Gå til innhold

Farmen-Andreas, ABB og bin Laden


Sør

Anbefalte innlegg

Det er vel like utrolig at noen synes det er ok å leve i et voldelig forhold, som det er at noen liker SM-sex (noe du sikkert ville forsvart retten til å like, dersom det ble en debatt om det her inne?)

''Det er vel like utrolig at noen synes det er ok å leve i et voldelig forhold, som det er at noen liker SM-sex (noe du sikkert ville forsvart retten til å like, dersom det ble en debatt om det her inne?) – togli''

Nei, det er to forskjellige ting.

Folk som liker SM-sex har et stopp-ord. De har ventiler. De har regler, og til og med en klubb i Oslo. De sender ikke partneren på krisesenter, og hvis de gjør det, så blir de nok utvist fra klubben deres.

Det er virkelig stor forskjell på SM-sex og mishandling/vold.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    60

  • Colette

    30

  • mariaflyfly

    10

  • hidi, the scorpion

    10

''Jeg orker ikke mer av deg, dessverre. Du er aldri mottagelig for andres meninger. Jeg burde ha lært, men så enkel er ikke denne verden, tydeligvis. – Colette''

Du virker ikke veldig mottakelig for å forstå det jeg sier at menn som gir seg selv rett til å slå kvinner, er årsaken til at kvinner havner på krisesenter eller i graven.

Jeg har jobber på et krisesenter. Har du? Og jeg så mer av livets realiteter enn du noensinne kan forstå. Jeg så de mest ufyselige kvinnemennesker, som tok inn for og spare penger og utnytte billig bosted. Og ikke minst så var de offer, selv om de egentlig aldri var det. Det var en ufyselig opplevelse, som jeg siden har skygget banen for, selv om jeg i utgangspunktet jobbet der for en idealitisk sum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Farmen var det de positive sidene hans som ble vektlagt, ikke de sære meningene hans - jeg er ikke typen til å mislike mennesker så lenge de viser positive sider. Alle fortjener en sjanse med mindre de er onde tvers igjennom.

Du er vel enig i at størsteparten av muslimske menn som bor i muslimske land vil komme inn under Andreas sine sære holdninger til kvinne-menn-problematikk? Da mener du vel også at storparten av muslimske menn er onde og ikke fortjener positiv omtale?

''Du er vel enig i at størsteparten av muslimske menn som bor i muslimske land vil komme inn under Andreas sine sære holdninger til kvinne-menn-problematikk? Da mener du vel også at storparten av muslimske menn er onde og ikke fortjener positiv omtale? – togli''

Jeg mener de som forfekter vold mot kvinner (og i særdeleshet de som gjør det på tross av at de har all mulig grunn til å vite bedre (og ikke har levd isolert i en hule hele livet)) selvsagt skal fordømmes for de holdningene.

Det handler jo ikke om han er muslim, jøde, kristen, osv. Det handler om at menn som tror de har rett tli å slå kvinner er årsaken til at kvinner havner på krisesenter.

Og det skremmer meg. For jeg har jobbet med å noen av dem...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uttal deg som den du ikke er. Jeg elsker menn som er bestemte og mandige. Og jeg avskyr menn som er verre enn de verste feminister når de uttaler seg. Som deg f.eks. Du virker utrolig lite mandig og jeg kan ikke skjønne at du fremmer verken menns eller kvinners rettigheter. Du fremmer kun deg selv.

''Ikke uttal deg som den du ikke er. Jeg elsker menn som er bestemte og mandige. Og jeg avskyr menn som er verre enn de verste feminister når de uttaler seg. Som deg f.eks. Du virker utrolig lite mandig og jeg kan ikke skjønne at du fremmer verken menns eller kvinners rettigheter. Du fremmer kun deg selv. – Colette''

Jeg er både bestemt og mandig, men jeg klarer det uten å slå kvinner.

Andreas er som en forskremt liten gutt, som ikke er mann nok til å bo sammen med en kvinne som likeverdige, men må små henne, slik at hun er underlegen.

Og så var spørsmålet:

Hvilken side står du på? Er det OK at menn slår kvinner, slik Andreas forfekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobber på et krisesenter. Har du? Og jeg så mer av livets realiteter enn du noensinne kan forstå. Jeg så de mest ufyselige kvinnemennesker, som tok inn for og spare penger og utnytte billig bosted. Og ikke minst så var de offer, selv om de egentlig aldri var det. Det var en ufyselig opplevelse, som jeg siden har skygget banen for, selv om jeg i utgangspunktet jobbet der for en idealitisk sum.

''Jeg har jobber på et krisesenter. Har du? Og jeg så mer av livets realiteter enn du noensinne kan forstå. Jeg så de mest ufyselige kvinnemennesker, som tok inn for og spare penger og utnytte billig bosted. Og ikke minst så var de offer, selv om de egentlig aldri var det. Det var en ufyselig opplevelse, som jeg siden har skygget banen for, selv om jeg i utgangspunktet jobbet der for en idealitisk sum. – Colette''

Ja, og de 86 kvinnene som døde banket nok seg selv til døde.

Slemme slemme kvinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har jobber på et krisesenter. Har du? Og jeg så mer av livets realiteter enn du noensinne kan forstå. Jeg så de mest ufyselige kvinnemennesker, som tok inn for og spare penger og utnytte billig bosted. Og ikke minst så var de offer, selv om de egentlig aldri var det. Det var en ufyselig opplevelse, som jeg siden har skygget banen for, selv om jeg i utgangspunktet jobbet der for en idealitisk sum. – Colette''

Ja, og de 86 kvinnene som døde banket nok seg selv til døde.

Slemme slemme kvinner!

Ok. Du får leve i din verden. Den verdenen som passer deg. Alle kvinner er snille og uskyldige, og alle menn er potensielle mordere/overgripere, og konstant i voldelig modus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Ikke uttal deg som den du ikke er. Jeg elsker menn som er bestemte og mandige. Og jeg avskyr menn som er verre enn de verste feminister når de uttaler seg. Som deg f.eks. Du virker utrolig lite mandig og jeg kan ikke skjønne at du fremmer verken menns eller kvinners rettigheter. Du fremmer kun deg selv. – Colette''

Jeg er både bestemt og mandig, men jeg klarer det uten å slå kvinner.

Andreas er som en forskremt liten gutt, som ikke er mann nok til å bo sammen med en kvinne som likeverdige, men må små henne, slik at hun er underlegen.

Og så var spørsmålet:

Hvilken side står du på? Er det OK at menn slår kvinner, slik Andreas forfekter?

''Jeg er både bestemt og mandig''

HAHAHA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utenfor tema, men gratulerer med å ha kommet i gang med Knausgård. Nå får du en fantastisk fin tid fremover :-) Har nesten ikke orket å lese noe etterpå jeg. Det er ingeting som når opp.

Jeg likte å lese dem, og ble ganske revet med der og da, men de har ikke gjort noe varig inntrykk på meg. Jeg kan ikke se at dette skal være stor litteratur, men underholdende er det så absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Du får leve i din verden. Den verdenen som passer deg. Alle kvinner er snille og uskyldige, og alle menn er potensielle mordere/overgripere, og konstant i voldelig modus.

''Ok. Du får leve i din verden. Den verdenen som passer deg. Alle kvinner er snille og uskyldige, og alle menn er potensielle mordere/overgripere, og konstant i voldelig modus. – Colette''

Nei, min verden er "menn (og kvinner) som forfekter vold mot partneren er slemme".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel like utrolig at noen synes det er ok å leve i et voldelig forhold, som det er at noen liker SM-sex (noe du sikkert ville forsvart retten til å like, dersom det ble en debatt om det her inne?)

Haha! På TV nå var det en eller annen som forteller hvorfor han foretrekker å leve sammen med roboter (!), fremfor kvinner!

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ok. Du får leve i din verden. Den verdenen som passer deg. Alle kvinner er snille og uskyldige, og alle menn er potensielle mordere/overgripere, og konstant i voldelig modus. – Colette''

Nei, min verden er "menn (og kvinner) som forfekter vold mot partneren er slemme".

Ikke vær så rask til og dømme. Det kalles dømmesyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utenfor tema, men gratulerer med å ha kommet i gang med Knausgård. Nå får du en fantastisk fin tid fremover :-) Har nesten ikke orket å lese noe etterpå jeg. Det er ingeting som når opp.

Jeg er også veldig begeistret. Sliter imidlertid litt med å komme gjennom den siste nå, har lagt den vekk litt.

Språklig er Knausgård helt fabelaktig, men han er ikke i nærheten av å matche Saabye Christensen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær så rask til og dømme. Det kalles dømmesyke.

''Ikke vær så rask til og dømme. Det kalles dømmesyke. – Colette''

Nei, å fordømme mennesker som slår og mishandler andre er ikke "dømmesyke", men en god og sunn reaksjon på vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! På TV nå var det en eller annen som forteller hvorfor han foretrekker å leve sammen med roboter (!), fremfor kvinner!

;-)

Med vennlig hilsen

Og han er sikkert ikke ond av den grunn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og han er sikkert ikke ond av den grunn :P

''Og han er sikkert ikke ond av den grunn :P – togli

''

Nei, men han slår dem jo ikke! Han bare skrur dem av. (Og jeg antar det ikke teller som drap? )

:-)

Med vennlighilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig begeistret. Sliter imidlertid litt med å komme gjennom den siste nå, har lagt den vekk litt.

Språklig er Knausgård helt fabelaktig, men han er ikke i nærheten av å matche Saabye Christensen! :)

Og så jeg som hele tiden har koplet Knausgård til SC:-) I mitt hode er det mye som ligner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så jeg som hele tiden har koplet Knausgård til SC:-) I mitt hode er det mye som ligner.

Det er en del som ligner språklig, det er jeg helt enig i.

SC er en mester på metaforer, det utgjør kanskje den største forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Oi, såpass... selv er jeg fantastisk glad for at jeg er ferdig med dem og kan lese gode bøker ;-)

Jeg tror det er språket som fasinerer meg mer enn innholdet i bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Kvinnelig intuisjon, den mannen har mer i snakketøyet enn voldelige disposisjoner.

Tror du er litt på bærtur her, Sør. – hidi, the scorpion''

Virkelighetsorientering:

I fjor var det nesten 2500 overnattinger på norske krisesenter.

I løpet av de siste 10 årene er minst 86 kvinner DREPT av partneren.

Ikke ÉN av mennene som gjorde dette innledet forholdet med å si "jeg skal mishandle deg slik at du handler på krisesenter eller i graven".

Du _aner _ ikke hva jeg har hvert gjennom.

Kan du ikke heller konsentrere deg om kone/mann drapssaker eller jenter som blir drept av familien.

Tro meg, jeg vet hva en psykopat/sosiopat er:(

Jeg har vært fornedret nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del som ligner språklig, det er jeg helt enig i.

SC er en mester på metaforer, det utgjør kanskje den største forskjellen.

Jeg er mest facinert av detaljrikdommen, den brutale ærligheten hans osv. Uten at jeg skjønner hvordan jeg orker og lese alle disse sidene uten avsnitt og kapitler. Jeg synes han skriver fantastisk.,og innholdet blir med meg gjennom dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...