Gå til innhold

Tett avløp i kjøkkenvask. Nytt triks for å fixe det :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper den på min nærmeste Menybutikk.  

 

Den er super.  Når jeg ser at det begynner å renne litt saktere i vasken har jeg i en halv flaske, venter den anbefalte tiden og skyller med varmt vann. 

 

545003_Plumbo_Vedlikehold2.png

På Meny, ja! Takk skal du ha :) Trenger både til vasken og dusjen på badet ;) Tre jenter med langt hår her i huset...............................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sverger til Mudin (fås kjøpt i alle VVS spesialbutikker og de fleste jernvarebutikker). Ser ut som vann, men er en del tyngre.

 

Så langt har alle rørleggere jeg har vært i kontakt med anbefalt Mudin - både når det er helt tett, og som preventivt vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ett spørsmål: Hjelper det å bruke slikt i do også? For pga vannlåsen så blir jo plumboen liggende bare rett der før "bøyen", og da gjør den vel ikke noe nytte for seg, dersom det er et senere område som er tett? Noen som vet hva som hjelper mot stadig tett do?



Anonymous poster hash: 05dd5...e5f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Ett spørsmål: Hjelper det å bruke slikt i do også? For pga vannlåsen så blir jo plumboen liggende bare rett der før "bøyen", og da gjør den vel ikke noe nytte for seg, dersom det er et senere område som er tett? Noen som vet hva som hjelper mot stadig tett do?

Anonymous poster hash: 05dd5...e5f

 

Venn av meg tømte plumbo i wc, og det ble en lang bane med plumboskum utover flere rom utenfor wc .

Ikke prøv dette hjemme.

 Stadig tett do, da har du muligens samme problem som meg; trangt avløp i doen.

 Eneste løsning er å bytte do og forsikre deg om at det nye toalettet ikke har trangt avløp (fra nede i skåla og videre).

Ellers prøv å minimere papirbruk pr do besøk

Anonymous poster hash: 57239...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Doen vår har ikke pleid å være tett. Bortsett fra de siste månedene, da er den stadig tett. Bruker ikke mer papir enn før. Så nedi der et sted må det være noe som stenger. Lurte da på å bruke Plumbo i flytende form, ikke pulver (pulver Plumbo har jeg forlengst sluttet med).



Anonymous poster hash: 05dd5...e5f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

 

Doen vår har ikke pleid å være tett. Bortsett fra de siste månedene, da er den stadig tett. Bruker ikke mer papir enn før. Så nedi der et sted må det være noe som stenger. Lurte da på å bruke Plumbo i flytende form, ikke pulver (pulver Plumbo har jeg forlengst sluttet med).

Anonymous poster hash: 05dd5...e5f

 

Jeg vet ikke om flytende plumbo kan brukes i toalett. Plumbo i pulverform frarådes å brukes i toalett, i hvertfall.

Håper at du får svar fra noen med erfaring.

Stakebånd som rørleggere brukte før, kan det være en løsning å bruke det i toalettet?

Anonymous poster hash: 57239...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...