AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 Skrevet 21. juni 2013 Dattera mi skadet seg ganske stygt i går og måtte på legevakta og sy et kutt. Hun blødde mye, og det kom en del blod på fleecejakka hennes. Jakka vasket jeg på 40 grader med en gang vi kom hjem, og hang den til tørk. Blodflekkene forsvant helt - men det lukter faktisk ganske mye blod av den fremdeles. Hvordan kan jeg få lukta bort? Kan ikke vaske den på varmere enn 40 grader tror jeg. Til slutt: det går helt fint med jenta mi - heldigvis - så nå er jakka eneste bekymring :-) Anonymous poster hash: 6eafa...022 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 Skrevet 21. juni 2013 Jeg ville vasket den en gang til på 40 grader. La du den i bøt og skylte den flere ganger i kaldt vann først? Om det skulle bli en annen gang; ville jeg lagt den i vann i kaldt vann med biotex, deretter vasket den i kaldt vann med biotex og skylt den opp i kaldt vann (for å få ut mest mulig av blodet først). Deretter en tur i vaskemaskina på 40 grader med vanlig vaskepulver. Anonymous poster hash: d072f...8c2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 Skrevet 21. juni 2013 Her er om flekkfjerning. Klær med inntørket blod legges i vann i lunket vann, men er blodet ferskt brukes kaldt vann. http://www.nrk.no/contentfile/file/1.7121690!FLEKKFJERNING.pdf Anonymous poster hash: d072f...8c2 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 22. juni 2013 Skrevet 22. juni 2013 Jeg har hatt en lignende opplevelse, der jeg fikk bort flekken mens lukten satt i. Ble tipset på å ha klesplagget i fryseren over noe tid, og det fikk has på lukta. Lot det ligge der en uke. Rens er et annet alternativ. Godt at det går bra med datteren din; det er jo det viktigste! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.