Gå til innhold

Hva skjedde med middagsretten??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bacon og blåbærsylte her også :)

Jeg har alltid grovt mel i røra. Bruker mest vanlig hvetemel, men også en god del Kruska Kli:) Baconet deles i biter og stekes, og legges oppå pannekaka rett før den skal spises:)

Takk for tips! :)

På denne oppskriften her, kan jeg ta 1 dl kruskakli og 2 dl hvetemel?

Ovnspannekake:

til 2-3 stk. 
1/2 l melk
2-3 egg
3 dl hvetemel
1/2 ts salt
1 ss sukker
3 ss smeltet smør
+ 3 ss smeltet smør til å smøre ovnspanna med.
*
tilbehør:
Blåbærsyltetøy og stekt bacon

Anonymous poster hash: bca23...cf5

Fortsetter under...

Takk for tips! :)

På denne oppskriften her, kan jeg ta 1 dl kruskakli og 2 dl hvetemel?

Ovnspannekake:

til 2-3 stk. 
1/2 l melk
2-3 egg
3 dl hvetemel
1/2 ts salt
1 ss sukker
3 ss smeltet smør
+ 3 ss smeltet smør til å smøre ovnspanna med.
*
tilbehør:
Blåbærsyltetøy og stekt bacon

Jeg ville nok tatt 1 dl KruskaKli og 2 dl hvetemel.... Pannekakene blir lett "tunge" om det blir for mye grovt i dem. Dessuten tror jeg de blir vanskeligere å steke (mer porøse)....

Jeg pleier forresten å ta litt mer salt i røra enn dette - kanskje 1 1/2 ts salt?

Endret av Togli
AnonymBruker

Jeg ville nok tatt 1 dl KruskaKli og 2 dl hvetemel.... Pannekakene blir lett "tunge" om det blir for mye grovt i dem. Dessuten tror jeg de blir vanskeligere å steke (mer porøse)....

Jeg pleier forresten å ta litt mer salt i røra enn dette - kanskje 1 1/2 ts salt?

Tusen takk for gode råd og hjelp!

Bondeomelett med mye godt oppi (løk, paprika, skinke m.m) er også godt :)

Fjordland kjøttkaker med kålstuing og poteter

Jeg varmet maten i mikrobølgeovn i 4 minutter, fra dypfryst tilstand

Jeg tok maten ut av pakningen og over på en tallerken før jeg satte det i mikroovnen

Når jeg tar maten ut av mikroovnen finner jeg ikke kjøttkaker (som jeg trodde skulle befinne seg i sausen). Sausen ser grumsete ut. Har kjøttkakene gått i oppløsning?

.Hva skjedde?

Jeg bruker en del Fjordland-middager. Men jeg har aldri frosset dem, eller kjøpt dem frosset. De er jo holdbare et par uker. Følger alltid tilberedingsbeskrivelse på pakken. Bruker jeg microbølgeovn, stikker jeg noen hull i plastposene.

Om jeg skulle satt maten frossen i microbølgeovn, ville jeg nok satt den på tining først, evt. laveste temperatur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...