Gå til innhold

Når skal man gi seg med terapi?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hun har så vidt jeg vet ikke gjort noe galt mot andre, men det er nok ting hun gjør galt i og med livet sitt.  :)

Som hva? Kom med eksempler. Man kan ikke klage på andre uten å ha en begrunnelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • TulleKoppen

    24

  • Caylee

    20

  • stjernestøv

    10

Som hva? Kom med eksempler. Man kan ikke klage på andre uten å ha en begrunnelse

 

Jeg syns da "klagene" fra andre forumbrukere har vært velbegrunnet. For de fleste er det også feil å kalle det for en "klage", det dreier seg mer om et slags sett med velmente råd.

 

Det jeg har inntrykk av at forumbrukere reagerer på er tilsynelatende syting, oppmerksomhetssyke, masing om svar fra autoritetsperson, en delvis manglende vilje til å følge råd som blir gitt ved forespørsel om råd, i det store og det hele umoden oppførsel.

 

Jeg har ingen formening om vedkommende i det hele tatt, jeg bare formidler og oppsummerer det jeg forstår andre brukere har som formening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har nå trippelsjekket antallet, og hvis mobilen min ikke "lurer" meg nå er antallet 74 innlegg (75 med dette) - ikke 71.

1. Du har skrevet 7 tråder og 74 innlegg om ditt kirurgiske inngrep. Hva synes du selv om det? Du trenger ikke svare her, men jeg ber deg tenke over det.

Har du tenkt på at en av fire fertile kvinner som legges inn på sykehus har mensen? Tror du det kommer som et sjokk på personalet?

 

2. Se på ditt eget svar fra kl. 23.27. Du leste litt for fort og fikk ikke med deg det jeg hadde skrevet. Er ikke dette mer regelen enn unntaket? Det er fristende å be deg ta 10 pushups før du trykker på "Post" - hver gang. Kan du roe ned litt, ta det med ro, lese spørsmålene og rådene skikkelig før du svarer?

Det er fristende å sitere din nabo: "Men tia e så alt for knapp kan hende. Kjem ho for sent, for sent til livets ende?"

 

3. Jeg ber deg lese (rolig) mariaflyfly sitt svar fra kl. 10.00 og froskens svar fra 14.50.

 

4. Som du er kjent med, har jeg ferie. I ferien gjør jeg andre ting enn kun å sitte ved PCen.

 

5. Ro ned. Ta time-out når du er stresset. Start aldri mer enn en tråd hver annen dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du har skrevet 7 tråder og 74 innlegg om ditt kirurgiske inngrep. Hva synes du selv om det? Du trenger ikke svare her, men jeg ber deg tenke over det.

Har du tenkt på at en av fire fertile kvinner som legges inn på sykehus har mensen? Tror du det kommer som et sjokk på personalet?

 

2. Se på ditt eget svar fra kl. 23.27. Du leste litt for fort og fikk ikke med deg det jeg hadde skrevet. Er ikke dette mer regelen enn unntaket? Det er fristende å be deg ta 10 pushups før du trykker på "Post" - hver gang. Kan du roe ned litt, ta det med ro, lese spørsmålene og rådene skikkelig før du svarer?

Det er fristende å sitere din nabo: "Men tia e så alt for knapp kan hende. Kjem ho for sent, for sent til livets ende?"

 

3. Jeg ber deg lese (rolig) mariaflyfly sitt svar fra kl. 10.00 og froskens svar fra 14.50.

 

4. Som du er kjent med, har jeg ferie. I ferien gjør jeg andre ting enn kun å sitte ved PCen.

 

5. Ro ned. Ta time-out når du er stresset. Start aldri mer enn en tråd hver annen dag.

Er det ikke bra hun skriver mye? Da blir det jo mer aktivitet på forumet. Hadde vært kjedelig om ingen hadde skrevet noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Er det ikke bra hun skriver mye? Da blir det jo mer aktivitet på forumet. Hadde vært kjedelig om ingen hadde skrevet noe.

Det er ikke bra for henne. Det er viktigere enn om det er bra eller ikke for forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns da "klagene" fra andre forumbrukere har vært velbegrunnet. For de fleste er det også feil å kalle det for en "klage", det dreier seg mer om et slags sett med velmente råd.

 

Det jeg har inntrykk av at forumbrukere reagerer på er tilsynelatende syting, oppmerksomhetssyke, masing om svar fra autoritetsperson, en delvis manglende vilje til å følge råd som blir gitt ved forespørsel om råd, i det store og det hele umoden oppførsel.

 

Jeg har ingen formening om vedkommende i det hele tatt, jeg bare formidler og oppsummerer det jeg forstår andre brukere har som formening.

Klage fordi hun er en aktiv bruker? Kanskje det hjelper henne å skrive her. Er det ikke nettopp det dette forumet er til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bra for henne. Det er viktigere enn om det er bra eller ikke for forumet.

Hvordan vet du det? Tenk om det hjelper henne. Det hjelper iallfall for meg å skrive her og sikkert for mange andre også. Spør hun selv, kanskje hun faktisk får det bedre på grunn av dette forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klage fordi hun er en aktiv bruker? Kanskje det hjelper henne å skrive her. Er det ikke nettopp det dette forumet er til?

 

Jeg tror de fleste ville sagt at forumet var til for å hjelpe folk. Så er det vel ulike oppfatninger av hva som er til hjelp, og hva som ikke er det, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste ville sagt at forumet var til for å hjelpe folk. Så er det vel ulike oppfatninger av hva som er til hjelp, og hva som ikke er det, da.

Hvorfor kan dere ikke bare spørre henne om det hjelper henne eller ikke istedenfor å angripe henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan dere ikke bare spørre henne om det hjelper henne eller ikke istedenfor å angripe henne?

 

Du kan jo se på det som noe av det samme prinsippet med at du nå mottar behandling mot din vilje. Man lager seg en teori om hva som er best for et annet menneske uten å bare ta hensyn til hva det mennesket selv sier det har godt av, og forholder seg konsekvent til den teorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo se på det som noe av det samme prinsippet med at du nå mottar behandling mot din vilje. Man lager seg en teori om hva som er best for et annet menneske uten å bare ta hensyn til hva det mennesket selv sier det har godt av, og forholder seg konsekvent til den teorien.

Hva i huleste har det med denne brukeren å gjøre? Jeg skjønte ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i huleste har det med denne brukeren å gjøre? Jeg skjønte ikke..

 

Som sagt:

 

Man lager seg en teori om hva som er best for et annet menneske uten å bare ta hensyn til hva det mennesket selv sier det har godt av, og forholder seg konsekvent til den teorien.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha seriøst?? La hun få bestemme selv! Det verste jeg vet er folk som bestemmer over andre.

 

Hun spør jo om råd, er det ikke da litt feil å råde om noe man ikke kan stå inne for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spør jo om råd, er det ikke da litt feil å råde om noe man ikke kan stå inne for?

Og rådet er at dere skal bestemme over henne O__o?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du det? Tenk om det hjelper henne. Det hjelper iallfall for meg å skrive her og sikkert for mange andre også. Spør hun selv, kanskje hun faktisk får det bedre på grunn av dette forumet.

Det er mye hjelp og nytte i å bruke forumet. Men jeg tror at for enkelte er det nyttig å begrense bruken for å komme videre. Jeg har lett for å bruke forumet for mye selv, og vet at at nå er det bedre for psyken å fokusere mer på andre ting. Jeg er ganske sikker på at hww også har godt av å fokusere på andre ting nå. Men ettersom jeg forstår så er det ikke snakk om å ikke kunne bruke forumet, men å begrense det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye hjelp og nytte i å bruke forumet. Men jeg tror at for enkelte er det nyttig å begrense bruken for å komme videre. Jeg har lett for å bruke forumet for mye selv, og vet at at nå er det bedre for psyken å fokusere mer på andre ting. Jeg er ganske sikker på at hww også har godt av å fokusere på andre ting nå. Men ettersom jeg forstår så er det ikke snakk om å ikke kunne bruke forumet, men å begrense det.

Det er hennes valg hva hun bruker tiden sin på. Dere kan ikke bestemme hva hun skal gjøre. Det minner meg om hva avdelingen gjorde mot meg. De lot meg ikke bruke internett på 2 uker. Og vet du hva som skjedde? Jeg hadde ingen å dele følelsene med og ble gal. Kanskje hun føler det samme om hun slutter å være her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og rådet er at dere skal bestemme over henne O__o?

 

Neh. Det er forskjellige nivåer for i hvilken grad folk trenger hjelp og hvor mye man bryter med opplevde behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du har skrevet 7 tråder og 74 innlegg om ditt kirurgiske inngrep. Hva synes du selv om det? Du trenger ikke svare her, men jeg ber deg tenke over det.

Har du tenkt på at en av fire fertile kvinner som legges inn på sykehus har mensen? Tror du det kommer som et sjokk på personalet?

 

2. Se på ditt eget svar fra kl. 23.27. Du leste litt for fort og fikk ikke med deg det jeg hadde skrevet. Er ikke dette mer regelen enn unntaket? Det er fristende å be deg ta 10 pushups før du trykker på "Post" - hver gang. Kan du roe ned litt, ta det med ro, lese spørsmålene og rådene skikkelig før du svarer?

Det er fristende å sitere din nabo: "Men tia e så alt for knapp kan hende. Kjem ho for sent, for sent til livets ende?"

 

3. Jeg ber deg lese (rolig) mariaflyfly sitt svar fra kl. 10.00 og froskens svar fra 14.50.

 

4. Som du er kjent med, har jeg ferie. I ferien gjør jeg andre ting enn kun å sitte ved PCen.

 

5. Ro ned. Ta time-out når du er stresset. Start aldri mer enn en tråd hver annen dag.

Leste du det lange innlegget jeg skrev i dag? Og tror du meg når jeg nå forteller at det var skrevet med fornuften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh. Det er forskjellige nivåer for i hvilken grad folk trenger hjelp og hvor mye man bryter med opplevde behov.

Syns dere mobber henne bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...