det er ikke snakk om å overse de sære meningene hans, men om å se at fyren _også_ har sine gode sider - for det kom nok overraskende på mange. I starten av serien ble vi bare kjent med hans oldtidsholdninger, og da ble vi nok "tatt på senga" av at han faktisk _også_ kunne være godt over middels hyggelig og omsorgsfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trulteli

''Jeg bryr meg i grunnen lite om hvem som fant det på. Jeg er mer opptatt av at det bør sluttes med. – trulteli''

Det er ikke blant humanister man er så opphengt i dette.

For den som rammes spiller det nok liten rolle om det er en humanist eller kristen som rammer. Det spiller i grunnen liten rolle hvilken "leir" det er flest av disse med denne type holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den som rammes spiller det nok liten rolle om det er en humanist eller kristen som rammer. Det spiller i grunnen liten rolle hvilken "leir" det er flest av disse med denne type holdninger.

''For den som rammes spiller det nok liten rolle om det er en humanist eller kristen som rammer. Det spiller i grunnen liten rolle hvilken "leir" det er flest av disse med denne type holdninger. – trulteli''

Årsaken til f. eks. homohat er selvsagt vesentlig for å bekjempe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''

Da vet du utrolig lite om menn.Menn som mishandler kvinner pleier ikke å si i fra til omverden, de spiller på sjarm og "kjærlighet".

Tror du at min mishandler, fortalte familie og venner, at kjæresten burde oppdras...? – hidi, the scorpion''

Nettopp. Desto farligere er det grunn til å anta de er når de til og med sier fra om det først.

''Nettopp. Desto farligere er det grunn til å anta de er når de til og med sier fra om det først.''

Da har man ihvertfall et valg! Det hadde ikke jef,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det er neppe noe nytt at barn/ungdom må ta slike valg selv blant "ikke-religiøse", hvor konsekvensen er full avvisning fra en eller begge foreldre.

Jeg driter egentlig i om foreldrenes avvisning av barn med annen legning har opphav i religiøs overbevisning eller andre årsaker. Resultatet er det samme, og jeg synes det er forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trulteli

Jeg driter egentlig i om foreldrenes avvisning av barn med annen legning har opphav i religiøs overbevisning eller andre årsaker. Resultatet er det samme, og jeg synes det er forferdelig.

Holder helt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Du får leve i din verden. Den verdenen som passer deg. Alle kvinner er snille og uskyldige, og alle menn er potensielle mordere/overgripere, og konstant i voldelig modus.

Du vet - på seg selv så kjenner man andre.

Så det kan nok godt være at Sør vet mer om dette enn de fleste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Meninger er bare meninger, mens handlinger kan få katastrofale utfall.

''

Han forfekter jo nettopp å slå kvinner.

Som jo er ganske så vanlig blant så mange av de muslimer som du trykker til ditt hjerte....

Men det er kanskje noe helt annet når han er kristen og forfekter holdninger som vi vanligvis ser absolutt mest av blant muslimske menn?

Rasisme kalles for øvrig slike holdninger som du utviser her Sør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...