Gå til innhold

Hva tror du er lurt? ekamen..

Anbefalte innlegg

ung mamma!:)

Jeg skal ha en muntlig eksamen neste uke, jeg studerer via nettet og det er håpløst å få tak i /svar på mail fra lærer om dagen...i informasjonsskrivet om muntlig eksamen står det at vi kan ha med lysark/PowerPoint som hjelpemiddel, vi skal legge frem en presentasjon i begynnelsen av eksamen...

Jeg er håpløs med data og vet ikke hvordan jeg lager en PowerPoint engang...tror dere det er negativt om jeg ikke har med dette, men bare ark som jeg "leser" fra?

Det står jo bare at vi KAN bruke det som hjelpemiddel...noen med erfaring her?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392641-hva-tror-du-er-lurt-ekamen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ha en muntlig eksamen neste uke, jeg studerer via nettet og det er håpløst å få tak i /svar på mail fra lærer om dagen...i informasjonsskrivet om muntlig eksamen står det at vi kan ha med lysark/PowerPoint som hjelpemiddel, vi skal legge frem en presentasjon i begynnelsen av eksamen...

Jeg er håpløs med data og vet ikke hvordan jeg lager en PowerPoint engang...tror dere det er negativt om jeg ikke har med dette, men bare ark som jeg "leser" fra?

Så lenge det står kan er det et fritt valg, men siden det er bedt om å legge fram en presentasjon ville jeg iallefall lage en oversikt over de mest vesentlige punktene i presentasjonen. Ta en print av ark(ene) og gi oversikten til sensorene før du starter sånn at de kan følge med og merke seg det viktigste i presentasjonen din.

Er du forresten helt sikker på at du ikke greier å lage en powerpoint (PP)-presentasjon?

PP er standard programvare (dvs tilgjengelig på alle maskiner med tekstbehandlingsprogram) og det er lett å forstå hvordan man bygger opp en PP-presentasjon. Det finnes ulike lay-out (disse finner du i meny-feltet), og du kan enten velge å sette inn bare tekst, tekst og bilde, eller bare bilder, alt etter hva som illustrerer poengene dine best. Jeg ville iallefall satt av et par timer på å prøve å se om dette ikke lar seg gjøre om jeg var deg.

Uansett hva du velger: Lykke til :) 

Det kommer litt an på hva slags stoff du skal presentere. Noen temaer er jo slik at det å ha med seg en powerpoint og vise til punkter underveis gjør det mye enklere for andre å følge med.

Det er usedvanlig enkelt å lage en powerpoint-presentasjon - selv om du ikke har gjort det før. Forøvrig er ungdom kjempegode på å lage slike presentasjoner, så dersom du har en ungdom i nærheten så kan du sikkert få litt hjelp :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...