Gå til innhold

Britisk soldat halshugget på åpen gate i London til ropet “Allahu akbar”

Anbefalte innlegg

Hei, det lønner seg vel allerede i dag å arbeide (dvs kanskje ganske marginalt for de helt nederst på lønningsstigen), men noe må gjøres med trygd og sykepenger i dette landet, det er jeg enig i.

Men altså det du mener er:

-Strengere asylpolitikk ref Danmar (som i bunn og grunn gjør at flere avslag gis da asylsøkere ikke er i områder direkte berørt av krig X ?)

-Barnestønad og trygd reduserer (eller større utgreining før utbetaling/krav til mottaker ?)

-Hjemreisetilskudd for familier som pga endringer i hjemlandet ikke lenger har behov for asyl.

Edit: økte skriftsstørrelse.

Endret av adhemar

Fortsetter under...

Nord og ned

Hei, det lønner seg vel allerede i dag å arbeide (dvs kanskje ganske marginalt for de helt nederst på lønningsstigen), men noe må gjøres med trygd og sykepenger i dette landet, det er jeg enig i.

Men altså det du mener er:

-Strengere asylpolitikk ref Danmar (som i bunn og grunn gjør at flere avslag gis da asylsøkere ikke er i områder direkte berørt av krig X ?)

-Barnestønad og trygd reduserer (eller større utgreining før utbetaling/krav til mottaker ?)

-Hjemreisetilskudd for familier som pga endringer i hjemlandet ikke lenger har behov for asyl.

Edit: økte skriftsstørrelse.

Ja, dette er bare noen tiltak det bør ses på sånn umiddelbart.

Ellers har jeg ingen tro på at et multikulturelt samfunn med et stort innslag av muslimer har noen som helst sjanse i havet til å fungere. Man ser jo de  problemer det er allerede nå, med bare rundt 3-4%. Og slk er det i alle land og alle verdenshjørner også.

Ellers kommer det jo at den spleiselagsmodellen som de nordiske land, pluss noen få andre europeiske er tuftet på, er en ide som ikke-vestlige ikke forstår noe som helst av og heller ikke støtter opp om. Taxisaken er et av mange eksempel, men også innen detaljhandel og resturantvirksomhet er svindel, smugling, moms og skatteundragelse snarere regelen enn unntaket.

Samfunnet er summen av hvert enkelt individs handlinger, holdninger og moral, og resultatet ser sannerlig ikke bra ut når man kikker på hvordan det ser ut i Somalia og Pakistan.

Endret av Nord og ned

Ellers har jeg ingen tro på at et multikulturelt samfunn med et stort innslag av muslimer har noen som helst sjanse i havet til å fungere. Man ser jo de  problemer det er allerede nå, med bare rundt 3-4%. Og slk er det i alle land og alle verdenshjørner også.

Hei, men de problemene, mener du da at de skyldes selve religionen Islam ? Jeg personlig er av den oppfattning at det er mer et fattigdomsproblem enn det er et religionsproblem. Hvis du snakker med en moderat, utdannet Iraner som har høy utdannelse og flyktet fra Iran pga styre, så vil du oppleve at han ikke er så forskjellig fra deg og meg. Derimot, en analfabet fundametalistisk ungmann, oppdratt uten foreldre på en madras utenfor Punjab vil ha en ganske annerledes oppfatelse av verden.

Men mener du at unndragelse av moms og skatteundragelse der det er mulig er forbehold muslimer ? Det er da vitterlig ganske mange hvite nordmenn som driver med dette og. Jeg tror ikke Gerhardsens 'bygge landet sammen' er like gjendende i dag som for 50 år siden.

Det største enkelttiltaket jeg kan tenke meg, vil være en mye kjappere saksgang fra UD på de som søker asyl. Hvis du begynner å juge (noe en ganske stor andel gjør etter hva jeg skjønner) i prosessen er det automatisk avslag. saksbehandlingstid må være uker, ikke måneder og år.  Og kanskje starte med tvangsdeportering av de som får endelig avslag, og ikke la de surre rundt i en eller annen leir i åresvis mens de syter over at maten ikke er topp og de mangler kinoanlegg.

Og kanskje starte med tvangsdeportering av de som får endelig avslag, og ikke la de surre rundt i en eller annen leir i åresvis mens de syter over at maten ikke er topp og de mangler kinoanlegg.

Man har vel aldri deportert så mange som nå, men det er faktisk ikke mulig å deportere en god del.

Akkurat som folk som *ikke* søker asyl i Norge, men ankommer uten pass/papirer blir sendt tilbake med "første fly", så vil "Marokko" gjøre akkurat det samme dersom Norge satt påståtte marokkanere uten pass og papir på fly til Marokko. Marokko ville sagt "disse kom fra Norge uten pass, tilbake med dem med mindre de søker asyl her fordi de blir forfulgt i Norge".

AnonymBruker

Muslimer kommer ofte i fra kaotiske land, men de skjønner ikke att kaoset skyldes i mange fall "æreskultur" som for folk flest er det motsatte av ærbarhet.  Men disse æreskulturene krasjer veldig med vestlig "feminisert" kultur...

Anonymous poster hash: 78bc4...526
AnonymBruker

Muslimer kommer ofte i fra kaotiske land, men de skjønner ikke att kaoset skyldes i mange fall "æreskultur" som for folk flest er det motsatte av ærbarhet.  Men disse æreskulturene krasjer veldig med vestlig "feminisert" kultur...

Anonymous poster hash: 78bc4...526

Likevel hører man aldri kritikk av denne kulturen fra "feministene". Merkelig egentlig...

Anonymous poster hash: aaa6f...56b

Annonse

Likevel hører man aldri kritikk av denne kulturen fra "feministene". Merkelig egentlig...

Anonymous poster hash: aaa6f...56b

Det ville jo druknet i hatet av "brune mennesker" som kommer fra grumsete høyreekstremister.

Nord og ned

Det ville jo druknet i hatet av "brune mennesker" som kommer fra grumsete høyreekstremister.

Hvem har gitt en venstreekstremist som deg som deg definisjonsmakt over noe eller noen?

Svaret er at du driter i andres grufulle skjebne hvis det kommer i konflikt med andre av dine ekstreme synspunkter, i dette tilfelle radikalfeminismen mot det multikulturelle utopia som du innbilder deg at finnes.

Endret av Nord og ned
sur kjerring

Sjansene for en ny Breivik ligger nær null. Sjansene for at vi får se flere som galningene London er nær 100%.

Du savner all realitetsorientering.

Det er strengt tatt ingen nyhet.
AnonymBruker

Ja, dette er bare noen tiltak det bør ses på sånn umiddelbart.

Ellers kommer det jo at den spleiselagsmodellen som de nordiske land, pluss noen få andre europeiske er tuftet på, er en ide som ikke-vestlige ikke forstår noe som helst av og heller ikke støtter opp om. Taxisaken er et av mange eksempel, men også innen detaljhandel og resturantvirksomhet er svindel, smugling, moms og skatteundragelse snarere regelen enn unntaket.

Samfunnet er summen av hvert enkelt individs handlinger, holdninger og moral, og resultatet ser sannerlig ikke bra ut når man kikker på hvordan det ser ut i Somalia og Pakistan.

Fakta er fakta, en ikke vestlig innvandrer koster 4.1 millioner. Holder vi på slik så bruker vi opp både oljeformuen og havarerer velferdssystemet.

Anonymous poster hash: c57a7...83a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...