Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva skjer egentlig når man dør av alderdom? 
Man ser det jo gradvis på huden og håret, man blir mer og mer skrukkete, håret blir grått og sprøtt og faller til slutt av........ 

hukommelsen svikter, synet svikter.... etterhvert svikter alt, organsvikt.
men det virker som de fleste dør før dette,

dvs de dør pga sykdommer. Ikke pga selve alderdommen.

Det kan være kreft, hjertesykdom osv....

Anonymous poster hash: 8990f...dba
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392696-%C3%A5-d%C3%B8-av-alderdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man ser det jo gradvis på huden og håret, man blir mer og mer skrukkete, håret blir grått og sprøtt og faller til slutt av........ 

Å dø av alderdom, kan jo også rett og slett være å dø av at hjertet slutter å slå.

Mange som dør på sykehus, dør ikke av det de ble innlagt for, men av lungebetennelse eller annet.

Anonymous poster hash: 198bb...449

Å dø av alderdom, kan jo også rett og slett være å dø av at hjertet slutter å slå.

Mange som dør på sykehus, dør ikke av det de ble innlagt for, men av lungebetennelse eller annet.

Det er bare at det er så sjeldent jeg hører om folk som faktisk dør av alderdommen i seg selv, at hjertet plutselig slutter å slår... Som oftest er det pga sykdom eller akutt inntreffende, f.eks. plutselig et kraftig hjerteinfarkt eller hjerneblødning.... 

AnonymBruker

Det er bare at det er så sjeldent jeg hører om folk som faktisk dør av alderdommen i seg selv, at hjertet plutselig slutter å slår... Som oftest er det pga sykdom eller akutt inntreffende, f.eks. plutselig et kraftig hjerteinfarkt eller hjerneblødning.... 

Hm

Jeg fant ikke alderdom som dødsårsak i det hele tatt på denne oversikten fra Statistisk sentralbyrå. Kanskje de kaller det noe annet?

http://www.ssb.no/a/aarbok/tab/tab-114.html

AnonymBruker

Fra denne artikkelen: "15. juni 2011 – De fleste dør av alderdom, hjemme i trygge rammer, enten mens de sover eller mens de for eksempel ser på TV inne i stuen, forteller Hansen"

http://www.forskning.no/artikler/2011/juni/290784

Annonse

AnonymBruker

Noen mener at vi er tildelt et visst antall hjerteslag:

Det der har jeg også hørt, men aldri skjønt......for er det ikke da fryktelig dumt å drive å trene og få høy puls, og "bruke opp hjerteslag" ;)

Anonymous poster hash: 5c0a2...5d9

AnonymBruker

Det der har jeg også hørt, men aldri skjønt......for er det ikke da fryktelig dumt å drive å trene og få høy puls, og "bruke opp hjerteslag" ;)

Du kan oppnå å få lavere hvilepuls om du trener utholdenhetstrening jevnlig :)

AnonymBruker

Dessuten, de hjerteslagene du "bruker opp" på å trene utholdenhetstrening, vil kanskje gi deg lengre levetid pga at trening virker forebyggende mot  forskjellige sykdommer som kan forkorte levetiden :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...