mariaflyfly Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg skal på et obligatorisk kurs med overnatting i vinter, og faren til ungene kunne ikke ha barna. Vi har en fast barnevakt som jeg kan spørre om kan overnatte og få ungene på skolen neste dag, men så tenkte jeg plutselig på om kanskje jeg kunne få plassert Datra og la Guttungen være aleine hjemme...? Han vil være et par uker unna 14 år, han er grei og til å stole på. Han liker veldig godt å være aleine hjemme, men har aldri sovet aleine før. Han er heller ikke vant med å være aleine seint på kvelden. Vi bor i rekkehus, og jeg kan gjøre en avtale om at en av naboene kikker innom. Jeg får selvfølgelig tanker a la "Tenk om han ikke våkner av brannalarmen", men det er mulig det er irrasjonelt. Ville dere gjort det? Jeg befinner meg ca 40 min kjøring unna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Guttungen her hadde det neppe vært noe stort problem for, han ble 14 i høst. Våkner av røykvarsleren gjør han også. Jentungen (12 år i høst) derimot... Det hadde ikke funka. Ikke sammen med broren heller tror jeg. Hun våknet ikke da røykvarsleren hos faren gikk av for en tid siden og skjønte ikke hva de andre snakket om dagen etter. *hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neelie (ferri) <3 Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Now all he needs are 3 friends and a six-pack! (synes ikke 14 er for tidlig nei, mye man kan når man er 14!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 For min del ville dette i tilfelle vært en nødløsning. Skaff en "barnevakt" som kan sove der om natta eller at han sover en annen plass. Det er nettopp dette med brann som er skummelt...Det skjer nok sikkert ikke, men hva om ..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Min eldste og min yngste er jo like gamle som dine to. Og det hadde gått helt fint med de to sammen alene en natt. Men så har vi jo ei snuppe til, og da går det ikke. Hvis han har lyst, så går det helt sikkert fint :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Guttungen her hadde det neppe vært noe stort problem for, han ble 14 i høst. Våkner av røykvarsleren gjør han også. Jentungen (12 år i høst) derimot... Det hadde ikke funka. Ikke sammen med broren heller tror jeg. Hun våknet ikke da røykvarsleren hos faren gikk av for en tid siden og skjønte ikke hva de andre snakket om dagen etter. *hehe* Jeg vet ikke om min 15 åring hadde vokna av brannalarmen, jo sikkert, men det er ikke så greit å være aleine i huset når brannalarmen går... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TanteKarianne Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Dette hadde jeg ikek hatt problemer med så lenge 14 åringen er litt voksen av seg. Jeg hadde slappet av og hatt med mobilen, og hatt en nabo i beredskap (altså om det var noe så kunne de gå dit å spørre osv). :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg var alene når jeg var 14, søstera mi ville ikke, hun turde ikke. Guttungen min på snart 12 er foreløpig typen til å kunne være alene, han er faktisk snurt for at han må ha barnevakt nå. ;o) Dere bor med andre folk i nær nærhet? Som du kunne sagt i fra til sånn just in case, verste tenkelige som brann? Barn er så forskjellige, guttungen har lenge vært rolig og selvstendig, venninna mi sitt barn på samme alder har akkurat nå kunne vært alene en times tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekte nick Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg syns du i utgangspunktet burde ha barnevakt, eller enda bedre: Spør om han kan ligge over hos en kamerat. Jeg ville ikke bare vært bekymret i tilfelle brann, men også i tilfelle innbrudd midt på natten. Her vi bor ihvertfall, har det vært ganske mange nattlige innbrudd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg ville ikke ha betenkt meg hvis gutten ønsket dette selv, og ellers var fornuftig. En gang må jo være den første:-) (Veldig preget av Knausgård nr. 3 - og hvor selvstendige og fornuftige barn fikk lov til og være før dataalderen) :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Om han vil, så gjør du det slik Jeg er sjokkerende liberal i forhold til ungene og frihet med tanke på hvor jeg bor, så da må det passe til norske forhold 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Om han vil, så gjør du det slik Jeg er sjokkerende liberal i forhold til ungene og frihet med tanke på hvor jeg bor, så da må det passe til norske forhold Jeg skal selvfølgelig høre med ham om han synes det er en ok løsning. Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg ville ikke ha betenkt meg hvis gutten ønsket dette selv, og ellers var fornuftig. En gang må jo være den første:-) (Veldig preget av Knausgård nr. 3 - og hvor selvstendige og fornuftige barn fikk lov til og være før dataalderen) :-) Ja, en gang må være den første. Han er ganske fornuftig. Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg syns du i utgangspunktet burde ha barnevakt, eller enda bedre: Spør om han kan ligge over hos en kamerat. Jeg ville ikke bare vært bekymret i tilfelle brann, men også i tilfelle innbrudd midt på natten. Her vi bor ihvertfall, har det vært ganske mange nattlige innbrudd. Huff, det har jeg ikke skjenket en tanke. Vi bor heldigvis i et rolig strøk, og det har vært lite innbrudd i området her. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 [quote name=Shira )' timestamp='1357931080' post='4855308] Jeg var alene når jeg var 14, søstera mi ville ikke, hun turde ikke. Guttungen min på snart 12 er foreløpig typen til å kunne være alene, han er faktisk snurt for at han må ha barnevakt nå. ;o) Dere bor med andre folk i nær nærhet? Som du kunne sagt i fra til sånn just in case, verste tenkelige som brann? Barn er så forskjellige, guttungen har lenge vært rolig og selvstendig, venninna mi sitt barn på samme alder har akkurat nå kunne vært alene en times tid. Ja, vi bor i rekkehus, og han kjenner mange på tunet her veldig godt, så jeg kan alliere meg med noen. Jeg sov også aleine hjemme da jeg var 14, det var ikke noe problem. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Dette hadde jeg ikek hatt problemer med så lenge 14 åringen er litt voksen av seg. Jeg hadde slappet av og hatt med mobilen, og hatt en nabo i beredskap (altså om det var noe så kunne de gå dit å spørre osv). :-) Ja, jeg skal i så fall høre med en nabo. Han kjenner mange av dem veldig godt. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Min eldste og min yngste er jo like gamle som dine to. Og det hadde gått helt fint med de to sammen alene en natt. Men så har vi jo ei snuppe til, og da går det ikke. Hvis han har lyst, så går det helt sikkert fint :-) Skal selvfølgelig høre med ham om han er komfortabel med det. Han liker veldig godt å ha kåken for seg sjøl på dagtid. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 For min del ville dette i tilfelle vært en nødløsning. Skaff en "barnevakt" som kan sove der om natta eller at han sover en annen plass. Det er nettopp dette med brann som er skummelt...Det skjer nok sikkert ikke, men hva om ..... Ja, den tanken slår meg selvfølgelig. Og det er i så fall en nødløsning. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Now all he needs are 3 friends and a six-pack! (synes ikke 14 er for tidlig nei, mye man kan når man er 14!) Han er ganske snusfornuftig, så akkurat den problemstillingen tror jeg ikke skulle dukke opp. Ennå. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Guttungen her hadde det neppe vært noe stort problem for, han ble 14 i høst. Våkner av røykvarsleren gjør han også. Jentungen (12 år i høst) derimot... Det hadde ikke funka. Ikke sammen med broren heller tror jeg. Hun våknet ikke da røykvarsleren hos faren gikk av for en tid siden og skjønte ikke hva de andre snakket om dagen etter. *hehe* Hmm.. kanskje jeg burde ha brannøvelse i heimen. Jeg skal snakke med ham og høre hva han mener sjøl. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.