Gå til innhold

Lykkelige bruder?

Anbefalte innlegg

sur kjerring

Et forbud mot at søskenbarn gifter seg sender ut et signal om at man ikke helt har tenkt dette gjennom.

Synes du søskenbarn bør få ha sex hvis de bare er samboere?

For min del kan folk få gjøre hva de vil.

Du har fortsatt ikke svart på dette: Syntes du søsken bør få gifte seg? 

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

28

• adhemar

13

• Nord og ned

10

• AnonymBruker

9

Mest aktive i denne tråden

Men et forbud sender ut et sigal om at dette ikke er akseptabelt.

Syntes du søsken bør få gifte seg?

sure kjerring (hvorfor er du sur ?) sør sier ikke hva han(? hun? tipper han)mener er akseptabelt eller ikke, her er det på et demonstrativtog prinsipielt nivå. det sør sier ( tror jeg, ramla litt av) er at om årsaken til at det er forbud med giftemål i nære relasjoner er at barna kan bli teite (ref kongehistorikken i europa siste 500 år), så kan da personer som IKKE kan få barn, feks homser og sterile ha sex, evt vil ikke forbud med giftemål gjelde disse, og loven må gå dypere og på andre premisser (moralske, etiske, fornuftige)enn de rent biologiske

så det er ikke et spørsmål lm arv, men etikk, og hva er da etikken og hvorfor.

Kan sitere et fagsvar på dette forumet for et par-tre år siden:

Anonymous poster hash: e9e68...10e

Hvilke andre sykdommer bør man forby?

Bør man forby kvinner over 40 år å være gift siden det gir høyere risk for Trisomi-21 i barn?

Videre, hvis de gifter seg i utlandet, så er de gift. Skal man da tvangsskille dem?

sur kjerring

sure kjerring (hvorfor er du sur ?) sør sier ikke hva han(? hun? tipper han)mener er akseptabelt eller ikke, her er det på et demonstrativtog prinsipielt nivå. det sør sier ( tror jeg, ramla litt av) er at om årsaken til at det er forbud med giftemål i nære relasjoner er at barna kan bli teite (ref kongehistorikken i europa siste 500 år), så kan da personer som IKKE kan få barn, feks homser og sterile ha sex, evt vil ikke forbud med giftemål gjelde disse, og loven må gå dypere og på andre premisser (moralske, etiske, fornuftige)enn de rent biologiske

så det er ikke et spørsmål lm arv, men etikk, og hva er da etikken og hvorfor.

Dette er bare ralling fra hans side. Dette gjelder muslimer, derfor mener han det. Hadde dette dreid seg om bondetamper i Norge, for eksempel fra Alvdal, hadde han ment det motsatte.

For min del kan folk få gjøre hva de vil.

Du har fortsatt ikke svart på dette: Syntes du søsken bør få gifte seg? 

Problemet, som sådan, er  jo ikke at de gifter seg, men dersom de får barn, og/eller det er utnyttelse (som det svært ofte vil være).

Poenget her er å lage lover som rammer det de skal ramme, og ikke rammer indirekte.

Annonse

sur kjerring

Bør man forby kvinner over 40 år å være gift siden det gir høyere risk for Trisomi-21 i barn?

Videre, hvis de gifter seg i utlandet, så er de gift. Skal man da tvangsskille dem?

Da har de brutt norsk lov, og kan ikke få innreise uten skilsmisse.

Og du har fortsatt ikke svart på om søsken bør få gifte seg.

feck, så masse andre svar her mens jeg skrev.. på ipad og en siste whisky :)

poenget jeg tror mange mister, er at sør diskuterer på et prinsipielt nivå, mens andre tolker til et mer praktisk bivå

Nettopp.

Jeg er selvsagt mot at søskenbarn skal få barn, men jeg er også mot å lage "tullete lover", som rammer noe helt annet enn det intensjonen er.

Det er også noen vesentlige spørsmål om etikken her: hvilke arvelige sykdommer bør diskvalifisere folk fra retten til å få barn...

For eksempel, Angelina Jolie har "80% sjanse for kreft"-gener. Bør hun få lov til å gifte seg?

Det er jo vesentlig verre sjanser enn for barn av søskenbarn...

Problemet, som sådan, er  jo ikke at de gifter seg, men dersom de får barn, og/eller det er utnyttelse (som det svært ofte vil være).

Poenget her er å lage lover som rammer det de skal ramme, og ikke rammer indirekte.

ok. det sure kjærringa lurer på er :

1- skal folk i nære relasjoner ha sex

2- skal de få barn

jeg tipper dumener nei på begge, og alt annet er sematikk og prinsipielt.

Uavhengig av dette, så blir barn i uland tvangsgiftet, selv om de ikke er i nærrelasjon, noe som også fremstår so. barbarisk for "oss". inkludert sør

Da har de brutt norsk lov, og kan ikke få innreise uten skilsmisse.

Og du har fortsatt ikke svart på om søsken bør få gifte seg.

De har ikke brutt norsk lov. Norsk lov kan forby folk å gifte seg i Norge; den kan ikke regulere hvem som får gifte seg i utlandet, eller hvem folk er gift med i Norge.

Annonse

ok. det sure kjærringa lurer på er :

1- skal folk i nære relasjoner ha sex

2- skal de få barn

jeg tipper dumener nei på begge, og alt annet er sematikk og prinsipielt.

Uavhengig av dette, så blir barn i uland tvangsgiftet, selv om de ikke er i nærrelasjon, noe som også fremstår so. barbarisk for "oss". inkludert sør

Nei, søsken bør ikke ha sex, ettersom det blir incest.

Og når man har så forhøyet sjanse for å få et barn med sykdom/"defekter", så bør man tenke seg veldig grundig om.

Vedr. lover: Lover bør lages med "kvalitet", slik at de rammer korrekt. Mener man et forbud mot at X, Y og Z skal få barn, så lag en slik lov. Ikke lag lover mot at folk gifter seg, hvis problemet ikke er giftemål, men barn.

AnonymBruker

Å forby søskenbarnekteskap kan være til hinder for tvangsekteskap. En viktig grunn til tvangsekteskap er nemlig at man ønsker å støtte andre familiemedlemmer. Mange unge pakistanskfødte jenter opplever å bli tvangsgiftet med fettere i Pakistan - en måte å sikre dem opphold i Norge.

Anonymous poster hash: b242f...4b0
AnonymBruker

Det er kansje en ide å sende disse hjem igjen så løser vi problemet veldig fint samtidig som vi får landet vårt tilbake.

Anonymous poster hash: b242f...4b0

slim jeg ser det : oprinnelig post var ikke fordi det var synd på de jentene, men fordi det er et bevis på muslimsk barbari.

sør svarer med prinsipiell diskusjon på hva, bvorfor og hvorda. lovverket fungerer.

til ake til start: de jentene på de bldene er muslimer de og. om 10 år sender de sineegne barn til å gifte seg med en annen onkel.

hva gjør vi ? kan. i gjøre noe ? er svaret å la de seile si egen sjø ? får fremtidige jenter slippe barnebryllup hvis vi skjerper inn på asylpolitikk ? hva kan vi gjøre ? dette er kanskje litt mer interresante spørsmål. men det er meg, da

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...