Gå til innhold

Forberedelse ultralyd nyrer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått beskjed om å faste fire timer før og ha full blære. Problemet er at jeg må tømme blæren når jeg står opp, ellers tisser jeg meg ut tror jeg. Har time kl 0930. Kan jeg drikke vann for å fylle opp blæren igjen?

Anonymous poster hash: 175c2...e2a
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392506-forberedelse-ultralyd-nyrer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

serenity777

Jeg tok det for halvannet år siden, DVs ultralyd av hele magen. Og det eneste jeg fikk beskjed om var å drikker en liter vann før timen. Da jeg kom frem hadde jeg kun drukket halvannen, og jeg var en halvtime tidlig ute. Så  viste det seg att vedkommende som skulle inn før meg, ikke kom, så da ble jeg kalt inn, og jeg forklarte att jeg kun hadde drukket halv liter vann, det var ikke så nøye sa legen..

AnonymBruker

Jeg tok det for halvannet år siden, DVs ultralyd av hele magen. Og det eneste jeg fikk beskjed om var å drikker en liter vann før timen. Da jeg kom frem hadde jeg kun drukket halvannen, og jeg var en halvtime tidlig ute. Så  viste det seg att vedkommende som skulle inn før meg, ikke kom, så da ble jeg kalt inn, og jeg forklarte att jeg kun hadde drukket halv liter vann, det var ikke så nøye sa legen..

Halvannen, betyr ikke det en og en halv liter?

Bare så ingen misforstår.

Etterpå skriver du jo at du drakk en halv liter vann før undersøkelsen

Anonymous poster hash: 20e8c...7f9

Annonse

Hvis du tisser når du står opp og drikker litt ekstra timen før ultralyd går det helt greit. Jeg skulle en gang på en undersøkelse som krevde at jeg møtte med full blære. Jeg drakk og drakk, redd for at blæren ikke skulle være full nok. Da jeg endelig fikk komme inn var jeg på randen til å tisse meg ut, jeg måtte knipe og knipe, var rød og svett og legen fikk nesten ikke tatt undersøkelsen fordi jeg var så urolig.  Jeg fikk da råd om at full blære ikke betydde nesten sprengt blære. Noen glass vann timen før undersøkelsen var oftest nok. :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...