Gå til innhold

Eksamensangst

Anbefalte innlegg

ung mamma!:)

Jeg går på lærerskolen og skal ha matte muntlig eksamen om noen dager, temaene er blant annet algebra og funksjonslære, jeg synes det er grusomt vanskelig. Og når det er muntlig eksamen er jeg redd for at det skal gå helt i ball. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å huske disse utregningene når jeg står der.. Jeg er egentlig førskolelærer og kommer bare til å undervise i 1-4. kasse, men tar samme matten som de som skal ha 5-10. klasse og den er på et mye høyere nivå enn 5-10. klasse matte..

Er SÅ redd for å stå helt fast, hva sier man da? jeg husker ikke? er redd fordi det kan bli utrolig pinlig. Er så redd for å stryke. Noen gode råd? :-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392636-eksamensangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på lærerskolen og skal ha matte muntlig eksamen om noen dager, temaene er blant annet algebra og funksjonslære, jeg synes det er grusomt vanskelig. Og når det er muntlig eksamen er jeg redd for at det skal gå helt i ball. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å huske disse utregningene når jeg står der.. Jeg er egentlig førskolelærer og kommer bare til å undervise i 1-4. kasse, men tar samme matten som de som skal ha 5-10. klasse og den er på et mye høyere nivå enn 5-10. klasse matte..

Er SÅ redd for å stå helt fast, hva sier man da? jeg husker ikke? er redd fordi det kan bli utrolig pinlig. Er så redd for å stryke. Noen gode råd? :-(

Du skal vel ikke _huske_ utregningene, men være i stand til å gjennomføre dem?

Du kan si noe om nervøsitet under eksamen og hvis det plutselig stopper opp for deg, så kan du si noe om det også. Det kan hjelpe ganske godt å si noe om nervøsiteten.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392636-eksamensangst/#findComment-3479854
Del på andre sider

mariaflyfly

Pust med magen, og si ifra at du er nervøs. Jobben til de som eksaminerer deg er å få losa deg gjennom. De sparker deg i gang dersom det skulle gå i stå.

Lykke til! :)

(jeg kom meg gjennom tilsvarende eksamen for et par år sida. Det gikk da på et vis, det også.)

^_^

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392636-eksamensangst/#findComment-3479858
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...