Gå til innhold

Sulten!


Gondor

Anbefalte innlegg

Tusen takk for veldig fyldig og inspirerende svar! Flott med så mange praktiske tips!

Hvor finner du den sukkerfrie sjokoladen? Helsekost?

Sjokoladen finner jeg på bunnpris og andre vanlige dagligvarebutikker. Tror det står coletta på den. Den smaker nesten bedre enn vanlig melkesjokolade synes jeg. Jeg anbefaler deg å prøve et sånt kosthold. Det kan være litt tøfft i starten, men holder du ut i noen dager, så vil du fort merke at du blir i bedre form. Da blir jo motivasjonen til å fortsette også sterkere. Når du i tillegg går ned i vekt, så vil du snart sky raske karbohydrater som pesten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Hvor finner du den sukkerfrie sjokoladen? Helsekost? – bibben''

Den sukkerfrie sjokoladen har bare erstattet sukkeret med fett (noe må de jo ha i der, for at det skal veie 100g), samt at søtemiddelet vanligvis er av en type som gir veldig mange løs mage.

Spis heller mørk 86% sjokolade.

Med vennlig hilsen

Jeg er veldig enig med deg Sør at det er bedre å spise 86% sjokolade enn sjokolade med Maltiol. Jeg har aldri blitt dårligere i magen enn av den. I Sverige selger de sjokolade med stevia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med deg Sør at det er bedre å spise 86% sjokolade enn sjokolade med Maltiol. Jeg har aldri blitt dårligere i magen enn av den. I Sverige selger de sjokolade med stevia.

'' I Sverige selger de sjokolade med stevia.''

I Norge også!

Stevia er nylig frigitt her og sist helg fant jeg mørk sjokolade m/Stevia på min lokale Menybutikk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;-). Dette er jo et kosthold som man kan leve med. Ihvertfall den eneste måten jeg har funnet ut å gå ned i vekt ganske smertefritt på. Jeg føler meg faktisk i bedre form både fysisk og psykisk. Har du spist slik lenge? Jeg har vært litt av og på i flere år, men ser at jeg har det best når jeg holder dette kostholdet.

''Jeg føler meg faktisk i bedre form både fysisk og psykisk. Har du spist slik lenge? Jeg har vært litt av og på i flere år, men ser at jeg har det best når jeg holder dette kostholdet.''

Kroppen trives utvilsomt bedre med dette kostholdet! :o) Jeg har vel også vært litt av og på slik som du, men prøver å holde meg til denne typen kost i hverdagen i alle fall. Litt sjokolade og sånt i helgen unner jeg meg, men prøver å ligge unna sukker til hverdags. Brød spiser jeg av og til, men det går mest i knekkebrød og litt grove kjeks (rug / spelt).

Nå skal jeg straks spise hjemmelaget thaisuppe med to skiver lavkarbobrød (fra Norges bakeriene) til - Mmmmm! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med deg Sør at det er bedre å spise 86% sjokolade enn sjokolade med Maltiol. Jeg har aldri blitt dårligere i magen enn av den. I Sverige selger de sjokolade med stevia.

På sønnen min fungerer maltitol som et brekkmiddel. Det er som å trykke på en knapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg føler meg faktisk i bedre form både fysisk og psykisk. Har du spist slik lenge? Jeg har vært litt av og på i flere år, men ser at jeg har det best når jeg holder dette kostholdet.''

Kroppen trives utvilsomt bedre med dette kostholdet! :o) Jeg har vel også vært litt av og på slik som du, men prøver å holde meg til denne typen kost i hverdagen i alle fall. Litt sjokolade og sånt i helgen unner jeg meg, men prøver å ligge unna sukker til hverdags. Brød spiser jeg av og til, men det går mest i knekkebrød og litt grove kjeks (rug / spelt).

Nå skal jeg straks spise hjemmelaget thaisuppe med to skiver lavkarbobrød (fra Norges bakeriene) til - Mmmmm! :o)

''Nå skal jeg straks spise hjemmelaget thaisuppe med to skiver lavkarbobrød (fra Norges bakeriene) til - Mmmmm! :o)''

Nam, høres godt ut. Det beste med denne kosten er jo at man kan kose seg meg god mat :-). Jeg savner ikke poteter eller spagetti, det finnes jo så mye gode grønnsaker. Jeg synes det er spennende å lese oppskrifter på nettet, det finnes jo veldig mye å erstatte poteter med. Har til og med laget kjøttsuppe uten poteter, med masse grønnsaker, og både mann og barn sa de likte den like godt som suppe med poteter. Ikke er det vanskelig å holde dette kostholdet, selv om jeg har familie. Det kan jo være et problem om man velger slankekurer i form av pulver, veiing av mat. At man må gå rundt å gjemme dette for barna så ikke de får problemer i forhold til mat. Ingen reflekterer over at jeg kutter ut poteter når jeg ikke gjør noe nummer av det selv. Kos deg med maten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-På Dol av og til

Jeg er veldig enig med deg Sør at det er bedre å spise 86% sjokolade enn sjokolade med Maltiol. Jeg har aldri blitt dårligere i magen enn av den. I Sverige selger de sjokolade med stevia.

Får kjøpt stevia sjokolade i Norge også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladen finner jeg på bunnpris og andre vanlige dagligvarebutikker. Tror det står coletta på den. Den smaker nesten bedre enn vanlig melkesjokolade synes jeg. Jeg anbefaler deg å prøve et sånt kosthold. Det kan være litt tøfft i starten, men holder du ut i noen dager, så vil du fort merke at du blir i bedre form. Da blir jo motivasjonen til å fortsette også sterkere. Når du i tillegg går ned i vekt, så vil du snart sky raske karbohydrater som pesten :-)

Tusen takk skal du ha! Veldig fint å høre om dine erfaringer og gode tips :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Om 100 år veier vi alle ca 10 kg.......Da har du nok ikke fått i deg noe godt på lange tider. Nyt det gode mens du kan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...