Gå til innhold

Tenåring-foreldre relasjon: hvordan forbedre?


Gjest gir opp-2

Anbefalte innlegg

Bruke tid på ungdommen, sier du?

Mye tid går også til å koke kakao, suppe eller lage smørbrød for å glede hjelpe ungdommen å våkne på morgen- eller for å roe seg ned for natta om kvelden. Stryker h*n over håret eller kinn rett som det er, og forteller jeg er glad i h*n. Smiler og prater. Lytter så godt jeg kan, og stiller spørsmål

Så lyver og skulker h*n på nytt. Den ene morgenen jeg ikke kan bli forsinket på jobb, lyver h*n og sier h*n kommer seg på skolen selv. På slutten av dagen får vi meldingen fra skolen som sier eleven ikke er der.

Ny runde, med sinne/frustrasjon og hvor vi tar bort goder som mobil og PC.

Det samme skjer om og om igjen - og det går kortere tid mellom hver runde.

Vet ikke min arme råd. Det vi gjør, hjelper ikke.

Har søkt på linkene jeg har fått i tråden. Har ringt skole og PPT. Men for å få h*n inn til PPT må han jo skrive under selv....(over 15 år).... Det er dødfødt.

Skolen? Jo, de avtalte møte om 14 dager.

Har du forsøkt å be om hjelp fra barnevernet? De er ofte vesentlig mer handlekraftige enn ppt og skolen når ungdom er i ferd med å "skli ut". Barnevernet oppleves ofte som en svært hjelpsom instans når man selv ber om hjelp fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laban

    5

  • frosken

    3

  • Mrs. Wallace

    2

  • IngridSletten

    2

Gjest gir opp-2

''Hvordan får man hjelp? Tror jeg er i ferd med å ødelegge tenåringen og fremtiden dens.... Tenåringen snakker meg glatt helt rundt- og vi er helt låst her.''

Takk for at dere prøver.

Jeg ser at det egentlig er lite å gjøre. Et forslag var snakke med skole, og de foreslo møte om 14 dager. Tviler sterkt på at de tilbyr "hente-tjeneste" på tenåringer som ikke kommer. Sterk tenåring, som man ikke fysisk kan løfte under armen....

PPT; pga alder må tenåringen selv skrive under på henvisningen....

Ser mørkt på det hele. Dette er fortvilende og jeg vet ikke hva å gjøre. Er tydeligvis helt elendig som tenåringsmor, og vet ikke hvordan bli bedre- for jeg vet bare ikke hva å gjøre.

Tenåringen selv sier andre tenåringer har respekt for sine foreldre, i motsetning til det h*n har i forhold til oss.

Jeg gir opp. For at familien skal overleve, og vi voksne med, er det "enkleste" å overse tenåringen fullstendig og bare la tenåringen seile sin egen sjø....

*fortvilt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...