Gå til innhold

Eksamensangst

Anbefalte innlegg

ung mamma!:)

Jeg går på lærerskolen og skal ha matte muntlig eksamen om noen dager, temaene er blant annet algebra og funksjonslære, jeg synes det er grusomt vanskelig. Og når det er muntlig eksamen er jeg redd for at det skal gå helt i ball. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å huske disse utregningene når jeg står der.. Jeg er egentlig førskolelærer og kommer bare til å undervise i 1-4. kasse, men tar samme matten som de som skal ha 5-10. klasse og den er på et mye høyere nivå enn 5-10. klasse matte..

Er SÅ redd for å stå helt fast, hva sier man da? jeg husker ikke? er redd fordi det kan bli utrolig pinlig. Er så redd for å stryke. Noen gode råd? :-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392636-eksamensangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på lærerskolen og skal ha matte muntlig eksamen om noen dager, temaene er blant annet algebra og funksjonslære, jeg synes det er grusomt vanskelig. Og når det er muntlig eksamen er jeg redd for at det skal gå helt i ball. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å huske disse utregningene når jeg står der.. Jeg er egentlig førskolelærer og kommer bare til å undervise i 1-4. kasse, men tar samme matten som de som skal ha 5-10. klasse og den er på et mye høyere nivå enn 5-10. klasse matte..

Er SÅ redd for å stå helt fast, hva sier man da? jeg husker ikke? er redd fordi det kan bli utrolig pinlig. Er så redd for å stryke. Noen gode råd? :-(

Du skal vel ikke _huske_ utregningene, men være i stand til å gjennomføre dem?

Du kan si noe om nervøsitet under eksamen og hvis det plutselig stopper opp for deg, så kan du si noe om det også. Det kan hjelpe ganske godt å si noe om nervøsiteten.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392636-eksamensangst/#findComment-3479854
Del på andre sider

mariaflyfly