Gå til innhold

De er stolte av sin egen kropp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hater damer som får publisert bilder av seg selv, fordi de tror menn vil falle for de bare pga. kropp.

Anonymous poster hash: fda11...438

Hvorfor hater du dem pga det? De fleste av disse damene er vel opptatte, og ikke ute etter å tekkes menn.... Jeg tror kanskje heller du kjenner på misunnelse?

Annonse

Ikke misunnelse nei, men jeg hater selvgodhet.

Jeg synes det er flott når folk er fornøyde med seg selv og kroppen sin jeg, og disse bildene var fine :) Fascinerende at man kan trene seg opp så godt som de har gjort, og de lever jo av kroppen sin. Personlig velger jeg å se positivt på det da jeg hater negativitet  siden den ikke gjør annet enn å få oss til å bli usjarmerende og deppa ;)

AnonymBruker

Slik jeg kjenner journalistene, så er det nok de som vinkler det det slik.

Disse damene jobber knallhardt for å bli gode i sin iidrett. Ikke bare gode, men verdens beste.

Da blir gjerne formene slik.

Når dette er sagt, så har vi jammen nok av personer som_ikke_er fornøyd med kroppen sin.

Så slik sett er det fint med en slags balanse

Anonymous poster hash: 11346...ce9

Og viser seg frem på VG+. Jeg blir kvalm av slik selvgodhet! Anonymous poster hash: fda11...438

Har du lest saken? De er først og fremst fornøyd med hvordan kroppen presterer. Og siden de alle er i verdenseliten innen sine idretter, er vel det ganske greit... Artikkelen handler bl.a. om at det er mer spiseforstyrrelser i idretten enn ellers i samfunnet.

Annonse

Hater damer som får publisert bilder av seg selv, fordi de tror menn vil falle for de bare pga. kropp.

Artikkelen sto på trykk i VG Helg.  Jeg skal love deg at det magasinet ikke jobber på den måten at noen som har egoistiske hensikter, får publisert det de har lyst til.   

Dette handler bl.a. om at det finnes andre kroppsidealer enn de ekstremt undervektige, og at en kropp som skal prestere, trenger næring.  Synes ikke det er noen grunn til å hate de som blir med på å fronte dette.  Spiseforstyrrelser og overdrevent fokus på vekt er et problem både innenfor og utenfor idretten, spesielt blant kvinner.   

Disse damene er toppidrettsutøvere, de former ikke kroppen sin fordi de tror at det er en slik kropp mennene faller for. De har kroppen som arbeidsverktøy, og derfor har de jobbet hardt for å få en slik kropp.

Enig med Bookworm!

Marit Bjørgen har jo fått mye kritikk for at hun velger kjoler som "fremhever" armene sine for mye (etter idrettsgallaen i fjor, tror jeg det var)  - synes det er flott at hun er stolt av kroppen sin (og bør få gå i de klærne hun vil).

Har ikke lest denne artikkelen og vet derfor ikke hva som er vinklingen her. Disse lever jo av å være idrettsutøvere, og det handler vel mer om å sikre seg en plass i rampelyset enn om å få vise seg fram for å få et kick av det. De skal jo ha noe å leve av også etter at de har pensjonert seg og kroppen er utslitt, så da er det nødvendig å dra inn penger der man kan, og å bygge opp kjendisstatusen så det åpner seg muligheter senere. Jeg antar at opptil flere av dem føler en viss motvilje mot å stille opp på en del av det de stiller opp på, men de har sponsorer de må tekkes.

GodHatesUsAll

Dette er da en gjeng med sunne, flotte kvinner som har brukt store deler av livene sine på å bygge seg opp til de atletene de har blitt. 

Det burde ikke være spesielt vanskelig å finne tvilsomme eksempler på kvinnelige rollemodeller der ute, det florerer nærmest av lettere anorektiske brødhuer som har tatt på seg jobben med å oppdra dagens unge, men du presterer faktisk å bli fysisk uvel av kvinner som framstår sunne og med gode verdier.

Dette er da en gjeng med sunne, flotte kvinner som har brukt store deler av livene sine på å bygge seg opp til de atletene de har blitt. 

Det burde ikke være spesielt vanskelig å finne tvilsomme eksempler på kvinnelige rollemodeller der ute, det florerer nærmest av lettere anorektiske brødhuer som har tatt på seg jobben med å oppdra dagens unge, men du presterer faktisk å bli fysisk uvel av kvinner som framstår sunne og med gode verdier.

+1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...