Gå til innhold

Sulten!


Gondor

Anbefalte innlegg

Rykende varme hveteboller, loffskiver med et tykt lag av peanutsmør og jordbærsyltetøy oppå, loffskive med et lite berg av rekesalat, nyfriterte smultringer, Marsbar, kakao med kremtopp og vaniljeis. Mmmm....

Men jeg spiser gulrøtter, paprika og stangselleri. Knask, knask!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg Gondor!!!

Takk! Tok en Allevo shake. Det hjalp. Middagen vår var ikke mettende. (Aspargessuppe med vårløk) Den ble veldig god, men ingen ble mette. Så jeg kjørte til Mækkærn og kjøpte noe digg der til barna, men ikke til meg selv. I morgen skal jeg lage en mettende middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Tok en Allevo shake. Det hjalp. Middagen vår var ikke mettende. (Aspargessuppe med vårløk) Den ble veldig god, men ingen ble mette. Så jeg kjørte til Mækkærn og kjøpte noe digg der til barna, men ikke til meg selv. I morgen skal jeg lage en mettende middag.

Jeg er imponert over hvor standhaftig du var da du kjøpte go'saker til ungene og ikke til deg selv! Well done!

Jeg har også spist aspargessuppe i dag; med linser og et egg. Ble mett!

Kunsten er altså å ikke bli for sulten og skeie ut. Jeg er avhengig av noe søtt etter middagen, så i dag ble det nypresset appelsinjuice...nam...

Du er flink synes jeg. Vekten går nedover og det er jo topp!

Stå på, og inspirer oss andre :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :-). Jeg hadde ikke greid å slanke meg på den måten du gjør, tror jeg, det hadde ikke vart evig liksom.

Jeg har funnet meg et kosthold jeg skal leve med resten av livet og som gjør at vekten går nedover. Er heller ikke spesielt sulten. Jeg går sikkert saktere ned enn deg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Tok en Allevo shake. Det hjalp. Middagen vår var ikke mettende. (Aspargessuppe med vårløk) Den ble veldig god, men ingen ble mette. Så jeg kjørte til Mækkærn og kjøpte noe digg der til barna, men ikke til meg selv. I morgen skal jeg lage en mettende middag.

Vel, en boks linser (fåes som hermetikk på Rimi) skaper metthet ved de fleste retter! Kan varmt anbefales :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er :-). Jeg hadde ikke greid å slanke meg på den måten du gjør, tror jeg, det hadde ikke vart evig liksom.

Jeg har funnet meg et kosthold jeg skal leve med resten av livet og som gjør at vekten går nedover. Er heller ikke spesielt sulten. Jeg går sikkert saktere ned enn deg da.

Jeg blir nysgjerrig på hva slags kosthold dette er.

Kortversjonen?

Trenger gode tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nysgjerrig på hva slags kosthold dette er.

Kortversjonen?

Trenger gode tips...

Kortversjonen er mest trolig redusering av karbohydrater. En livsstil som gjør at jeg kan spise super herlige måltider og på samme tid gå ned i vekt. Funket og funker fortsatt for meg :-) Fatter ikke at dere orker sitte å knaske gulrøtter og persilledusker, for et liv hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortversjonen er mest trolig redusering av karbohydrater. En livsstil som gjør at jeg kan spise super herlige måltider og på samme tid gå ned i vekt. Funket og funker fortsatt for meg :-) Fatter ikke at dere orker sitte å knaske gulrøtter og persilledusker, for et liv hehe :-)

*Humre, humre* ....nei jeg må innrømme at det synes litt traurig i lengden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Humre, humre* ....nei jeg må innrømme at det synes litt traurig i lengden!

:) Skjønner jeg godt, jeg var gjennom utallige slankekurer i min ungdom og tidlige voksen liv, gud bedre for et slit! Flinke synes jeg dere er ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :-). Jeg hadde ikke greid å slanke meg på den måten du gjør, tror jeg, det hadde ikke vart evig liksom.

Jeg har funnet meg et kosthold jeg skal leve med resten av livet og som gjør at vekten går nedover. Er heller ikke spesielt sulten. Jeg går sikkert saktere ned enn deg da.

Det er mye sunnere det du holder på med. Jeg drikker shaken min om morgenen, men tror jeg skal gå over til vanlig frokost, så lunsj og så en god og mettende middag. Ikke aftensmat. Eller kanskje et bløtkokt egg? Det er kjempegodt!

Det er i hvert fall ikke bra å sulte seg. Jeg må passe meg litt føler jeg.

Nå ser jeg frem til uken før mens. Not. Da er jeg så sulten at jeg kunne spise en elefant. Det blir litt av en utfordring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nysgjerrig på hva slags kosthold dette er.

Kortversjonen?

Trenger gode tips...

LCHF sitt svar er korrekt. Jeg spiser mye mindre karbohydrater, men jeg spiser sunt likevel. Holder meg til magre kjøttprodukter, men bruker smør og oljer å steke i (begrenser dette veldig).

Jeg har kuttet ut hvetemel og spiser kun brød som er meget grovt, mye knekkebrød (rugsprød, finn crisp ol). Prøver å begrense også dette til 1 gang pr dag.

Har også kuttet ut pasta, ris og poteter (spiser det kanskje en gang i måneden, da i små mengder. Erstatter dette med blomkål, brokkoli og mange andre grønnsaker.

Jeg koser meg med egg, magert kjøtt, fisk av alle slag, kylling, mye bær, tillater meg 2 frukter hver dag (da helst pærer eller epler fordi de er best for blodsukkeret).

Drikker fortsatt kaffe og te, men bruker kunstig sukker i form av stevia. Skal jeg lage pannekaker eller vafler, lager jeg lavkarbo. Ser det har kommet endel ferdige vaffelmix, sjokoladekaker ol på lavkarbo. Dette kan jo nytes en gang i blant. Jeg har også funnet meg en sukkerfri sjokolade som er god, den unner jeg meg i blant.

Når du har gått på et sånt kosthold en ukes tid, mister du lysten på så mye mat og søtt. Du må prøve og holde måltidene, men du vil ikke trenge så mye mat.

Jeg går ihvertfall ned med denne kosten, anbefales av flere! Anbefaler også å lese om grovkarbo på nettet, der har jeg fått veldig mye gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye sunnere det du holder på med. Jeg drikker shaken min om morgenen, men tror jeg skal gå over til vanlig frokost, så lunsj og så en god og mettende middag. Ikke aftensmat. Eller kanskje et bløtkokt egg? Det er kjempegodt!

Det er i hvert fall ikke bra å sulte seg. Jeg må passe meg litt føler jeg.

Nå ser jeg frem til uken før mens. Not. Da er jeg så sulten at jeg kunne spise en elefant. Det blir litt av en utfordring!

Se mitt svar til bibben. Dette kostholdet skal jeg greie å beholde resten av livet. Det skal ikke koste meg en kalori, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LCHF sitt svar er korrekt. Jeg spiser mye mindre karbohydrater, men jeg spiser sunt likevel. Holder meg til magre kjøttprodukter, men bruker smør og oljer å steke i (begrenser dette veldig).

Jeg har kuttet ut hvetemel og spiser kun brød som er meget grovt, mye knekkebrød (rugsprød, finn crisp ol). Prøver å begrense også dette til 1 gang pr dag.

Har også kuttet ut pasta, ris og poteter (spiser det kanskje en gang i måneden, da i små mengder. Erstatter dette med blomkål, brokkoli og mange andre grønnsaker.

Jeg koser meg med egg, magert kjøtt, fisk av alle slag, kylling, mye bær, tillater meg 2 frukter hver dag (da helst pærer eller epler fordi de er best for blodsukkeret).

Drikker fortsatt kaffe og te, men bruker kunstig sukker i form av stevia. Skal jeg lage pannekaker eller vafler, lager jeg lavkarbo. Ser det har kommet endel ferdige vaffelmix, sjokoladekaker ol på lavkarbo. Dette kan jo nytes en gang i blant. Jeg har også funnet meg en sukkerfri sjokolade som er god, den unner jeg meg i blant.

Når du har gått på et sånt kosthold en ukes tid, mister du lysten på så mye mat og søtt. Du må prøve og holde måltidene, men du vil ikke trenge så mye mat.

Jeg går ihvertfall ned med denne kosten, anbefales av flere! Anbefaler også å lese om grovkarbo på nettet, der har jeg fått veldig mye gode råd.

Du spiser veldig fornuftig etter mitt syn, Poncho. :o) Jeg spiser ganske likt som deg ser jeg. I dag har jeg f.eks. spist:

Frokost: 2 grove knekkebrød m/bremykt, gulost og kaviar

Lunsj: havregrøt m/kli, nøtter, cottage cheese, blåbær og bringebær, søtet med vaniljestevia

Middag: 2 chorizopølser (grillpølsestørrelse), brokkoli, løk, cherrytomater og kikerter + agurk, paprika og baby leafs (små salatblader)

Kvelds: vaniljekesam (bruker vanligvis vanlig kesam da) m/div. frø, litt nøtter og bringebær - NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LCHF sitt svar er korrekt. Jeg spiser mye mindre karbohydrater, men jeg spiser sunt likevel. Holder meg til magre kjøttprodukter, men bruker smør og oljer å steke i (begrenser dette veldig).

Jeg har kuttet ut hvetemel og spiser kun brød som er meget grovt, mye knekkebrød (rugsprød, finn crisp ol). Prøver å begrense også dette til 1 gang pr dag.

Har også kuttet ut pasta, ris og poteter (spiser det kanskje en gang i måneden, da i små mengder. Erstatter dette med blomkål, brokkoli og mange andre grønnsaker.

Jeg koser meg med egg, magert kjøtt, fisk av alle slag, kylling, mye bær, tillater meg 2 frukter hver dag (da helst pærer eller epler fordi de er best for blodsukkeret).

Drikker fortsatt kaffe og te, men bruker kunstig sukker i form av stevia. Skal jeg lage pannekaker eller vafler, lager jeg lavkarbo. Ser det har kommet endel ferdige vaffelmix, sjokoladekaker ol på lavkarbo. Dette kan jo nytes en gang i blant. Jeg har også funnet meg en sukkerfri sjokolade som er god, den unner jeg meg i blant.

Når du har gått på et sånt kosthold en ukes tid, mister du lysten på så mye mat og søtt. Du må prøve og holde måltidene, men du vil ikke trenge så mye mat.

Jeg går ihvertfall ned med denne kosten, anbefales av flere! Anbefaler også å lese om grovkarbo på nettet, der har jeg fått veldig mye gode råd.

Tusen takk for veldig fyldig og inspirerende svar! Flott med så mange praktiske tips!

Hvor finner du den sukkerfrie sjokoladen? Helsekost?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for veldig fyldig og inspirerende svar! Flott med så mange praktiske tips!

Hvor finner du den sukkerfrie sjokoladen? Helsekost?

''Hvor finner du den sukkerfrie sjokoladen? Helsekost?''

Blant annet, men jeg har også kjøpt på Ica. :o) Guyilan (?), både lys og mørk, jeg synes den lyse blir for søt jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvor finner du den sukkerfrie sjokoladen? Helsekost?''

Blant annet, men jeg har også kjøpt på Ica. :o) Guyilan (?), både lys og mørk, jeg synes den lyse blir for søt jeg da.

Thanks :0) ...lørdagen er reddet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for veldig fyldig og inspirerende svar! Flott med så mange praktiske tips!

Hvor finner du den sukkerfrie sjokoladen? Helsekost?

''Hvor finner du den sukkerfrie sjokoladen? Helsekost? – bibben''

Den sukkerfrie sjokoladen har bare erstattet sukkeret med fett (noe må de jo ha i der, for at det skal veie 100g), samt at søtemiddelet vanligvis er av en type som gir veldig mange løs mage.

Spis heller mørk 86% sjokolade.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvor finner du den sukkerfrie sjokoladen? Helsekost? – bibben''

Den sukkerfrie sjokoladen har bare erstattet sukkeret med fett (noe må de jo ha i der, for at det skal veie 100g), samt at søtemiddelet vanligvis er av en type som gir veldig mange løs mage.

Spis heller mørk 86% sjokolade.

Med vennlig hilsen

Fint om du dokumenterer at sukkerfri sjokoladen inneholder mer fett, da jeg har spist veldig mange typer og ingen av de inneholder mer enn normal sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser veldig fornuftig etter mitt syn, Poncho. :o) Jeg spiser ganske likt som deg ser jeg. I dag har jeg f.eks. spist:

Frokost: 2 grove knekkebrød m/bremykt, gulost og kaviar

Lunsj: havregrøt m/kli, nøtter, cottage cheese, blåbær og bringebær, søtet med vaniljestevia

Middag: 2 chorizopølser (grillpølsestørrelse), brokkoli, løk, cherrytomater og kikerter + agurk, paprika og baby leafs (små salatblader)

Kvelds: vaniljekesam (bruker vanligvis vanlig kesam da) m/div. frø, litt nøtter og bringebær - NAM!

;-). Dette er jo et kosthold som man kan leve med. Ihvertfall den eneste måten jeg har funnet ut å gå ned i vekt ganske smertefritt på. Jeg føler meg faktisk i bedre form både fysisk og psykisk. Har du spist slik lenge? Jeg har vært litt av og på i flere år, men ser at jeg har det best når jeg holder dette kostholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...