Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nå vært ute og prøvd den nye gressklipperen, en blank og vakker Honda med sideutkast og 6 høydejusteringsmuligheter og så er den selvgående ... Det avgjørende argumentet er at den kan klippe opp til 9 cm høyt gress (og når det står 9 i brosjyren så tåler den nok de forvokste løvetannene mine også). Så nå har jeg ny gressklipper og lite penger på konto!

Siden jeg var så godt i gang med å handle, så har jeg også kjøpt en lang greie til å klippe hekk med. Også har jeg oppdaget hvor gjengrodd en hage kan bli i løpet av noen få år når man systematisk lukker øynene for nødvendigheten av å gjøre litt hagearbeid :-(

Gratulerer med nyinnvestering!

Må du rake opp gresset?

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

12

• Madelenemie

10

• mariaflyfly

3

• tonie

3

Mest aktive i denne tråden

Hei!

Jeg ønsker meg en geit hvor er dette?

jEG VIL HA DEN FORT, DET TROR JEG KUNNE BLITT EN STOR GLEDE FOR MANGE OGSÅ NABOEBNE

Hei Madelenemie!:) En times kjøring fra Oslo. Jeg har sendt henne en sms og spurt om hun fortsatt har den. Har ikke fått svar enda, men jeg sender deg en melding hvis hun ikke allerede har gitt den bort. Hun er på flyttefot og kan ikke ha den med seg, så jeg tror det haster litt med å få et nytt hjem til den.

Jeg ser veldig frem til norgesferie i år, få orden på rosene som døde i år :-( etter den harde vinter, og rydde opp her og der, få vondt i ryggen og segne om under sofa på terrasse i år, med vondt i ryggen og negler fulle av jord.

Mange av mine roser døde også i år :-( Lurer på om det var den kalde våren, frost i bakken når de skulle skyte de første skuddene. Eller barfrosten før jul. Trist, i hvert fall!

Det er på tide med ny gressklipper. Har en plen på ca 1,5 mål som er litt kronglete å klippe. Er det noen som har tips om gressklippere de er godt fornøyd med eller som har noen mening om hvilket prisnivå man bør legge seg på?

Gode gressklippere er Honda, men de er dyre, gamle Honda'er er like dyre som en ny billig klipper til en 3 til 4 tusen, men er likevel mye bedre.

Gode gressklippere er Honda, men de er dyre, gamle Honda'er er like dyre som en ny billig klipper til en 3 til 4 tusen, men er likevel mye bedre.

Vi kjøpte denne http://www.berema.no/Hage_og_Park/Gressklippere/Ethvert_formal/HRS-536-SD.aspx , og betalte nesten 7000,- så det ble en del dyrere enn jeg hadde forestilt meg. Men plenen vår er ganske kupert og jeg tror vi har valgt en god løsning.

Den hadde visstnok en bedre motor enn mange andre?

Annonse

Det beste for ulendt terreng er vel en ryddesag. Putte på det "trådhodet"...

Ganske mye gøyere enn gressklipper, det spruter jo gress og hundedritt til alle kanter lizzm!

Ja, det er flere tiltak enn gressklipper som kan være til nytte når man har latt hagen gro igjen ;-)

la cerveza mas fina

Ja, det er flere tiltak enn gressklipper som kan være til nytte når man har latt hagen gro igjen ;-)

Du kan anlegge veranda over hele eiendommen... ha sånne "hull" for de store trærne, med benker rundt der trærne stikker opp! ;-)

Sikkert ganske deilig...

Madelenemie

Hei Madelenemie! :) En times kjøring fra Oslo. Jeg har sendt henne en sms og spurt om hun fortsatt har den. Har ikke fått svar enda, men jeg sender deg en melding hvis hun ikke allerede har gitt den bort. Hun er på flyttefot og kan ikke ha den med seg, så jeg tror det haster litt med å få et nytt hjem til den.

Hei!

Kjempefint, jeg tror det vil bli hyggelig i hagen i sommer med en gjeit, til vinteren kan jeg vaske den godt å ha den inne, hvis man vasker gjeiter ukentlig, da skrubber dem, får de ikke den karakteristiske gjeitelukten, så må jeg få den renslig. Men både marsvin og kanin er renslige så det tror jeg går greit.

Madelenemie

Mange av mine roser døde også i år :-( Lurer på om det var den kalde våren, frost i bakken når de skulle skyte de første skuddene. Eller barfrosten før jul. Trist, i hvert fall!

Hei!

En trøst at flere har samme erfaring, skikkelig leit er det, for de var blitt så store og flotte!

Skal plante nye, når skal du plante nye?

Hei!

Kjempefint, jeg tror det vil bli hyggelig i hagen i sommer med en gjeit, til vinteren kan jeg vaske den godt å ha den inne, hvis man vasker gjeiter ukentlig, da skrubber dem, får de ikke den karakteristiske gjeitelukten, så må jeg få den renslig. Men både marsvin og kanin er renslige så det tror jeg går greit.

Er du alvorlig nå, Madelenemie??

None of my business, men jeg synes absolutt du skulle snakke med mannen din før du drar en geit i hus!

mariaflyfly

Hei!

Er du sikker på at mannen din synes det samme...? ;)

Annonse

Madelenemie

Er du alvorlig nå, Madelenemie??

None of my business, men jeg synes absolutt du skulle snakke med mannen din før du drar en geit i hus!

Hei!

jeg snakker ikke mye med han om hageting eller dyr.

Han lever i sin egen verden på en måte, det er nokså ulik min.

Madelenemie

Er du sikker på at mannen din synes det samme...? ;)

Hei!

Min mann ville ikke ha dyr, men de er over alt :-)

han er lykkelig, det tror jeg, når han bare venner seg og finner seg til rette.

Jeg møter han på halvveien dvs 0 lukt og rene dyr, og har tar ingen del av min dyrehage annet enn at han får ufrivillig besøk om natten :-)

Vi kjøpte denne http://www.berema.no/Hage_og_Park/Gressklippere/Ethvert_formal/HRS-536-SD.aspx , og betalte nesten 7000,- så det ble en del dyrere enn jeg hadde forestilt meg. Men plenen vår er ganske kupert og jeg tror vi har valgt en god løsning.

Den hadde visstnok en bedre motor enn mange andre?

Ja, Honda har mye bedre motorer enn andre. De er dyre, men er veldig gode, så du har nok gjort ett godt kjøp:-)

mariaflyfly

Hei!

Min mann ville ikke ha dyr, men de er over alt :-)

han er lykkelig, det tror jeg, når han bare venner seg og finner seg til rette.

Jeg møter han på halvveien dvs 0 lukt og rene dyr, og har tar ingen del av min dyrehage annet enn at han får ufrivillig besøk om natten :-)

Hadde jeg fått besøk av ei geit om natta, hadde du sovet ute sammen med geita resten av året. Men jeg er heldigvis ikke mannen din. Hehe :)

Hei!

jeg snakker ikke mye med han om hageting eller dyr.

Han lever i sin egen verden på en måte, det er nokså ulik min.

Du har jo tidligere skrevet om at din mann til tider kan være oppgitt over deg, så jeg synes absolutt dette er en ting du bør ta opp med din mann før du går til handling.

Man burde _nesten_ hatt felles gressklippetider, for det er ikke fritt for at hageidyllen sprekker litt når naboene er ute og lufter gressklipperne sine ;-)

Vi har ikke naboer. :) Veldig greit. Ingen som kan klage om vi finner på å skulle klippe gresset kl. 8 en søndag morgen (det gjør vi forøvrig ikke...) og ingen som setter i gang sin klipper akkurat når vi skal sette oss ned og grille. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...