Gå til innhold

Barnet mitt fikk ikke mat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ved to-tiden i dag ble min datter med ei venninne hjem. Jentene ble enige om det og spurte moren hennes, som sa til meg at det var helt greit og bare hyggelig. Jeg skulle hente henne rundt sju ble vi enige om, for da skulle de bort.

I mellomtiden spiste resten av familien vår middag.

Da jeg hentet datteren min klokka sju, fortalte hun meg at hun ikke hadde fått middag. Hun hadde ikke fått noen annen mat heller, annet enn en is. Det viste seg at familien hun var hos var buden bort til middag om kvelden. Det hadde jo ikke den moren nevnt for meg eller min datter.

Var ikke det litt rart? Jeg ble forskrekket, hadde jo regnet som en selvfølge at hun fikk middag der på den tiden, eller i alle fall ble tilbudt annen mat. Hadde jeg fått beskjed om at de ikke skulle spise middag, ville jeg jo ha satt av middag til henne. 

Dette er en nokså merkelig mor generelt sett (har opplevd rare ting flere ganger), så jeg føler nesten at jeg ikke har lyst til å ha datteren min der så ofte, når jeg får så lite beskjeder. De er ikke veldig nære venner da, hadde ikke sett hverandre på en god stund da vi treftes i dag.

Hva syns dere?

Anonymous poster hash: 95fe9...a93
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392566-barnet-mitt-fikk-ikke-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Barnet fikk selvsagt mat når hun kom hjem. Det jeg reagerer på, er at hvis et barn blir invitert med hjem i flere timer, og i den tiden da folk flest spiser middag, mener jeg at det er naturlig at man sier fra på forhånd om barnet ikke skal få middag der, slik at foreldrene kan planlegge utifra det. Det er også naturlig å tilby et barn mat dersom det skal være på besøk i fem timer.

AnonymBruker

Jeg spurte henne flere ganger om dette, og hun sa at nei de hadde bare blitt tilbudt en is. Hun var kjempesulten da hun kom hjem. Hun angret at hun hadde vært der, for som hun sa, noe av det hyggelige på en lørdag er jo å spise sammen1

Annonse

Ved to-tiden i dag ble min datter med ei venninne hjem. Jentene ble enige om det og spurte moren hennes, som sa til meg at det var helt greit og bare hyggelig. Jeg skulle hente henne rundt sju ble vi enige om, for da skulle de bort.

Da jeg hentet datteren min klokka sju, fortalte hun meg at hun ikke hadde fått middag. Hun hadde ikke fått noen annen mat heller, annet enn en is. Det viste seg at familien hun var hos var buden bort til middag om kvelden.

Var ikke det litt rart? Jeg ble forskrekket, hadde jo regnet som en selvfølge at hun fikk middag der på den tiden, eller i alle fall ble tilbudt annen mat.

Dette er en nokså merkelig mor generelt sett (har opplevd rare ting flere ganger), så jeg føler nesten at jeg ikke har lyst til å ha datteren min der så ofte, når jeg får så lite beskjeder.

Hva syns dere?

Tja - hun dro dit etter typisk lunsjtid og du visste at de skulle bort klokka sju - dette er jo litt dårlig kommunikasjon, men ikke akkurat noen kjempesak.  Det er jo ikke uvanlig at man spiser i 19-tiden på en lørdag hvis man er bedt til noen på kvelden.   

Hvis jeg hadde hatt et barn på besøk under de omstendighetene, hadde jeg nok spurt om h*n var sulten, antakelig hadde jeg også sagt fra til barnets mor om at det ikke ble middag mens h*n var på besøk.  Men jeg prater uanstrengt med alle om alt og har lett for å planlegge ting.  Folk er forskjellige, og hvis hun hadde spist lunsj før hun dro og fikk en is i løpet av de fem timene, er det jo ingen krise.

Jeg synes du overreagerer hvis du bruker dette som en grunn til at hun ikke skal få dra dit.  Du kan kanskje huske på å være litt aktiv selv i kommunikasjonen med denne moren, så blir det ingen misforståelser. 

Ikke hell bensin på bålet hvis hun snakker om at de ikke koste seg med å spise sammen, det er ikke skadelig å se at folk ordner seg litt forskjellig på lørdager.  Neste gang blir hun kanskje invitert til noen som spiser bare hvetegress og alger, så det kan være lurt å ha et reservelager i skapet  ;)  

Endret av laban
AnonymBruker

I mellomtiden spiste resten av familien vår middag.

Da jeg hentet datteren min klokka sju, fortalte hun meg at hun ikke hadde fått middag. Hun hadde ikke fått noen annen mat heller, annet enn en is. Det viste seg at familien hun var hos var buden bort til middag om kvelden. Det hadde jo ikke den moren nevnt for meg eller min datter.

Var ikke det litt rart? Jeg ble forskrekket, hadde jo regnet som en selvfølge at hun fikk middag der på den tiden, eller i alle fall ble tilbudt annen mat. Hadde jeg fått beskjed om at de ikke skulle spise middag, ville jeg jo ha satt av middag til henne. 

Dette er en nokså merkelig mor generelt sett (har opplevd rare ting flere ganger), så jeg føler nesten at jeg ikke har lyst til å ha datteren min der så ofte, når jeg får så lite beskjeder. De er ikke veldig nære venner da, hadde ikke sett hverandre på en god stund da vi treftes i dag.

Hva syns dere?

Tror enkelte foreldre er slik at de er vant til at unger er utadvendte og selv sier fra om de er sultne... Jeg husker jeg var veldig sjenert og kunne gå timesvis når jeg var på besøk hos en venninne fordi jeg ikke turte å spørre om jeg kunne få en brødskive. Venninnen min derimot var snar med å si fra at hun var sulten når hun var på besøk hos oss. Dessuten pleide foreldrene mine alltid å spørre om hun ville ha middag når hun besøkte oss. Selv spør jeg alltid om barn på besøk vil ha mat, er det middag så sender jeg kanskje en sms til foreldrene og spør om det er greit i tilfelle de selv har middagsplaner, litt dumt å ødelegge appetitten dersom hun skal få mat hjemme og.

Anonymous poster hash: 1edea...57a

Jeg synes du overreagerer. Ideelt sett burde hun ha blitt tilbudt en brødskive, men jeg synes ikke det er noen selvfølge at man tilbyr unger middag selv om de skal bli til klokken syv en lørdagskveld.

Tror jeg ville sagt til jenta at det er lov å be pent om en brødskive dersom man er veldig sulten når man er på besøk hos noen i flere timer.

AnonymBruker

Jeg synes du overreagerer. Ideelt sett burde hun ha blitt tilbudt en brødskive, men jeg synes ikke det er noen selvfølge at man tilbyr unger middag selv om de skal bli til klokken syv en lørdagskveld.

Tror jeg ville sagt til jenta at det er lov å be pent om en brødskive dersom man er veldig sulten når man er på besøk hos noen i flere timer.

Enig. Fornuftig svar :)

For det vi vet, kan det hende at jenta ble tilbudt brødskiver men at hun takket nei.

Ettersom barnet formidlet til moren at hun ikke fikk mat der hun var, er det kanskje lett å tro at hun ikke fikk tilbud om mat.

Anonymous poster hash: 91ff1...69e

Gjest Annve

Her synes jeg du overreagerer. selv prøvde jeg alltid å huske på å spørre vennene til barna om de var sultne, men det hendte nok at jeg rent glemte det hvis de ikke spurte.

Jeg trodde først de hadde spist middag uten å gi henne noe, og det hadde vært en helt annen sak.

Ser ikke helt problemet med at dere hadde spist og ikke lagt av noe. Du har vel et eller annet hun kan få allikevel. Jeg la alltid av middag uansett,  det er faktisk ikke en selvfølge at barna får middag når de er borte hos andre. Selv om jeg synes hun kunne ha fått en skive, men det ble vel glemt bort,

Annonse

påskelilje

Tja - hun dro dit etter typisk lunsjtid og du visste at de skulle bort klokka sju - dette er jo litt dårlig kommunikasjon, men ikke akkurat noen kjempesak.  Det er jo ikke uvanlig at man spiser i 19-tiden på en lørdag hvis man er bedt til noen på kvelden.   

Hvis jeg hadde hatt et barn på besøk under de omstendighetene, hadde jeg nok spurt om h*n var sulten, antakelig hadde jeg også sagt fra til barnets mor om at det ikke ble middag mens h*n var på besøk.  Men jeg prater uanstrengt med alle om alt og har lett for å planlegge ting.  Folk er forskjellige, og hvis hun hadde spist lunsj før hun dro og fikk en is i løpet av de fem timene, er det jo ingen krise.

Jeg synes du overreagerer hvis du bruker dette som en grunn til at hun ikke skal få dra dit.  Du kan kanskje huske på å være litt aktiv selv i kommunikasjonen med denne moren, så blir det ingen misforståelser. 

Ikke hell bensin på bålet hvis hun snakker om at de ikke koste seg med å spise sammen, det er ikke skadelig å se at folk ordner seg litt forskjellig på lørdager.  Neste gang blir hun kanskje invitert til noen som spiser bare hvetegress og alger, så det kan være lurt å ha et reservelager i skapet  ;)  

Veldig enig i det du skriver her laban.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...