Gå til innhold

Farmen-Andreas, ABB og bin Laden


Sør

Anbefalte innlegg

Du _aner _ ikke hva jeg har hvert gjennom.

Kan du ikke heller konsentrere deg om kone/mann drapssaker eller jenter som blir drept av familien.

Tro meg, jeg vet hva en psykopat/sosiopat er:(

Jeg har vært fornedret nok.

''Du _aner _ ikke hva jeg har hvert gjennom.

Kan du ikke heller konsentrere deg om kone/mann drapssaker eller jenter som blir drept av familien.

Tro meg, jeg vet hva en psykopat/sosiopat er:(

Jeg har vært fornedret nok. – hidi, the scorpion''

Så hvorfor advarer du da ikke andre mot folk som forfekter at det har rett til å slå kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    60

  • Colette

    30

  • mariaflyfly

    10

  • hidi, the scorpion

    10

hidi, the scorpion

''Du _aner _ ikke hva jeg har hvert gjennom.

Kan du ikke heller konsentrere deg om kone/mann drapssaker eller jenter som blir drept av familien.

Tro meg, jeg vet hva en psykopat/sosiopat er:(

Jeg har vært fornedret nok. – hidi, the scorpion''

Så hvorfor advarer du da ikke andre mot folk som forfekter at det har rett til å slå kvinner?

But I do! Dette er ikke det eneste forumet jeg er på.

Om en mann slår deg en gang, så kommer han til å slå deg igjen!

Tror du virkelig at jeg ikke har spredd det budskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg er mest facinert av detaljrikdommen, den brutale ærligheten hans osv. Uten at jeg skjønner hvordan jeg orker og lese alle disse sidene uten avsnitt og kapitler. Jeg synes han skriver fantastisk.,og innholdet blir med meg gjennom dagen etter.

Ja, der setter du ord på det. Det er vel ingen andre enn han som kunne fått meg til å lese side opp og side ned om f.eks det å vaske et bad :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

But I do! Dette er ikke det eneste forumet jeg er på.

Om en mann slår deg en gang, så kommer han til å slå deg igjen!

Tror du virkelig at jeg ikke har spredd det budskapet?

Ikke når du skriver at en mann som forfekter vold sikkert bare har det i "snakketøyet".

Han viser en holdning som er en levende advarsel om mulig fremtidig misbruk og utøvelse av vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der setter du ord på det. Det er vel ingen andre enn han som kunne fått meg til å lese side opp og side ned om f.eks det å vaske et bad :-)

:-) Akkurat de sidene var faktisk spesielt facinerende:-) Stakkars Yngve, Karl Ove og farmor:-( For en beskrivelse....Utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''I min verden hører ikke "sanksjoner" til i et samliv med to likeverdige parter.''

Nei, det kan jeg tenke meg:-) Men jeg tror de aller fleste har godt av litt fastere regler enn det som finnes i dagens samfunn. Vi har så mange valgmuligheter at det kan gå på helsa løs for mange av oss. Og jeg snakker etter mange års erfaring.

Øh.... jeg tror ikke jeg hadde fiksa et forhold der jeg måtte følge en manns "regler" ;) Man ER likeverdige partnere i et forhold og skal gi hverandre frihet. Frihet betyr selvsagt ikke at man ikke skal være trofast osv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ikke når du skriver at en mann som forfekter vold sikkert bare har det i "snakketøyet".

Han viser en holdning som er en levende advarsel om mulig fremtidig misbruk og utøvelse av vold.

''Han viser en holdning som er en levende advarsel om mulig fremtidig misbruk og utøvelse av vold.''

Da vet du utrolig lite om menn.Menn som mishandler kvinner pleier ikke å si i fra til omverden, de spiller på sjarm og "kjærlighet".

Tror du at min mishandler, fortalte familie og venner, at kjæresten burde oppdras...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han viser en holdning som er en levende advarsel om mulig fremtidig misbruk og utøvelse av vold.''

Da vet du utrolig lite om menn.Menn som mishandler kvinner pleier ikke å si i fra til omverden, de spiller på sjarm og "kjærlighet".

Tror du at min mishandler, fortalte familie og venner, at kjæresten burde oppdras...?

''

Da vet du utrolig lite om menn.Menn som mishandler kvinner pleier ikke å si i fra til omverden, de spiller på sjarm og "kjærlighet".

Tror du at min mishandler, fortalte familie og venner, at kjæresten burde oppdras...? – hidi, the scorpion''

Nettopp. Desto farligere er det grunn til å anta de er når de til og med sier fra om det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh.... jeg tror ikke jeg hadde fiksa et forhold der jeg måtte følge en manns "regler" ;) Man ER likeverdige partnere i et forhold og skal gi hverandre frihet. Frihet betyr selvsagt ikke at man ikke skal være trofast osv;)

Likeverd er ikke det samme som at man er like:-) Vi er to forskjellige kjønn, og derav tilrekningen. Heldigvis:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''

Da vet du utrolig lite om menn.Menn som mishandler kvinner pleier ikke å si i fra til omverden, de spiller på sjarm og "kjærlighet".

Tror du at min mishandler, fortalte familie og venner, at kjæresten burde oppdras...? – hidi, the scorpion''

Nettopp. Desto farligere er det grunn til å anta de er når de til og med sier fra om det først.

''Nettopp. Desto farligere er det grunn til å anta de er når de til og med sier fra om det først.''

Helt motsatt, Sør, spør NHD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh.... jeg tror ikke jeg hadde fiksa et forhold der jeg måtte følge en manns "regler" ;) Man ER likeverdige partnere i et forhold og skal gi hverandre frihet. Frihet betyr selvsagt ikke at man ikke skal være trofast osv;)

Jeg godtar ikke å bli dominert andre steder enn i senga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likeverd er ikke det samme som at man er like:-) Vi er to forskjellige kjønn, og derav tilrekningen. Heldigvis:-)

''Likeverd er ikke det samme som at man er like:-) Vi er to forskjellige kjønn, og derav tilrekningen. Heldigvis:-) – Colette''

Det er da ingen som helst som argumenterer for at man er "like".

To lesbiske er, for den saks skyld, heller ikke like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Likeverd er ikke det samme som at man er like:-) Vi er to forskjellige kjønn, og derav tilrekningen. Heldigvis:-) – Colette''

Det er da ingen som helst som argumenterer for at man er "like".

To lesbiske er, for den saks skyld, heller ikke like.

Her er jeg enig med deg, Sør. At vi ikke er like betyr ikke at det ene kjønnet skal være overordnet. Det er for meg en helt vanvittig tanke. Jeg prøver, men jeg greier ikke å forstå hvorfor så mange forsvarer denne mannen og velger å overse de mest uspiselige tingene han står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Likeverd er ikke det samme som at man er like:-) Vi er to forskjellige kjønn, og derav tilrekningen. Heldigvis:-) – Colette''

Det er da ingen som helst som argumenterer for at man er "like".

To lesbiske er, for den saks skyld, heller ikke like.

Her er jeg enig med deg, Sør. At vi ikke er like betyr ikke at det ene kjønnet skal være overordnet. Det er for meg en helt vanvittig tanke. Jeg prøver, men jeg greier ikke å forstå hvorfor så mange forsvarer denne mannen og velger å overse de mest uspiselige tingene han står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likeverd er ikke det samme som at man er like:-) Vi er to forskjellige kjønn, og derav tilrekningen. Heldigvis:-)

Selvsagt er vi ulike siden vi er av ulike kjønn - men det fine idag er at man kan ta valg basert på interesser og ikke på kjønn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg godtar ikke å bli dominert andre steder enn i senga:)

Og jeg tror en del villfarne kvinner der ute som ser for seg akkurat det du sier der. Og ikke helt tar inn at det også betyr lenket til oppvaskkummen. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trulteli

''Nei, han forfekter å tukte kvinner og rise barn. Han har aldri snakket om å slå kvinner. – trulteli''

Du innrømmer jo selv nedenfor at din definisjon av tukte inkluderer maktutøvelse.

Og i tillegg vil han slå barn - barnemishandling.

Dette høres virkelig ut som en kjernekar!

Jeg kan ikke erindre å ha nevnt ordet kjernekar noe sted. Jeg ønsket kun å påpeke at han ikke har tatt til orde for å slå kvinner (slik du har gjort det om til). Tukte er ikke det samme som å slå nødvendigvis. Jeg har selv blitt tuktet i åresvis uten slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trulteli

''Han svarte at han ville fortalt barnet hvordan bibelen så på dette (hans tro) og at barnet selv fikk bestemme hvordan det ville leve sitt liv''

Kjempevalg å gi et barn. *hutre*

Vel det er neppe noe nytt at barn/ungdom må ta slike valg selv blant "ikke-religiøse", hvor konsekvensen er full avvisning fra en eller begge foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...