frosken Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Bruke tid på ungdommen, sier du? Mye tid går også til å koke kakao, suppe eller lage smørbrød for å glede hjelpe ungdommen å våkne på morgen- eller for å roe seg ned for natta om kvelden. Stryker h*n over håret eller kinn rett som det er, og forteller jeg er glad i h*n. Smiler og prater. Lytter så godt jeg kan, og stiller spørsmål Så lyver og skulker h*n på nytt. Den ene morgenen jeg ikke kan bli forsinket på jobb, lyver h*n og sier h*n kommer seg på skolen selv. På slutten av dagen får vi meldingen fra skolen som sier eleven ikke er der. Ny runde, med sinne/frustrasjon og hvor vi tar bort goder som mobil og PC. Det samme skjer om og om igjen - og det går kortere tid mellom hver runde. Vet ikke min arme råd. Det vi gjør, hjelper ikke. Har søkt på linkene jeg har fått i tråden. Har ringt skole og PPT. Men for å få h*n inn til PPT må han jo skrive under selv....(over 15 år).... Det er dødfødt. Skolen? Jo, de avtalte møte om 14 dager. Har du forsøkt å be om hjelp fra barnevernet? De er ofte vesentlig mer handlekraftige enn ppt og skolen når ungdom er i ferd med å "skli ut". Barnevernet oppleves ofte som en svært hjelpsom instans når man selv ber om hjelp fra dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387248-ten%C3%A5ring-foreldre-relasjon-hvordan-forbedre/page/3/#findComment-3435826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gir opp-2 Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 ''Hvordan får man hjelp? Tror jeg er i ferd med å ødelegge tenåringen og fremtiden dens.... Tenåringen snakker meg glatt helt rundt- og vi er helt låst her.'' Takk for at dere prøver. Jeg ser at det egentlig er lite å gjøre. Et forslag var snakke med skole, og de foreslo møte om 14 dager. Tviler sterkt på at de tilbyr "hente-tjeneste" på tenåringer som ikke kommer. Sterk tenåring, som man ikke fysisk kan løfte under armen.... PPT; pga alder må tenåringen selv skrive under på henvisningen.... Ser mørkt på det hele. Dette er fortvilende og jeg vet ikke hva å gjøre. Er tydeligvis helt elendig som tenåringsmor, og vet ikke hvordan bli bedre- for jeg vet bare ikke hva å gjøre. Tenåringen selv sier andre tenåringer har respekt for sine foreldre, i motsetning til det h*n har i forhold til oss. Jeg gir opp. For at familien skal overleve, og vi voksne med, er det "enkleste" å overse tenåringen fullstendig og bare la tenåringen seile sin egen sjø.... *fortvilt* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387248-ten%C3%A5ring-foreldre-relasjon-hvordan-forbedre/page/3/#findComment-3436248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.