Gå til innhold

Når skal man gi seg med terapi?


Gjest

Anbefalte innlegg

Dette er siste innlegg fra meg.

 

For nå, ja. Du kommer nok snart sterkere tilbake, som et enda større offer enn du i utgangspunktet var.

 

Det er sånn DOL er. Her skal alle snakke ærlig om andres adferd. Sånn er det for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • TulleKoppen

    24

  • Caylee

    20

  • stjernestøv

    10

1. Du har skrevet 7 tråder og 74 innlegg om ditt kirurgiske inngrep. Hva synes du selv om det? Du trenger ikke svare her, men jeg ber deg tenke over det.

Har du tenkt på at en av fire fertile kvinner som legges inn på sykehus har mensen? Tror du det kommer som et sjokk på personalet?

 

2. Se på ditt eget svar fra kl. 23.27. Du leste litt for fort og fikk ikke med deg det jeg hadde skrevet. Er ikke dette mer regelen enn unntaket? Det er fristende å be deg ta 10 pushups før du trykker på "Post" - hver gang. Kan du roe ned litt, ta det med ro, lese spørsmålene og rådene skikkelig før du svarer?

Det er fristende å sitere din nabo: "Men tia e så alt for knapp kan hende. Kjem ho for sent, for sent til livets ende?"

 

3. Jeg ber deg lese (rolig) mariaflyfly sitt svar fra kl. 10.00 og froskens svar fra 14.50.

 

4. Som du er kjent med, har jeg ferie. I ferien gjør jeg andre ting enn kun å sitte ved PCen.

 

5. Ro ned. Ta time-out når du er stresset. Start aldri mer enn en tråd hver annen dag.

Jeg gjør mitt beste. Og jeg har et spørsmål.. har du vært borti pasienter i din psykiaterkarriere som har hatt store problemer med å snakke med noen om sin mens? Jeg vet at det er totalt irrasjonelt og at det er så naturlig som det går an å bli. Men nei, det hjelper så lite.. jeg blir uvel bare av å skrive og lese om det her på dol (dog i mine trpder), og jeg blir uvel når noen snakker med meg om seg/sin mens i RL. Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg gjør mitt beste. Og jeg har et spørsmål.. har du vært borti pasienter i din psykiaterkarriere som har hatt store problemer med å snakke med noen om sin mens? Jeg vet at det er totalt irrasjonelt og at det er så naturlig som det går an å bli. Men nei, det hjelper så lite.. jeg blir uvel bare av å skrive og lese om det her på dol (dog i mine trpder), og jeg blir uvel når noen snakker med meg om seg/sin mens i RL. Er dette normalt?

Det er ikke normalt, mensen er normalt selv om min mor aldri nevnte det for meg når jeg vokste opp. Måtte finne ut av det selv, hadde du det slik i oppveksten? At det var tabu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør mitt beste. Og jeg har et spørsmål.. har du vært borti pasienter i din psykiaterkarriere som har hatt store problemer med å snakke med noen om sin mens? Jeg vet at det er totalt irrasjonelt og at det er så naturlig som det går an å bli. Men nei, det hjelper så lite.. jeg blir uvel bare av å skrive og lese om det her på dol (dog i mine trpder), og jeg blir uvel når noen snakker med meg om seg/sin mens i RL. Er dette normalt?

Hvorfor er det så viktig å vite om dette er normalt eller ikke?

Folk er forskjellige, og alle har vi vel ulike temaer som føles forbundet med ulik grad av skam eller ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så viktig å vite om dette er normalt eller ikke?

Folk er forskjellige, og alle har vi vel ulike temaer som føles forbundet med ulik grad av skam eller ubehag.

Fordi jeg har tenkt mye på det og fordi det har mye med selvfølelsen min å gjøre. Forstå det den som vil og kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke normalt, mensen er normalt selv om min mor aldri nevnte det for meg når jeg vokste opp. Måtte finne ut av det selv, hadde du det slik i oppveksten? At det var tabu?

Veldig tabu. Mange ord var tabu - helt vanlige ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Veldig tabu. Mange ord var tabu - helt vanlige ord.

Der har du forklaringen :)

 

Jeg har brutt mønsteret og kan si "mensen" nå til min mor, jeg er en person som kan snakke om alt med folk. Folk kan komme med alt til meg uten skam, for min mor var det meste tabu :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du forklaringen :)

 

Jeg har brutt mønsteret og kan si "mensen" nå til min mor, jeg er en person som kan snakke om alt med folk. Folk kan komme med alt til meg uten skam, for min mor var det meste tabu :huh:

Jeg vet at det er forklaringen :) men det hjelper meg ikke å vite det.

Jeg er kvalm og uvel og har lyst til å krype under jorda bare av å skrive det på dol nå i kveld.. jeg får ikke til å si det til min mann en gang.. prøver, men jeg får en sperre.

men takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg vet at det er forklaringen :) men det hjelper meg ikke å vite det.

Jeg er kvalm og uvel og har lyst til å krype under jorda bare av å skrive det på dol nå i kveld.. jeg får ikke til å si det til min mann en gang.. prøver, men jeg får en sperre.

men takk for svar :)

Det eneste som hjelper er å jobbe med det, det måtte jeg....eksponering og det hjalp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som hjelper er å jobbe med det, det måtte jeg....eksponering og det hjalp :)

Jeg bestemte meg for at min datter ikke skulle ha det sånn. Så jeg snakker åpent om det med henne - selv om det er vanskelig nok. Men når det kommer til meg selv... nei huff, tror vi avslutter temaet her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg bestemte meg for at min datter ikke skulle ha det sånn. Så jeg snakker åpent om det med henne - selv om det er vanskelig nok. Men når det kommer til meg selv... nei huff, tror vi avslutter temaet her :)

Ok :) Men veldig bra du er åpen med din datter, slikt skal jo ikke være flaut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg vet at det er forklaringen :) men det hjelper meg ikke å vite det.

Jeg er kvalm og uvel og har lyst til å krype under jorda bare av å skrive det på dol nå i kveld.. jeg får ikke til å si det til min mann en gang.. prøver, men jeg får en sperre.

men takk for svar :)

Jeg synes stjernestøv har gitt deg en god forklaring og et forslag til løsning.

 

Alle tabuer er som trollet, de sprekker når de kommer ut i lyset. Skriv ordet mange ganger, si det høyt til deg selv, snakk med mann og venninner om det. Etter hvert mister det sin kraft over deg og blir som et annet ord.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så viktig å vite om dette er normalt eller ikke?

Folk er forskjellige, og alle har vi vel ulike temaer som føles forbundet med ulik grad av skam eller ubehag.

 

Og noen, jeg for eksempel, liker ikke å snakke om det fordi det blir for privat. Jeg liker ikke å høre om andres mens. Ikke på grunn av skamfølelse eller noe sånt, men jeg har ikke behov for å vite slikt om andre kvinner, det blir for intimt og føles aldeles ikke naturlig. Jeg håper virkelig ikke noen av disse som skal lufte trollene sine kjenner meg og velger meg å snakke med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og noen, jeg for eksempel, liker ikke å snakke om det fordi det blir for privat. Jeg liker ikke å høre om andres mens. Ikke på grunn av skamfølelse eller noe sånt, men jeg har ikke behov for å vite slikt om andre kvinner, det blir for intimt og føles aldeles ikke naturlig. Jeg håper virkelig ikke noen av disse som skal lufte trollene sine kjenner meg og velger meg å snakke med! :)

Det klassifiseres som ubehag. Too much information ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klassifiseres som ubehag. Too much information ;)

Aha! Jeg trodde ubehag var vemmelse pga kroppsvæsker og søl og smerter og faenskap. Sånt noe. Ok, da lider jeg av ubehag pga påtvunget intimitet på uønskede områder. Helt normal, altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Jeg trodde ubehag var vemmelse pga kroppsvæsker og søl og smerter og faenskap. Sånt noe. Ok, da lider jeg av ubehag pga påtvunget intimitet på uønskede områder. Helt normal, altså. :)

Helt normalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes stjernestøv har gitt deg en god forklaring og et forslag til løsning.

Alle tabuer er som trollet, de sprekker når de kommer ut i lyset. Skriv ordet mange ganger, si det høyt til deg selv, snakk med mann og venninner om det. Etter hvert mister det sin kraft over deg og blir som et annet ord.

Lykke til :-)

Takk for rådene deres :)

Ps. Jeg snakker ikke om det som er normalt for mange (meg inkl); at det blir too much information. Jeg snakker om noe annet..

Endret av hww
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hww, 

Hender det at du tar imot råd i livet og følger dem? 

Om man ikke følger andres råd, så spørs det om en skal spørre etter dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hww, 

Hender det at du tar imot råd i livet og følger dem? 

Om man ikke følger andres råd, så spørs det om en skal spørre etter dem?

Ja, faktisk.

Hvorfor spør du om det...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faktisk.

Hvorfor spør du om det...?

Ja, hvorfor tror du jeg spør :) 

Jeg kan ikke se det ut av trådene på viktige temaer. Du kan jo følge råd selv om jeg ikke ser det ut fra det du svarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...