Gå til innhold

Personlighet/personlighetsforstyrrelse


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Du leser det du vil lese og liker de menneskene du vil like.

Det er ikke noe nytt i det NHD skriver i sitt siste innlegg i denne tråden fra tidligere.

Han sier ikke at han kan litt om andre problemstillinger og ikke tåler kritisk analyse. Det er du som tolker det slik at du har rett, da han sier at han har noen felt han er mer kompetent på enn andre. Det visse jo alle fra før, da dette gjelder alle yrkesaktive og mennesker for øvrig. 

 

Jeg er ingen øyentjener, og ønsker ikke at du ilegger meg holdninger og meninger jeg ikke har.

 

Det er bra at du er glad i din psykiater og at hun har vist seg verdig hver beundring. (hva det nå enn betyr) 

De øvrige ordene i samme innlegg, om mennesker her inne på dol, er ikke noe jeg kan stå bak. Skal en lese og tro det du skriver, så er det ikke mange som du liker.

Hei!

 

 

Ok

 

Jeg tror jeg har et greit forhold til de fleste her inne og i RL

 

Også øyetjenere, saker er saker for meg, der de slutter fins det en ny situasjon og en ny mulighet. :-)

Jeg er uansett interessert i prinsipper som ærlighet og mulig det kommer foran mennesker ? vet ikke...ikke tenkt så grundig på det, og det vil ta tid å gi en god forklaring på.

 

Uenighet = ærlighet for meg, jeg liker ærlige mennesker, jeg tror det er flest av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    14

  • AnonymBruker

    8

  • Bella Dotte

    7

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    5

Hei!

 

 

Ok

 

Jeg tror jeg har et greit forhold til de fleste her inne og i RL

 

Også øyetjenere, saker er saker for meg, der de slutter fins det en ny situasjon og en ny mulighet. :-)

Jeg er uansett interessert i prinsipper som ærlighet og mulig det kommer foran mennesker ? vet ikke...ikke tenkt så grundig på det, og det vil ta tid å gi en god forklaring på.

 

Uenighet = ærlighet for meg, jeg liker ærlige mennesker, jeg tror det er flest av dem.

Jeg mener også å se at du har et godt forhold til de fleste. Det er lov å hevde det du skriver:

Det er for meg feigt, merkelig og kvalmende den idealiseringen og manglende kritikken som mennesker her inne (enkelte) kommer med mot nhd.

 

Den har lært meg en hel del om: feighet, vaghet, sleiphet, løgn og uærlighet.

 

Om å :kompromisse mot egne prinsipper eller kanskje ikke ha egne prinsipper, men være blindt autoritetstro, er for meg ikke noe annet enn feighet og jeg liker ikke feige mennesker. Jeg unngår dem.

 

Det er kanskje ulik oppfattelse ute å gå?

Det er mulig du ikke mener det du skriver her.

 

Tipper du har lært mer om løgn, vaghet, sleiphet og uærlighet i samfunnet for øvrig enn av de som takker oppriktig for å få svar fra en høyt utdannet psykiater :) 

 

Jeg mener ikke at en ikke skal ha i bakhodet at spesialister kan ta feil. Det mener jeg at alle vet godt og har i bakhodet kan skje. Lurer man på om en lege/advokat/spesialist tar feil, så oppsøker vi en ny til for en ny vurdering.

 

Jeg for eksempel, ser ikke den feighet, idealiseringen og manglende kritikk mot NHd fra folk. Du kan jo se det, siden du har lært om løgn, vaghet, sleiphet osv..som følge av det.

 

Jeg kan ikke følge deg i dette. Det er ærlighet å si takk også, om en mener det :)

 

Jeg tror alle her inne har lært å kjenne deg som en flott og ærlig dame. Du har satt mange ord på hvordan det er å leve med as. Det er en åpenhet jeg mener å se blir satt stor pris på.

 

Så er du kjent for å forsvare din psykiater :) Selv i drømme :)

Jeg ønsker å si at de som takker og tar NHD sine svar alvorlig, og kanskje i dine øyne ukritisk, liker hans svar. De bedømmer etter de svar de har lest og omtale de har lest om ham. Men du vet jo ikke hva folk har lest eller hørt om ham...

Mindre kompetent er ikke det samme som å kunne litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg mener også å se at du har et godt forhold til de fleste. Det er lov å hevde det du skriver:

Det er kanskje ulik oppfattelse ute å gå?

Det er mulig du ikke mener det du skriver her.

 

Tipper du har lært mer om løgn, vaghet, sleiphet og uærlighet i samfunnet for øvrig enn av de som takker oppriktig for å få svar fra en høyt utdannet psykiater :)

 

Jeg mener ikke at en ikke skal ha i bakhodet at spesialister kan ta feil. Det mener jeg at alle vet godt og har i bakhodet kan skje. Lurer man på om en lege/advokat/spesialist tar feil, så oppsøker vi en ny til for en ny vurdering.

 

Jeg for eksempel, ser ikke den feighet, idealiseringen og manglende kritikk mot NHd fra folk. Du kan jo se det, siden du har lært om løgn, vaghet, sleiphet osv..som følge av det.

 

Jeg kan ikke følge deg i dette. Det er ærlighet å si takk også, om en mener det :)

 

Jeg tror alle her inne har lært å kjenne deg som en flott og ærlig dame. Du har satt mange ord på hvordan det er å leve med as. Det er en åpenhet jeg mener å se blir satt stor pris på.

 

Så er du kjent for å forsvare din psykiater :) Selv i drømme :)

Jeg ønsker å si at de som takker og tar NHD sine svar alvorlig, og kanskje i dine øyne ukritisk, liker hans svar. De bedømmer etter de svar de har lest og omtale de har lest om ham. Men du vet jo ikke hva folk har lest eller hørt om ham...

Mindre kompetent er ikke det samme som å kunne litt.

Hei!

 

Egentlig svarte nhd (for siste gang :-) og godt på det han kan mest om, hvilke tiere.:-)

Da er jeg fornøyd, han nevner ikke tieren med autisme.

 

Det er poenget mitt at psykiatri er for stor felt til at man kan være ekspert på alt .

 

Min psykiater og ikke bare min, men mange andre... som alle jobber med oss med epilepsi, down syndrom, autisme og andre utviklingsforstyrrelser... klart de vet mer om oss og om utviklingsforstyrrelser. 

 

Og de erfarer jo i livet og realiteten, hvordan det er å samtale hjelpe og veilede oss med autisme, og de er gode på å tåle å "få seg en på tryne" selv om min psykiater mener jeg aldri har gitt henne noen og er så heller for forsiktig. :-)

 

 

Når det gjelder forvaret av min psykiater :-) så er det litt mer nyansert enn sikkert kommet frem her inne, men jeg er svært kompromissløs, det ene eller to eller 10 gode et menneske gjør er jeg evig takknemlig for, dvs jeg skiller det fra evt det dårlige. Jeg blander ikke saker eller kortene,

 

Jeg forholder meg til saker. Derfor angrer jeg ikke på at jeg sendte nhd en sang, han har sine gode sider, men jeg er ikke blind. Jeg tilber INGEN heller ikke min psykiater, gjør hun en feil, får hun høre det og hun tåler det, det øker min respekt for henne,.

 

Som et helt menneske må man tåle irettesettelse og motbør, det er den som former oss.

 

Tror det er et ordak på at man bør elske sin fiende, tror jeg liker det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...