Gå til innhold

Dusjkabinett; finnes uknuselige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg viser til tidligere innlegg om eksploderte glassvegger i dusjkabinett, og lurer på

om dere vet om det finnes uknuselige eller evt i plast/ annet materiale/evt en type glass som ikke får farlige glasskår ved knusing?

Jeg ønsker et dusjkabinett med 4 vegger og tak + bunn. Er det et eller flere du kan anbefale?

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/131550-nok-en-dusjd%C3%B8r-har-eksplodert/

Anonymous poster hash: 1a02e...3c9
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392689-dusjkabinett-finnes-uknuselige/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg viser til tidligere innlegg om eksploderte glassvegger i dusjkabinett, og lurer på

om dere vet om det finnes uknuselige eller evt i plast/ annet materiale/evt en type glass som ikke får farlige glasskår ved knusing?

Jeg ønsker et dusjkabinett med 4 vegger og tak + bunn. Er det et eller flere du kan anbefale?

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/131550-nok-en-dusjd%C3%B8r-har-eksplodert/

Tror det er sjeldent de eksploderer, da må ha det ha skjedd noe feil med produksjonen eller under transport kanskje? En usynlig liten rift i glasset, så har kabinettet blitt montert, det har blitt strammet ekstra godt der det har vært festet, slik at det har ligget press på glasset, og over tid så har spenningen blitt så stor at det har ekplodert. 

Vi har to dusjkabinett  med glassvegger, det ene er buet (massasjedusj) og har to dører, det andre har en "flat" dør.... Har hatt de et par års tid nå uten problemer. Dusjen vi hadde før var sikkert 20 år gammel, men aldri problemer der heller.

AnonymBruker

Plast-kabinett finnes. Men tak?! Det er da ikke tak på vanlige dusjkabinett? Da vil det jo bli en damp-badstue.

Takk for svar! :)

Jeg ønsker et dusjkabinett som har tak, for å unngå fuktskade på badet.

Kanskje jeg kan kjøpe en avfukter i steden

Jeg ønsker et dusjkabinett som har tak, for å unngå fuktskade på badet.

Kanskje jeg kan kjøpe en avfukter i steden

Fukten må jo ut uansett om du stenger den inne i kabinettet akkurat de minuttene du dusjer. Om du har ventilene åpne og setter opp dørene til kabinettet + døra til badet etter dusjing er nok faren for fuktskader marginal.

Annonse

Fukten må jo ut uansett om du stenger den inne i kabinettet akkurat de minuttene du dusjer. Om du har ventilene åpne og setter opp dørene til kabinettet + døra til badet etter dusjing er nok faren for fuktskader marginal.

Ja, man bør ha en ¨god ventilator, helst av den elektriske typen, men veldig lurt å lufte med åpne vinduer i tillegg og være nøye med å nale og tørke vekk fukt.

AnonymBruker

Et bad må da være bygd slik at det tåler fukten som kommer fra en helt vanlig dusj? Som Lillemus sier, du stenger jo i så fall bare inn dampen mens du står i dusjen, ut må den jo...

Badet mitt er antagelig bygd for "tørr-dusjing" ;) (Du husker tørr-sjampoen?)

Vil ikke dampen renne ned og havne i sluken etterhvert? Evt kan jeg hjelpe til med en nal.

Jeg vurderer også å kjøpe en avfukter til bruk etter dusjing og ved tørking av tøy innendørs.

Det er elendig ventilasjonssystem her i huset.

Angående utlufting med å åpne et vindu i nærheten av badet etter dusjing, har jeg hørt at den fuktige dampen bare blir skjøvet innover i huset.

AnonymBruker

Ja, man bør ha en ¨god ventilator, helst av den elektriske typen, men veldig lurt å lufte med åpne vinduer i tillegg og være nøye med å nale og tørke vekk fukt.

Tror det er sjeldent de eksploderer, da må ha det ha skjedd noe feil med produksjonen eller under transport kanskje? En usynlig liten rift i glasset, så har kabinettet blitt montert, det har blitt strammet ekstra godt der det har vært festet, slik at det har ligget press på glasset, og over tid så har spenningen blitt så stor at det har ekplodert. 

Vi har to dusjkabinett  med glassvegger, det ene er buet (massasjedusj) og har to dører, det andre har en "flat" dør.... Har hatt de et par års tid nå uten problemer. Dusjen vi hadde før var sikkert 20 år gammel, men aldri problemer der heller.

Takk for hjelpen! :)

AnonymBruker

Takk for gode råd! :)

Ventilsystemet her i huset er dårlig, så jeg må kjøpe en avfukter til bruk etter dusjing og klestørk.

AnonymBruker

Plast-kabinett finnes. Men tak?! Det er da ikke tak på vanlige dusjkabinett? Da vil det jo bli en damp-badstue.

Se f.eks på kabinett m tak og kar her:

Macro Box Steam dusjkabinet

(Dette er nok for dyrt for meg akkurat nå. Jeg tenker på et enklere og rimeligere)

Tar gjerne i mot tips om dusjkabinett med tak og kar og 4 vegger, om noen ønsker å anbefale et rimelig og bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...