Gå til innhold

Ansvar og forpliktelse på nettet

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

Jeg liker nettet,. det er min  sosiale og min arena for kommunikasjon.

Her på dol eller i brevsform til mennesker og etater.

Men det er mennesker man kommuniserer med og der oppstår jo vanskene.

Det jeg ikke liker med nettet, med hurtigheten, med systemene, er at det også innebærer en sånn grad av overfladisk og ansvarsfraskrivelse at jeg finner det vanskelig.

Det er lærerikt og gir grunn til ettertanke. Det er det positive, men uansvarligheten som jeg syns ikke følger naturlig det upersonlige finner jeg svært ubehagelig.

Om jeg kjenner eller ikke kjenner mennesker syns jeg at mitt ansvar om å holde avtaler, ta meg av, ha et ansvar, følger med, uansett. 

Hva mener andre om dette?

Føler meg alene om det, av og til, og usikker på om mennesker er slik, eller så er det igjen et at min romvesentrekk..For jeg har helt klart mange av dem.

Jeg bryr meg ikke om hvilken galakse jeg måtte føle meg fra, jeg er ikke skrudd sammen helt som andre, jeg føler sterkt ansvar og forpliktelse for de jeg gjør avtaler med enten det er på nettet eller i RL, og der avviker jeg fra flertallet, igjen.,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392783-ansvar-og-forpliktelse-p%C3%A5-nettet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...