Gå til innhold

Utmelding av bokklubb

Anbefalte innlegg

Det er visst ikke så lett...

Barnas egen bokverden for eksempel. Man kan godt sende en epost ang. 

ting man lurer på, avbestilling osv, men skal man melde seg ut? Nei, da må man ringe kundeservice! Og hvorfor det? Kanskje fordi de skal overtale deg til å fortsette? Jeg ønsker skriftelig melding jeg pga jeg vil ha det som en slags kvittering på at jeg har sagt opp, slik at det ikke blir tull.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392412-utmelding-av-bokklubb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Står det på deres nettside at de ikke godtar skriftlige utmeldinger?

Fikk du informasjon om hvordan utmeldingen skal foretas, den gangen du ordnet med innmelding?

Jeg vet ikke hvorfor de gjør det slik.  Det er jo også kostbart å stå i kø og vente på svar når man ringer kundeservice hos forskjellige lignende klubber, de gangene det er mange minutters ventetid.

Noen medlemsklubber har heldigvis en automatisk telefon tjeneste der du velger avbestilling eller utmelding ved å velge forskjellige siffertaster på tlf. Det synes jeg er en stor forbedring som jeg synes at flere klubber burde velge.

Anonymous poster hash: a376b...2f1
AnonymBruker

Det er visst ikke så lett...

Barnas egen bokverden for eksempel. Man kan godt sende en epost ang. 

ting man lurer på, avbestilling osv, men skal man melde seg ut? Nei, da må man ringe kundeservice! Og hvorfor det? Kanskje fordi de skal overtale deg til å fortsette? Jeg ønsker skriftelig melding jeg pga jeg vil ha det som en slags kvittering på at jeg har sagt opp, slik at det ikke blir tull.

Jeg synes at det var dårlig informasjon på linken om medlemsbetingelser hos Barnas Bokverden.

Det står ingen ting om hvordan avslutning av medlemsskap skal foregå, det står kun om hvordan man skal forholde seg ved opphold i medlemsskapet (man skal da kontakte deres medlemstjeneste).

Jeg råder til å undersøke dette med hvordan utmelding skal foretas, før man melder seg inn.

"Du er kun forpliktet til å være medlem i ett år, ingen kjøpsforpliktelser. Dersom du ønsker et opphold i ditt medlemskap (ved for eksempel ferie) kan du gjøre dette ved å kontakte vår medlemstjeneste. Vær da oppmerksom på at din medlemstid blir forlenget tilsvarende. Velger du å melde deg ut før året er gått betaler du full pris for velkomstpakken." Klippet fra:

http://kampanje.barnasegenbokverden.no/adw/memberrules.asp

Jeg syns hele klubben er uoversiktelig.... Måtte lete lenge før jeg fant ut hvordan jeg skulle henvende meg til kundeservice. Der er det et skjema man kan skrive inn hva man ønsker, men krysser man av for utmelding, får man opp - kontakt kundeservice tlf........  Jeg kunne skrevet mail til de, men spørs om de godtar det da. 
Jeg håper de har slik som deg der jeg kan velge, å måtte stå kjempelenge i kø og aldri få svar....

En annen ting er at om en glemmer innloggingen sin- så funker ikke den der man får nytt passord, har prøvd flere ganger. Til slutt måtte jeg skrive "manuelt" til de, da fikk jeg heldigvis hjelp :) 
En må jo avbestille bokpakkene hver mnd, og da er det greit å ha innloggingen.

AnonymBruker

Jeg syns hele klubben er uoversiktelig.... Måtte lete lenge før jeg fant ut hvordan jeg skulle henvende meg til kundeservice. Der er det et skjema man kan skrive inn hva man ønsker, men krysser man av for utmelding, får man opp - kontakt kundeservice tlf........  Jeg kunne skrevet mail til de, men spørs om de godtar det da. 

Jeg håper de har slik som deg der jeg kan velge, å måtte stå kjempelenge i kø og aldri få svar....

En annen ting er at om en glemmer innloggingen sin- så funker ikke den der man får nytt passord, har prøvd flere ganger. Til slutt måtte jeg skrive "manuelt" til de, da fikk jeg heldigvis hjelp :) 

En må jo avbestille bokpakkene hver mnd, og da er det greit å ha innloggingen.

Kanskje de har laget det slik at det er så mye "prakk" med å få til å avbestille, for at folk skal gi opp å få til å avbestille? ;)

Jeg har sluttet å være medlem i bokklubber. Det er billigst og best for meg, i hvertfall :)

Annonse

Jeg har vært medlem i de bokklubbene som finnes i Norge, og det har aldri vært noe problem å melde seg ut via mail (gjerne via Min Side). Så det skal nok gå helt bra når du nå har sendt dem en beskjed.

Jeg håper det... Men på betingelsene på siden står det at utmelding skal skje på det og det nr.... Og går en inn på skjema der en kan sende ulike forespørsler, går det kun an å sende ang. f.eks. avbestilling osv, prøver en utmelding får en opp at en må ringe det nr.... Så da spørs det om det går å sende mail altså.... Men kan jo alltids prøve. Be om å få skriftlig bekreftelse på oppsigelsen. Si jeg er tom på kontantkortet og derfor ikke kan ringe.... og at jeg vurdere å melde de til forbrukertvistutvalget dersom de ikke godtar skriftlig oppsigelse. (egentlig skal jo oppsigelser være skriftlig.... mener nå jeg...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...