AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Bacon og blåbærsylte her også Jeg har alltid grovt mel i røra. Bruker mest vanlig hvetemel, men også en god del Kruska Kli:) Baconet deles i biter og stekes, og legges oppå pannekaka rett før den skal spises:) Takk for tips! På denne oppskriften her, kan jeg ta 1 dl kruskakli og 2 dl hvetemel? Ovnspannekake: til 2-3 stk. 1/2 l melk 2-3 egg 3 dl hvetemel 1/2 ts salt 1 ss sukker 3 ss smeltet smør + 3 ss smeltet smør til å smøre ovnspanna med. * tilbehør: Blåbærsyltetøy og stekt bacon Anonymous poster hash: bca23...cf5 0 Siter
Togli Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 (endret) Takk for tips! På denne oppskriften her, kan jeg ta 1 dl kruskakli og 2 dl hvetemel? Ovnspannekake: til 2-3 stk. 1/2 l melk 2-3 egg 3 dl hvetemel 1/2 ts salt 1 ss sukker 3 ss smeltet smør + 3 ss smeltet smør til å smøre ovnspanna med. * tilbehør: Blåbærsyltetøy og stekt bacon Anonymous poster hash: bca23...cf5 Jeg ville nok tatt 1 dl KruskaKli og 2 dl hvetemel.... Pannekakene blir lett "tunge" om det blir for mye grovt i dem. Dessuten tror jeg de blir vanskeligere å steke (mer porøse).... Jeg pleier forresten å ta litt mer salt i røra enn dette - kanskje 1 1/2 ts salt? Endret 1. juni 2013 av Togli 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Jeg ville nok tatt 1 dl KruskaKli og 2 dl hvetemel.... Pannekakene blir lett "tunge" om det blir for mye grovt i dem. Dessuten tror jeg de blir vanskeligere å steke (mer porøse).... Jeg pleier forresten å ta litt mer salt i røra enn dette - kanskje 1 1/2 ts salt? Tusen takk for gode råd og hjelp! Bondeomelett med mye godt oppi (løk, paprika, skinke m.m) er også godt Anonymous poster hash: bca23...cf5 0 Siter
fresja Skrevet 2. juni 2013 Skrevet 2. juni 2013 Fjordland kjøttkaker med kålstuing og poteter Jeg varmet maten i mikrobølgeovn i 4 minutter, fra dypfryst tilstand Jeg tok maten ut av pakningen og over på en tallerken før jeg satte det i mikroovnen Når jeg tar maten ut av mikroovnen finner jeg ikke kjøttkaker (som jeg trodde skulle befinne seg i sausen). Sausen ser grumsete ut. Har kjøttkakene gått i oppløsning? .Hva skjedde? Anonymous poster hash: bca23...cf5 Jeg bruker en del Fjordland-middager. Men jeg har aldri frosset dem, eller kjøpt dem frosset. De er jo holdbare et par uker. Følger alltid tilberedingsbeskrivelse på pakken. Bruker jeg microbølgeovn, stikker jeg noen hull i plastposene. Om jeg skulle satt maten frossen i microbølgeovn, ville jeg nok satt den på tining først, evt. laveste temperatur. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.