Gå til innhold

Farmen-Andreas, ABB og bin Laden


Sør

Anbefalte innlegg

''Men jeg tror de aller fleste har godt av litt fastere regler enn det som finnes i dagens samfunn. Vi har så mange valgmuligheter at det kan gå på helsa løs for mange av oss. ''

Hvem snakker om "fastere regler"? Jeg begriper ikke at du mener den ene parten i et forhold skal bestemme over den andre?

''Og jeg snakker etter mange års erfaring.''

Ah. Det klassiske "Dette er du for ung til å forstå". Bravo.

Drit i det:-) Jeg orker ikke feminiserte mannfolk lenger. Jeg liker MENN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    60

  • Colette

    30

  • mariaflyfly

    10

  • hidi, the scorpion

    10

Fy, så fæl du er....Og jeg liker ikke menn som framstår som kvinner. Du burde ta for deg ditt eget kjønn, for der er det mer enn nok og ta tak i.

''Fy, så fæl du er....Og jeg liker ikke menn som framstår som kvinner. Du burde ta for deg ditt eget kjønn, for der er det mer enn nok og ta tak i. – Colette''

Hvis du ikke liker "menn som fremstår som kvinner" så ikke bli sammen med dem. Enkel løsning.

Jeg liker ikke menn som forfekter vold mot kvinner, og som er årsaken til at kvinner havner på krisesenter, eller i graven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I min verden hører ikke "sanksjoner" til i et samliv med to likeverdige parter. – mariaflyfly''

Jeg ser jo for meg at partneren din beslaglegger mobiltelefonen din i 3 dager hvis middagen ikke er ferdig, for eksempel, og du synes jo at det er slik det må være!

;-)

Med vennlig hilsen

''Jeg ser jo for meg at partneren din beslaglegger mobiltelefonen din i 3 dager hvis middagen ikke er ferdig, for eksempel, og du synes jo at det er slik det må være!''

Nettopp. Eller begrenser pc-bruken når det blir for meget. Noen restriksjoner må man jo ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i hvert fall ikke den rette, Sør.

''Du er i hvert fall ikke den rette, Sør. – Colette''

Nei, og det er gjensidig. Jeg ønsker ikke en kvinne som trakter etter menn sender henne på krisesenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I min verden hører ikke "sanksjoner" til i et samliv med to likeverdige parter.''

Nei, det kan jeg tenke meg:-) Men jeg tror de aller fleste har godt av litt fastere regler enn det som finnes i dagens samfunn. Vi har så mange valgmuligheter at det kan gå på helsa løs for mange av oss. Og jeg snakker etter mange års erfaring.

''Men jeg tror de aller fleste har godt av litt fastere regler enn det som finnes i dagens samfunn.''

Jøss. Tenker du i samfunnet nå eller i et parforhold?

Jeg er sjeleglad for at kjæresten min og jeg er likeverdige i forholdet, på alle måter. :o) Det er godt innimellom å kunne være "liten" og bli tatt vare på, men det handler jo ikke om at man ikke er likeverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Fy, så fæl du er....Og jeg liker ikke menn som framstår som kvinner. Du burde ta for deg ditt eget kjønn, for der er det mer enn nok og ta tak i. – Colette''

Hvis du ikke liker "menn som fremstår som kvinner" så ikke bli sammen med dem. Enkel løsning.

Jeg liker ikke menn som forfekter vold mot kvinner, og som er årsaken til at kvinner havner på krisesenter, eller i graven.

Så prektig du framstår:-) Så polititisk korrekt. Har du noen gang en egen mening? Som kommer fra ditt eget indre, fra ditt eget bryst og hjerte? Eller mener du bare det som er korrekt og mene til enhver tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva er det for slags påstander? Jeg er tilhenger av at menn er menn og kvinner er kvinner. Verken mer eller mindre. Hurra for den store forskjellen! – Colette''

Ser du noen som ikke er tilhenger av at menn er menn, og kvinner er kvinner?

Ikke det?

Diskusjonen omhandler ikke kjønnskifteoperasjoner, men om en "mann" (og han er ikke mye av en mann) som ikke klarer å leve i et likeverdig forhold, men må leve med en kvinne han mener han har rett til å slå/mishandle.

Det er kvinner i slike forhold som havner på krisesenter for mishandlede kvinner.

''Ser du noen som ikke er tilhenger av at menn er menn, og kvinner er kvinner?

Ikke det?''

Du er ikke så rent motbydelig i svarene dine.

Nå har vi fått med oss hva du mener så nå kan du stoppe, videre gnåling er null verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg ser jo for meg at partneren din beslaglegger mobiltelefonen din i 3 dager hvis middagen ikke er ferdig, for eksempel, og du synes jo at det er slik det må være!''

Nettopp. Eller begrenser pc-bruken når det blir for meget. Noen restriksjoner må man jo ha!

''Nettopp. Eller begrenser pc-bruken når det blir for meget. Noen restriksjoner må man jo ha! – mariaflyfly''

Du får da ikke bruke PC! Da kan du bli fordervet av bilder av andre menn, og grusomme idéer som at du skal ha stemmerett, rett til å ha egen eiendom, og rett til å bestemme over egen kropp.

Slik man man ikke tillate en stakkars kvinner å ha - det blir nok alt for meget for henne!

'' Denne uken ble konkurrenten Kristina Myrseth Moe valgt som storbonde, og Andreas setter lite pris på å få en kvinnelig leder.

– Det er litt naturstridig hvis en kvinne skal styre over en mann, det krasjer. Jeg mener at Kristina ikke burde vært leder, i kraft av at hun er kvinne. Så jeg kommer heller ikke til å forvente noe særlig av henne. Om hun setter seg ned i et hjørne og griner, så er det helt greit. Da har ikke hun sviktet på noe måte, sa han i mandagens episode av Farmen. ''

Du må beskyttes, forstår du!

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hehe, han var ikke min type mann for å si det sånn;)

Jeg hadde ham langt oppi halsen etter de første episodene, men ble overrasket da jeg skjønte at han faktisk hadde mange gode sider vi alle kunne lære av. Han virka som en flott diskusjonspartner, en som lytta og prøvde å forstå - og han var opptatt av at de andre skulle ha det bra på farmen.

I en av de første episodene fikk jeg så vondt av ham. Ei røy av ei kjerring la ham for hat kun pga de sære meningene hans - og begynte å kritisere ham fordi han oppførte seg slik og sånn (argumentene var idiotiske) - og han så bare fortvila ut og tok ikke engang til motmæle. I mitt hode finnes det gode sider hos de aller fleste mennesker, men ikke alle ønsker å se dem ;)

''I en av de første episodene fikk jeg så vondt av ham. Ei røy av ei kjerring la ham for hat kun pga de sære meningene hans - og begynte å kritisere ham fordi han oppførte seg slik og sånn (argumentene var idiotiske) - og han så bare fortvila ut og tok ikke engang til motmæle. I mitt hode finnes det gode sider hos de aller fleste mennesker, men ikke alle ønsker å se dem ;)''

Helt enig. Han er en god mann med utradisjonelle meninger.

Jeg har også meninger som ikke er helt PK, det vet dere alle;)

Jeg ville aldri giftet meg med Andras, men kunne gjerne hatt som venn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så prektig du framstår:-) Så polititisk korrekt. Har du noen gang en egen mening? Som kommer fra ditt eget indre, fra ditt eget bryst og hjerte? Eller mener du bare det som er korrekt og mene til enhver tid?

''Så prektig du framstår:-) Så polititisk korrekt. Har du noen gang en egen mening? Som kommer fra ditt eget indre, fra ditt eget bryst og hjerte? Eller mener du bare det som er korrekt og mene til enhver tid? – Colette''

Du vet, jeg er jo mann, så jeg kan ha egne meninger.

Det er jo verre med kvinner, i følge Andreas, for dere er jo ikke helt egnet til å tenke som voksne.

;-)

Tenk hva du forsvarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men jeg tror de aller fleste har godt av litt fastere regler enn det som finnes i dagens samfunn.''

Jøss. Tenker du i samfunnet nå eller i et parforhold?

Jeg er sjeleglad for at kjæresten min og jeg er likeverdige i forholdet, på alle måter. :o) Det er godt innimellom å kunne være "liten" og bli tatt vare på, men det handler jo ikke om at man ikke er likeverdig.

Likeverdig er noe helt annet, enn den stillingskrigen som har oppstått i våre dager. Som driver folk fra hverandre. "Dropp han " er jo mantraet ditt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I en av de første episodene fikk jeg så vondt av ham. Ei røy av ei kjerring la ham for hat kun pga de sære meningene hans - og begynte å kritisere ham fordi han oppførte seg slik og sånn (argumentene var idiotiske) - og han så bare fortvila ut og tok ikke engang til motmæle. I mitt hode finnes det gode sider hos de aller fleste mennesker, men ikke alle ønsker å se dem ;)''

Helt enig. Han er en god mann med utradisjonelle meninger.

Jeg har også meninger som ikke er helt PK, det vet dere alle;)

Jeg ville aldri giftet meg med Andras, men kunne gjerne hatt som venn!

Dette er, i dine øyne", en "god mann"?

''– Det handler det om å oppdra, irettesette, og lære en kvinne hva som er rett og galt. «Tukt» er en positiv ting, men noen ganger går ting så langt at det ikke hjelper å snakke, da man må ta i bruk fysiske midler, tilføyer han. ''

Ikke rart krisesentere er fulle, hvis definisjonen for "god" er vold mot kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Så prektig du framstår:-) Så polititisk korrekt. Har du noen gang en egen mening? Som kommer fra ditt eget indre, fra ditt eget bryst og hjerte? Eller mener du bare det som er korrekt og mene til enhver tid? – Colette''

Du vet, jeg er jo mann, så jeg kan ha egne meninger.

Det er jo verre med kvinner, i følge Andreas, for dere er jo ikke helt egnet til å tenke som voksne.

;-)

Tenk hva du forsvarer!

Og du bør tenke på hva du angriper. Du kjenner ikke Andreas, du bare angriper ut i fra tabloide overskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likeverdig er noe helt annet, enn den stillingskrigen som har oppstått i våre dager. Som driver folk fra hverandre. "Dropp han " er jo mantraet ditt:-)

''"Dropp han " er jo mantraet ditt:-)''

Når det kommer til en del av de forholdene som beskrives her inne - ja. Spør du kjæresten min vil han nok si at jeg er snill som dagen er lang. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i det:-) Jeg orker ikke feminiserte mannfolk lenger. Jeg liker MENN.

''Drit i det:-) Jeg orker ikke feminiserte mannfolk lenger. Jeg liker MENN. – Colette''

Og det betyr, for deg, tydeligvis menn som forfekter å slå og mishandler kvinner, og gjerne sender dem på krisesenter.

Jeg er ekstremt lite "feminin" - jeg er faktisk mann nok til IKKE å slå kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du bør tenke på hva du angriper. Du kjenner ikke Andreas, du bare angriper ut i fra tabloide overskrifter.

''Og du bør tenke på hva du angriper. Du kjenner ikke Andreas, du bare angriper ut i fra tabloide overskrifter. – Colette''

Jeg angriper utsagn som:

''– Det handler det om å oppdra, irettesette, og lære en kvinne hva som er rett og galt. «Tukt» er en positiv ting, men noen ganger går ting så langt at det ikke hjelper å snakke, da man må ta i bruk fysiske midler, tilføyer han. ''

Dette er holdninger som forsvarer psykisk og fysisk terror mot kvinner. Det er holdninger som fører kvinner på krisesenter eller i ytterste konsekvens, i graven.

Og at du kan forsvare det er utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Drit i det:-) Jeg orker ikke feminiserte mannfolk lenger. Jeg liker MENN. – Colette''

Og det betyr, for deg, tydeligvis menn som forfekter å slå og mishandler kvinner, og gjerne sender dem på krisesenter.

Jeg er ekstremt lite "feminin" - jeg er faktisk mann nok til IKKE å slå kvinner.

Gi deg nå. Du sammenligner Andreas i Farmen med massemordere som ABB og bin Laden. Det er mildest talt totalt uhørt, og jeg vurderer og gjøre han oppmerksom på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi deg nå. Du sammenligner Andreas i Farmen med massemordere som ABB og bin Laden. Det er mildest talt totalt uhørt, og jeg vurderer og gjøre han oppmerksom på dette.

''Gi deg nå. Du sammenligner Andreas i Farmen med massemordere som ABB og bin Laden. Det er mildest talt totalt uhørt, og jeg vurderer og gjøre han oppmerksom på dette. – Colette''

Gjør han gjerne oppmerksom på det.

Du kan, for eksempel, lese artikkelen det linkes til i det første innlegget, hvor han snakker om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi deg nå. Du sammenligner Andreas i Farmen med massemordere som ABB og bin Laden. Det er mildest talt totalt uhørt, og jeg vurderer og gjøre han oppmerksom på dette.

''Du sammenligner Andreas i Farmen med massemordere som ABB og bin Laden. Det er mildest talt totalt uhørt, og jeg vurderer og gjøre han oppmerksom på dette.''

Det vil i så fall være uklart hvem av deg og Sør som framstår som mest gæærn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...