Gå til innhold

Gressklipping på kvelden! Reagerer dere på det?


Gjest Annve

Anbefalte innlegg

Forleden var en venn av meg på besøk. Hun klaget høylydt på en av naboene våre som klippet plenen halv ni kvelden før.

Det er vel ingen som klipper gresset så sent i et boligfelt sa hun.

Jeg kunne ikke si meg enig. Jeg reagerer ikke på det i det hele tatt. Jeg vet at naboen jobber veldig mye, og har veldig knapt med tid. Og det er alltid stille før klokken ti på kvelden.

Det er jo sommer og lyse kvelder, og i et boligfelt er det alltid lyder av et eller annet.

Jeg trodde det med dette som med andre ting, det skal være stille mellom 7 og 23.00.

Hva mener dere,  Hadde dere reagert på det?

Nei, det ville jeg ikke reagert på - men nå har ikke jeg små barn som evt kan våkne heller jeg d. Mulig jeg hadde ønsket bråk før 19-ish da... :)

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har robotgressklipper, den summer lavt, og vi kan fint spise middag og ha en vanlig samtale selvom den omtrent går rundt bena våre. Likevel irriterer den naboen. Det er vel sånn at har du først begynt å irritere deg så hjelper det ikke hvor mye eller lite man bråker... Vi unngår så godt vi kan helger, men noen ganger har vi regnperioder som gjør at man faktisk må klippe når det er oppholdsvær. Vi klipper aldri etter klokken 22. Kan ellers varmt anbefale oppladbar gressklipper om plenen ikke er alt for stor. Den bråker heller ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg reagerer ikke på lyder av gressklipper/høytrykkspyler/snekring eller andre lyder. 

 

Jeg liker å bo med naboer rundt meg, unger som leker og hopper på trampoline, er ute å spiller fotball. Som du hører har det gøy. 

 

Ikke skal gresset klippes for tidlig på morgenen, ikke for sent på kvelden, og heller ikke i middagstid. Og gud forby, iallefall ikke på søndager eller helligdager. 

 

I vårt nabolag klippes gresset på søndager også - uten at noen reagerer på det, heldigvis. Det hender at vi også klipper gresset på søndagen, men vi gjør det ikke tidlig på morgenen. Det kan jo være at det var den dagen den uka uten at det regnet når vi var hjemme



Anonymous poster hash: 40d87...6cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Geiter driter.  :angry:

Uff da :wub: men de er jo fine og bråker ikke som en gressklipper gjør :)

Anonymous poster hash: 875f4...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Naboen min bruker bestandig øreklokker når han klipper gresset, men jeg synes det bråker like mye likevel, jeg!  :P

Hei!

 

 

Forleden var en venn av meg på besøk. Hun klaget høylydt på en av naboene våre som klippet plenen halv ni kvelden før.

Det er vel ingen som klipper gresset så sent i et boligfelt sa hun.

Jeg kunne ikke si meg enig. Jeg reagerer ikke på det i det hele tatt. Jeg vet at naboen jobber veldig mye, og har veldig knapt med tid. Og det er alltid stille før klokken ti på kvelden.

Det er jo sommer og lyse kvelder, og i et boligfelt er det alltid lyder av et eller annet.

Jeg trodde det med dette som med andre ting, det skal være stille mellom 7 og 23.00.

Hva mener dere,  Hadde dere reagert på det?

Hei!

 

 

Tror ikke jeg hadde gjort det selv, ville tenkt på kveldsroen.

 

Jeg klipper ikke gresset på søndager heller, selv om jeg kan få lyst :-)

 

Men jeg hadde ikke brydd meg særlig om det, det føyer seg bare inn i støy og bedre med gressklipper en barn som skriker syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

 

Hei!

 

 

Tror ikke jeg hadde gjort det selv, ville tenkt på kveldsroen.

 

Jeg klipper ikke gresset på søndager heller, selv om jeg kan få lyst :-)

 

Men jeg hadde ikke brydd meg særlig om det, det føyer seg bare inn i støy og bedre med gressklipper en barn som skriker syns jeg.

 

Men når passer det at man klipper gresset, da? Når man tar hensyn til at man er hjemme fra jobb tidligst kl. 17 og ferdig med middag mellom 18 og 19?  Ok -  mellom 19 og 20, da, forutsatt at det ikke regner ;). Nei, en må nok ha noe mer slakk i en travel hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annve

Jeg ser at de fleste er enige i at det er greit å klippe gresset om kvelden. Jeg forstår godt at det kan være slitsomt når man har små barn som våkner av det.

Men det er vel noe man må regne med når man har naboer. Jeg er enig med Xtra her, på ukedagene jobber folk, og er ikke klare for slike gjøremål før litt utover kvelden. Mannen min ville ikke klippe på søndager av hensyn til naboene. Vel, jeg må innrømme at jeg både vasker og henger ut tøy, og jeg hadde ikke kvidd meg for å klippe gresset heller, hvis det var litt utover dagen.

Har de meldt regn i flere dager fremover, og det er nydelig vær på søndag, synes jeg det er synd ikke å kunne klippe gresset.

Jeg har forståelse for at folk gjør ting på søndager, det er jo da de har fri og mulighet til det. Men jeg kjenner også de som nesten klikker om de hører en hammer på en søndag.

Dette med tøyvask gjorde jeg mest når ungene var helt små. Alle med småbarn vet jo hvor mye vask det blir, og hvor deilig det er å kunne få tørket de ute hvor de tørker fortest mulig, søndag eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser at de fleste er enige i at det er greit å klippe gresset om kvelden. Jeg forstår godt at det kan være slitsomt når man har små barn som våkner av det.

Men det er vel noe man må regne med når man har naboer. Jeg er enig med Xtra her, på ukedagene jobber folk, og er ikke klare for slike gjøremål før litt utover kvelden. Mannen min ville ikke klippe på søndager av hensyn til naboene. Vel, jeg må innrømme at jeg både vasker og henger ut tøy, og jeg hadde ikke kvidd meg for å klippe gresset heller, hvis det var litt utover dagen.

Har de meldt regn i flere dager fremover, og det er nydelig vær på søndag, synes jeg det er synd ikke å kunne klippe gresset.

Jeg har forståelse for at folk gjør ting på søndager, det er jo da de har fri og mulighet til det. Men jeg kjenner også de som nesten klikker om de hører en hammer på en søndag.

Dette med tøyvask gjorde jeg mest når ungene var helt små. Alle med småbarn vet jo hvor mye vask det blir, og hvor deilig det er å kunne få tørket de ute hvor de tørker fortest mulig, søndag eller ikke.

Lyder venner man seg jo til. Jeg har hørt at mange av de som bor ved en togstasjon venner seg jo også som regel til lydene etterhvert,  slik at de ikke våkner hver gang et tog passerer

Anonymous poster hash: 875f4...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor sendte styret for byggefeltet her ut lapper om at man skulle la være å klyppe plenen og anet støy på søndager. Det syns jeg var veldig greit. Syns det er veldig deilig at det er stille da. Men ellers så kan man "bråke og herje" til ca 22.30. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Men når passer det at man klipper gresset, da? Når man tar hensyn til at man er hjemme fra jobb tidligst kl. 17 og ferdig med middag mellom 18 og 19?  Ok -  mellom 19 og 20, da, forutsatt at det ikke regner ;). Nei, en må nok ha noe mer slakk i en travel hverdag.

Hei!

 

 

Ja sikkert, vi klipper heller før middag, men vi spiser sent :-)

 

Som skrevet, jeg bryr meg ikke, men bråker jeg selv, tenker jeg mer på tiden.

 

Men gressklipper er bedre enn skrikende barn :-) trampolinebarn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Men når passer det at man klipper gresset, da? Når man tar hensyn til at man er hjemme fra jobb tidligst kl. 17 og ferdig med middag mellom 18 og 19?  Ok -  mellom 19 og 20, da, forutsatt at det ikke regner ;). Nei, en må nok ha noe mer slakk i en travel hverdag.

Hei!

 

 

Jeg vil tenke bli ferdig til kl 20.00, men som skrevet bryr meg ikke veldig, men tenker bare at om kvelden vil de fleste ha ro, men når er det kveld? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her vi bor sendte styret for byggefeltet her ut lapper om at man skulle la være å klyppe plenen og anet støy på søndager. Det syns jeg var veldig greit. Syns det er veldig deilig at det er stille da. Men ellers så kan man "bråke og herje" til ca 22.30. 

Det er veldig lurt å ha et styre i et byggefelt, slik at man kan sende inn saker og komme med innspill, og det blir laget regler :)

Anonymous poster hash: 875f4...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke reagert på det. Men syns man skal la være å bråke ute med gressklyppere eller lignende bråk på søndager. Det er deilig å ha en dag der det er stille og fredelig. :)

Enig! Jeg er skikkelig fan av helligdagsfreden og ergrer meg over bråk da. Selv om jeg ikke er religiøs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg sjeldent over naboer. Bare den ene naboen - som har som hobby å klage på alle mulig andre... Den dagen han forhåpentligvis får nok av sine umulige naboer og flytter er det mange som blir glade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...