Gå til innhold

Lei av å barbere legga...trenger tips...

Anbefalte innlegg

GodHatesUsAll

Er det mer uhygienisk med hår på en kvinne enn det er på en mann?

Vanskelig å svare objektivt på dette, men generelt synes jeg f.eks. trønderbart kler menn bedre enn det kler kvinner. Ikke at noen kler trønderbart, men jeg legger definitivt mer merke til det dersom personen som tropper opp med den er kvinne enn hvis personen er mann.

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

9

• Togli

8

• GodHatesUsAll

8

• Madelenemie

6

Mest aktive i denne tråden

Vanskelig å svare objektivt på dette, men generelt synes jeg f.eks. trønderbart kler menn bedre enn det kler kvinner. Ikke at noen kler trønderbart, men jeg legger definitivt mer merke til det dersom personen som tropper opp med den er kvinne enn hvis personen er mann.

Det ser styggere ut med hår på en kvinne enn på en mann, men det er pga at vi er blitt vant med at slik skal det være. Men jeg tror ikke det er mer uhygienisk på en kvinne enn på en mann likevel. 

Madelenemie

Jeg ser at du skrev at du syns det er uhygienisk med hår, men det er jo det som er naturlig, så det tror jeg ikke det er.  Men jeg er enig at det ikke ser så fint ut.

Får du uvelfølelse når du ser hår på en mann også?

Hei!

Både og, jeg liker ikke hår under armene, ellers er det greit, skjegg liker jeg ikke, men bart er verre.

Hårete manneben syns jeg er okey.

Det er forventet i vår kultur at kvinner barberere seg, jeg syns det ser vemmelig ut med hårete kvinneben. Jeg har en venninne hun barberer seg ikke, det syns jeg ser ekkelt ut, hvis jeg ser det, men jeg glemmer det for det meste, vet hun har sine prinsipper. Men hun har ikke litt hår, hun har lange svarte hår for hun er halvt tyrkisk. 

GodHatesUsAll

Det ser styggere ut med hår på en kvinne enn på en mann, men det er pga at vi er blitt vant med at slik skal det være. Men jeg tror ikke det er mer uhygienisk på en kvinne enn på en mann likevel. 

Jeg synes generelt menn er mer uhygienske enn kvinner, så jeg er fortsatt ikke objektiv.

Selv føler jeg meg ikke spesielt hygienisk dersom jeg lar håret på strategiske steder gro. Om dette er fornuftige følelser er uvesentlig for meg. Jeg føler meg ikke noe bedre med hår selv om noen mener hår er mer hygiensk enn null hår. Dem om det.

Uansett er shavediskusjoner relativt pubertalt, så det vil jeg ha mer frabedt å delta aktivt i. Folk får gjøre som de vil og shave seg om de vil eller ikke. Det er i hvert fall min oppfatning om den saken.

Madelenemie

Hei!

Når det gjelder hygiene så er det mye som er uhygenisk.

Også at kvinner går vekk fra det fine absorberende stoffet og antibakterielle i industriproduserte bind, er uhygenisk. Istedet for tøybind burde de for sin egen hygiene gå i skogen og finne seg mosedotter, den har i det minste antibakteriell effekt, og god absorbsjonsevne, på linje med libress.

Jeg foretrekker fremskritt og ikke hysteri og tilbakeskritt og sykeliggjøring av kvinner.

Jeg er nesten motstander av mye tull kvinner driver med, alt våsepratet om sykluser og annet tull, man er da bare mennesker, friske, så slutt og klag! 

Hvis jeg ikke hadde program på min iphone ville jeg ikke tenkt over at nå kommer menstruasjonen, og like fort og uproblematisk er den over, humørsvigninger-...bare innbilning og tull!

Og hele denne sykeliggjøringen av et kjønn går kvinner i bresjen for, det irriterer meg.

Kvinnesentere det er så mye tull rundt forbi.

Jeg har født mine barn hjemme , det klarte jeg utmerket og uten å bli sykeligjort på sykehus.

En gang jeg måtte dit, for fødte barn 6 uker før tiden, reiste jeg meg, tok mitt barn og dro hjem, da sa de "du kan ikke dra nå" men jeg dro. jeg var jo frisk og både jeg og barnet mitt hadde det best hjemme. De behandler jo fødsel som om det også er sykdom! ?

Jeg synes generelt menn er mer uhygienske enn kvinner, så jeg er fortsatt ikke objektiv.

Selv føler jeg meg ikke spesielt hygienisk dersom jeg lar håret på strategiske steder gro. Om dette er fornuftige følelser er uvesentlig for meg. Jeg føler meg ikke noe bedre med hår selv om noen mener hår er mer hygiensk enn null hår. Dem om det.

Uansett er shavediskusjoner relativt pubertalt, så det vil jeg ha mer frabedt å delta aktivt i. Folk får gjøre som de vil og shave seg om de vil eller ikke. Det er i hvert fall min oppfatning om den saken.

Jeg er veldig enig i det siste du skriver.  Folk må få gjøre som de vil. Vi må også respektere at de gjør det.

Annonse

GodHatesUsAll

Jeg er veldig enig i det siste du skriver.  Folk må få gjøre som de vil. Vi må også respektere at de gjør det.

Det jeg egentlig skrev var vel at folk må gjøre som de vil så lenge de shaver seg enten de vil eller ikke, men jeg er for øvrig mer enig i din tolkning av det jeg skrev. :)

Jeg gir selvsagt en lang masj i hva andre gjør, og jeg driter også en lang masj i hva andre mener om mine shavevaner. 

Bryr man seg om andres shavevaner tror jeg man trenger en hobby.

Det jeg egentlig skrev var vel at folk må gjøre som de vil så lenge de shaver seg enten de vil eller ikke, men jeg er for øvrig mer enig i din tolkning av det jeg skrev. :)

Jeg gir selvsagt en lang masj i hva andre gjør, og jeg driter også en lang masj i hva andre mener om mine shavevaner. 

Meget enig! Eneste shavevanene jeg evt kunne vært interessert i å vite om, var en potensiell friers :P

GodHatesUsAll

Meget enig! Eneste shavevanene jeg evt kunne vært interessert i å vite om, var en potensiell friers :P

Heldigvis pleier man å finne ut av sånt i relativt grei tid før frieriet, og skulle noen fri før du finner ut av dette, bør du si nei - hvis ikke er du bra desperat. :)

Heldigvis pleier man å finne ut av sånt i relativt grei tid før frieriet, og skulle noen fri før du finner ut av dette, bør du si nei - hvis ikke er du bra desperat. :)

Noterer meg dette gode rådet slik at jeg unngår å tråkke i fella dersom jeg skulle bli altfor stressa :P

Jeg misforstod litt.  Enig at hvis vi bryr oss om andres shavevaner så trenger man en hobby.  Det gjør kanskje jeg også som gidder å engasjere meg i diskusjonen.   :) Jeg som aldri har brydd meg om hva andre gjør med håret sitt. 

Men jeg kom til å tenke på de som mener det er uhygienisk med hår.  Vi må kanskje barbere bort håret på hodet også så blir vi kvitt hodelus. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...