Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så en tråd lengre ned om en person som hadde kjøpt en t-skjorte av ett kjent merke til 700 kr.

Det er mange klær som koster 3-4 ganger mer bare fordi det har ett kjent merke på seg. Jeg syns det er virkelig galskap!

Hva er det som får oss til å bli "helt ville" og kjøper klær "koste hva det koste vil" bare fordi det er bilde av en traktor eller ett stort rundt merke på den ene armen.

Husker jeg selv syns det var kjempe stas med Bjørn Borg boksere! Jeg har hatt de noen år nå og de er de som har holdt seg dårligest av alle trusene jeg har hatt. De andre er billige 3 for 99 kr på Lindex.

Jeg skammer meg mange ganger over at jeg er opptatt av hva jeg har på meg tenker på de som såvidt har klær og ikke minst mat.

Hvorfor er vi så opptatt av kjente merker? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392645-dyre-merkekl%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så en tråd lengre ned om en person som hadde kjøpt en t-skjorte av ett kjent merke til 700 kr.

Det er mange klær som koster 3-4 ganger mer bare fordi det har ett kjent merke på seg. Jeg syns det er virkelig galskap!

Hva er det som får oss til å bli "helt ville" og kjøper klær "koste hva det koste vil" bare fordi det er bilde av en traktor eller ett stort rundt merke på den ene armen.

Husker jeg selv syns det var kjempe stas med Bjørn Borg boksere! Jeg har hatt de noen år nå og de er de som har holdt seg dårligest av alle trusene jeg har hatt. De andre er billige 3 for 99 kr på Lindex.

Jeg skammer meg mange ganger over at jeg er opptatt av hva jeg har på meg tenker på de som såvidt har klær og ikke minst mat.

Det finnes ulike grunner til å være opptatt av klær på merker.

Jeg er det tildels selv, men da ikke fordi jeg liker statusen ved merker som synes.  Jeg liker enkelte klesmerker godt fordi jeg vet at plaggene derfra ikke bare er moderne, de har godt snitt og av god kvalitet. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle merker, men jeg vet i hvertfall om noen jeg liker.

Jeg unngår konsekvent klær med veldig synlige logoer og andre kjennetegn.

Uansett hva jeg har på meg tenker jeg også i mellom på at det egentlig er ganske latterlig hvor mye en bekymrer seg over akkurat det. Da sikter jeg ikke bare til de økomiske ressursene som går med til kleskjøp, men også på tiden man kunne brukt langt mer fornuftig.  Om jeg føler meg lite fiks en dag forsøker jeg å minne meg selv på at den eneste som bryr seg om akkurat det er meg selv :).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392645-dyre-merkekl%C3%A6r/#findComment-3479962
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

Jeg kan ofte gå inn i en butikk og finne noe jeg liker, da er det alltid dyrt, og det uten at jeg har sett på prisen.

Min mann sier jeg har "øye for det dyre".

Likevel kjøper jeg sjelden dyre klær, min baissgarderobe er fra H /M , der koster feks årets bukser 149.- kr da kan jeg kjøpe alle fargene og andre kan da se at jeg bytter klær, siden det er så viktig, jeg liker ikke skifte klær, så hvis jeg kan bruke det "samme" bare en annen farge så er det litt bedre.

I år kjøpte jeg 4 stk samme bukse fra H / M men jeg glemte da planen om å ikke kjøpe fra H / M eller Moods og Norway da de er kjeltringer i klesindustrien, jeg prøver gå mer på fretex, men liker bare bukser til hoftene og ikke slike bukser til livet. Noa Noa har fått en pris for etisk handle, men de har bare bukser som går helt opp i livet og det misliker jeg. bukser må sitte på hoftene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392645-dyre-merkekl%C3%A6r/#findComment-3479977
Del på andre sider

Likevel kjøper jeg sjelden dyre klær, min baissgarderobe er fra H /M , der koster feks årets bukser 149.- kr da kan jeg kjøpe alle fargene og andre kan da se at jeg bytter klær, siden det er så viktig, jeg liker ikke skifte klær, så hvis jeg kan bruke det "samme" bare en annen farge så er det litt bedre.

.Det var jo veldig genialt da! ;) Det er litt rart det der. Hvis man f.eks har 5 like bukser i samme farge, vil noen reagere på at man skjelden skifter klær. Folk bryr seg om mye rar også da..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392645-dyre-merkekl%C3%A6r/#findComment-3480009
Del på andre sider

AnonymBruker

.Det var jo veldig genialt da! ;) Det er litt rart det der. Hvis man f.eks har 5 like bukser i samme farge, vil noen reagere på at man skjelden skifter klær. Folk bryr seg om mye rar også da..

Egentlig tror jeg at folk ikke tenker så mye over det om det ser ut som at noen har samme bukse hver dag, fordi de har flere likedanne,

Jeg kjøper gjerne flere likedanne av samme plagg når jeg finner noe som passer perfekt for meg. Jeg bryr meg ikke om å kjøpe forskjellige farger om jeg ønsker kun 1 farge.

Anonymous poster hash: 5c518...506

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392645-dyre-merkekl%C3%A6r/#findComment-3480042
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt på akkurat det samme.

Sønnen min på 16 er opptatt av merkeklær. Han kjøper stort sett bare det også (han jobber og betaler dem selv). Han begrunner det med kvalitet. Mens datteren min har dobbelt så mye klær - enda prisen er lavere tilsamnen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392645-dyre-merkekl%C3%A6r/#findComment-3480051
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

Jeg kjøpte før kun en farge, gjerne 5 stk skjorter i marineblå, for min manns del kjøper jeg nå forskjellige. 

Men heldigvis er det kun nyanser orker ikke for store variasjoner. Men i år er det en del farger jeg aldri har brukt, feks knallgrønn, den liker jeg egentlig godt, forunderlig nok :-)

Men klær blir bedre og bedre jo lenger man bruker dem, myke og inngåtte, noe sånt :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392645-dyre-merkekl%C3%A6r/#findComment-3480086
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...