Gå til innhold

Jeg forstår ikke Øygard

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har egentlig trodd han har vært skyldig hele veien.

Hvis han er skyldig er det utrolig merkerlig at han ikke har vært mer taktisk som å innerømme griseprat etc og forelskelse men at det ikke skjedde noe fysisk.

Det handler også om dette intervjuet han går ut med nå. Hvorfor går han bare ikke hi,nektet å anke og venter til dette går over av seg selv og han er borte i mediebilde.

Men hvis han nå er uskyldig så rimer det jo med denne innbitte kampen han har om at han vil anke til tross for at han risikerer mye strengere straff og mere mediestyr. Det kan jo hende at han er dum og enkel (ordførerverv i en liten bygd for arbeiderpartiet er fullstendig forenelig med det.). Man begynner jo å lure når han vil kjempe for sin uskyld til tross for at han risikerer mye verre straff og enda mere offentlig fordømmelse og mediestyr.

Egentlig forstår jeg ikke hele fyren og lurer på hva som feiler han.

Anonymous poster hash: abcb4...d90
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392548-jeg-forst%C3%A5r-ikke-%C3%B8ygard/
Del på andre sider

Fortsetter under...

motorPrøysen

Det kan jo hende at han er dum og enkel (ordførerverv i en liten bygd for arbeiderpartiet er fullstendig forenelig med det.). 

Amen. Jeg tror likevel oppførselen til Øygard kommer av en blanding av to personlighetsforstyrrelser: narsissisme og psykopati. Vervet som politiker er helt forenlig med en personlighet som baserer seg på at det viktige er hvordan man framstår, ikke hva man faktisk gjør og hva som faktisk er sant, og manipulasjon av andre. Øygard viser disse trekkene til fulle.

Amen. Jeg tror likevel oppførselen til Øygard kommer av en blanding av to personlighetsforstyrrelser: narsissisme og psykopati. Vervet som politiker er helt forenlig med en personlighet som baserer seg på at det viktige er hvordan man framstår, ikke hva man faktisk gjør og hva som faktisk er sant, og manipulasjon av andre. Øygard viser disse trekkene til fulle.

Skulle til å gi ham den samme "diagnosen" som du skrev her.... I mitt hode er denne mannen narsissistisk psykopat. Jeg kjenner folk som kjenner ham, og der er det mye rart gitt...

En merkelig, merkelig mann. Han minner veldig om en jeg kjenner. Han jeg kjenner ville gitt ut bok om saken, lagt planer om å få den filmatisert med George Clooney i hovedrollen, grått i avisen og på nyhetene ukentlig med sin trofaste kones trygge armer rundt seg (og kanskje en liten søt kanin på fanget?), og han ville ALDRI gitt seg selv om det dukket opp filmbevis på hele affæren, for han ville vært uskyldig uansett. Det eneste som kunne skapt ro var om han fikk full frifinnelse, offentlig unnskyldning fra offer, media og hele det norske folk, klekkelig erstatning, ordførervervet tilbake, og gjerne et fosterbarn han stolt kunne holde rundt i Se og Hør for å vise hvilken god farsfigur han egentlig er.  

En merkelig, merkelig mann. Han minner veldig om en jeg kjenner. Han jeg kjenner ville gitt ut bok om saken, lagt planer om å få den filmatisert med George Clooney i hovedrollen, grått i avisen og på nyhetene ukentlig med sin trofaste kones trygge armer rundt seg (og kanskje en liten søt kanin på fanget?), og han ville ALDRI gitt seg selv om det dukket opp filmbevis på hele affæren, for han ville vært uskyldig uansett. Det eneste som kunne skapt ro var om han fikk full frifinnelse, offentlig unnskyldning fra offer, media og hele det norske folk, klekkelig erstatning, ordførervervet tilbake, og gjerne et fosterbarn han stolt kunne holde rundt i Se og Hør for å vise hvilken god farsfigur han egentlig er.  

Hehe, utrolig bra sagt.

Annonse

Bella Dotte

Enig.

Men 1) er det da riktig av oss å "sladre" om syke mennesker? 2) burde han ikke vært i en eller annen form for behandling, gjerne under tvang?

Han får straff for det kriminelle han har gjort. Slik han går ut får han tåle litt sladder. Man kan jo begynne å lure på alle sammen når broren står frem og sier at Øygard var dårlig på å sette grenser - noe jeg leser som at de gir jenta skylden. Skjønner meg heller ikke på kona, og i følge avisene hadde hun forklart noe annet i politiintervju, enn det hun sa i rettssaken. 

Hvis han ligger med barn under 14 år MÅ han være det, tror han liker småjenter. Jeg tror på jenta.

Nei, man trenger ikke være pedofil om man tenner på 13-årige jenter, de kan godt ha utviklet bryster og litt kvinnelige former. Pedofile tenner på barn som ikke har kvinnelige / voksne former.

Men for all del - jeg tar all mulig avstand fra det han har gjort og jenta har all min medfølelse og respekt!

stjernestøv

Nei, man trenger ikke være pedofil om man tenner på 13-årige jenter, de kan godt ha utviklet bryster og litt kvinnelige former. Pedofile tenner på barn som ikke har kvinnelige / voksne former.

Men for all del - jeg tar all mulig avstand fra det han har gjort og jenta har all min medfølelse og respekt!

Kan ha kvinnelige former, ikke alle har det. Han er en ekkel gris :angry:

Annonse

Kan ha kvinnelige former, ikke alle har det. Han er en ekkel gris :angry:

Jeg er helt enig altså, han er vemmelig og kona er ikke stort bedre. Han må ha et tak på henne på en eller annen måte siden hun fremdeles offentlig påstår at hun tror han er uskyldig. Alt som har kommet frem tilsier jo ikke annet enn at han har forgrepet seg på jentungen i lange baner! 

stjernestøv

Jeg er helt enig altså, han er vemmelig og kona er ikke stort bedre. Han må ha et tak på henne på en eller annen måte siden hun fremdeles offentlig påstår at hun tror han er uskyldig. Alt som har kommet frem tilsier jo ikke annet enn at han har forgrepet seg på jentungen i lange baner! 

Enig! Kona må jo være hjernevasket, blir kvalm av hele saken :blink:

Jeg tenker at enten så er han skyldig, eller så er han uskyldig. Det er det til syvende og sist bare de to som vet. Da snakker jeg om fysiske overgrep.

Men det PSYKISKE han har holdt på med, det å la en ung jente knytte seg til ham på den måten, og alt det grisepratet, forelskelsespratet osv - det er i seg selv verdt fengselsstraffen mener jeg. Men selvsagt, de burde jo tatt opp det i en sak for seg, anklagen burde vært langt bredere enn fysisk seksualitet.

Sånn sett mener jeg at ja, han fortjener en straff uansett. Men om det forelå noe fysisk mellom dem, det kan ingen vite.

Enig! Kona må jo være hjernevasket, blir kvalm av hele saken :blink:

Hvis motorPrøysen har rett i påstanden om personlighetssvikt, er ikke kona hjernevasket, men underkuet av hans maktmanipulering. Og da er hun bare et offer, har det vondt og er feil adresse for kritikk.

Generelt om folk med den påståtte typen personlighetssvikt er at de har en enorm evne til maktutøvelse og maktbruk. Ofrene deres lider veldig og blir presset inn i et loyalitetsforhold de ikke kan løse seg fra uten enorm skyldfølelse.

Fæl sak, ja. Merkelig at media bruker så mye plass på sånne saker.

AnonymBruker

Hvis motorPrøysen har rett i påstanden om personlighetssvikt, er ikke kona hjernevasket, men underkuet av hans maktmanipulering. Og da er hun bare et offer, har det vondt og er feil adresse for kritikk.

Generelt om folk med den påståtte typen personlighetssvikt er at de har en enorm evne til maktutøvelse og maktbruk. Ofrene deres lider veldig og blir presset inn i et loyalitetsforhold de ikke kan løse seg fra uten enorm skyldfølelse.

Kan ikke personer som har en blanding av de personlighetsforstyrrelsene narsissisme og psykopati, hjernevaske folk?

Hvorfor?

Ved hvilke personlighetsforstyrrelser eller diagnoser kan utførelse av hjernevasking forekomme?

Anonymous poster hash: af219...af0

AnonymBruker

Personer som har gjort lignende ting og har underkuet noen ved maktmanipulering, er det kun personer med en blanding av personlighetsforstyrrelsene narsissisme og psykopati som kan gjøre slikt?

Anonymous poster hash: af219...af0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...