Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Sønnen min på 15 år har via en kikkehullsoperasjon fått konstatert at det er en eller annen inflammasjon nederst i tynntarmen. Han har vært syk med feber og magesmerter i 5 dager nå. Var på sykehus fra fredag til i dag men ble bare observert og tatt noen prøver av.

Nå i kveld er feberen stigende igjen  og han klager over magesmerter. Noen som kjenner til dette, og vet om det er vanlig med feber som kommer og går ved denne type infeksjon? 

Vi fik ikke så mye informasjon på sykehuset da vi ble sendt hjem. Det var bare "vent og se"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392596-inflamatorisk-tarmsykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei

Sønnen min på 15 år har via en kikkehullsoperasjon fått konstatert at det er en eller annen inflammasjon nederst i tynntarmen. Han har vært syk med feber og magesmerter i 5 dager nå. Var på sykehus fra fredag til i dag men ble bare observert og tatt noen prøver av.

Nå i kveld er feberen stigende igjen  og han klager over magesmerter. Noen som kjenner til dette, og vet om det er vanlig med feber som kommer og går ved denne type infeksjon? 

Vi fik ikke så mye informasjon på sykehuset da vi ble sendt hjem. Det var bare "vent og se"

Jeg ville ringt legevakta og spurt om han trenger å undersøkes av lege. Har smertene blitt verre?

Anonymous poster hash: 5aa46...b02

Så vidt jeg vet kan inflamatorisk tarmsykdom bety ulcerøs colitt eller Chrons sykdom. Mange med leversykdom har en av disse sykdommene i tillegg. Derfor burde du få lege til å ta blodprøve der levermarkørene blir testet. Viser de avvik i forhold til normalverdier, må dere gå videre med undersøkelser og ikke gi dere før dere har en klar diagnose.

Hei

Ved forverring så kort tid etter en innleggelse, ville jeg prøvd å ringe avdelingen han er skrevet ut fra og spørre hva dere skal gjøre. Hvis dere ikke kommer i kontakt med en ryddig lege der, så ville jeg kontaktet fastlege eller legevakt.

Sykehus er ofte et svært travelt sted, og det at man har blitt skrevet ut er ikke ensbetydende med at man ikke kan trenge akutt legehjelp fortsatt.  Dere burde ha fått bedre informasjon ved utskrivelsen, men dessverre svikter sykehusene ofte på dette punktet.

Lykke til :-)

AnonymBruker

Ja, dette kan jeg mye om. Jeg fikk påvist ulcerøs colitt. Jeg gikk for lenge "å ventet på at det skulle gå over".

Min egen feil det da, og ikke helsevesenet sin. Typisk mannfolk ja.

Dette ville jeg tatt tak i så snart som mulig var jeg dere.

Det finnes mange gode medikamenter idag, så dette kan leges.

Jeg skal ikke skrive noe "skremselspropaganda", men det må følges opp.

Jeg synes det er veldig rart at han ble sendt hjem - etter - at det ble påvist en slik sykdom.

Anonymous poster hash: 022a0...d53

AnonymBruker

Ja, dette kan jeg mye om. Jeg fikk påvist ulcerøs colitt. Jeg gikk for lenge "å ventet på at det skulle gå over".

Min egen feil det da, og ikke helsevesenet sin. Typisk mannfolk ja.

Dette ville jeg tatt tak i så snart som mulig var jeg dere.

Det finnes mange gode medikamenter idag, så dette kan leges.

Jeg skal ikke skrive noe "skremselspropaganda", men det må følges opp.

Jeg synes det er veldig rart at han ble sendt hjem - etter - at det ble påvist en slik sykdom.Anonymous poster hash: 022a0...d53

Jeg må legge til her, at når det gjelder ulcerøs collitt og mitt tilfelle, så var dette i tykktarmen, og ikke som hos sønnen din.

Anonymous poster hash: 022a0...d53

Annonse

Takk for mange gode svar. Sønnen min ble lagt inn på sykehuset i går, denne gang på barnemedisin. Det er nå tatt mange forskjellige prøver av ham som skal analyseres.

Det var en kamp å få ham innlagt igjen, vi måtte via fastlegen som så måtte ringe sykehuset og kreve at gutten min ble innlagt igjen.

Håper legene snart finner ut hva som feiler ham, for han blir stadig dårligere, og jeg blir sliten og egnstelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...