Gå til innhold

Når skal man gi seg med terapi?


Gjest

Anbefalte innlegg

Kanskje ingen er lei av deg? De skriver at DU ikke har godt av dette, det høres ut som de vil DEG vel. Å bry seg om deg er ikke å være lei av deg.

Les mariaflyfly sitt svar til meg og det nhd skriver ang dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • TulleKoppen

    24

  • Caylee

    20

  • stjernestøv

    10

Jeg er enig at det er mange som mobber, og det irriterer meg, og de mener jeg m passe på seg selv og sin bruk. Men det er også veldig mange som gir henne gode og konstruktive tilbakemeldinger. Det er ikke alltid den beste tilbakemeldingen er den du ønsker å høre. Disse som gir de konstruktive tilbakemeldingene bryr seg om henne og ønsker henne det beste.

Det er min opplevelse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg må begrense bruken. Det er helt greit.

Det som sårer meg sterkt er at også nhd viser at han er lei av meg i likhet med flere her inn, støtter dem og kkke evner å se de fremskritt jeg faktisk har gjort. Det er mye jeg har endret på men som folk ikke ser. Særlig nhd skal jo være "nøytal" - ikke dømme noen osv. Han skremmer meg på denne måten og gir meg nok en gang tanker om at det ikke lønner seg å være ærlig. Det er dessuten vondt å bli oppfattet som umoden når jeg prø er å formidle noe på en konstruktiv måte de få ganger jeg faktisk har gjort det.

Nhd har gitt deg noen konkrete råd. Han har ikke uttalt seg om hvorvidt han mener du har gjort fremskritt eller ikke. Han har heller ikke uttalt seg om hvorvidt han er lei deg eller ikke. Derimot har han sagt at du har vanskelig for å følge råd du har fått av ham og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Les mariaflyfly sitt svar til meg og det nhd skriver ang dette..

Vet ikke hva de har skrevet, kanskje jeg tar feil da. Men frosken har gitt deg konstruktive råd og vil deg vel. Men kan forstå at det blir for mye fokus på dette nå, du må bli sliten av det. Håper du tar til deg at noen vil deg vel i hvert fall, ønsker deg alt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje ingen er lei av deg? De skriver at DU ikke har godt av dette, det høres ut som de vil DEG vel. Å bry seg om deg er ikke å være lei av deg.

En tilføyelse; det er mulig å gå lei av noe noen gjør, uten at man dermed nødvendigvis er lei av personen. Innimellom kan man også gå lei av en person uten at det er så mye dramatikk i det. Det pleier å gå seg il igjen etter en viss tid - særlig hvis vedkommende slutter å gjøre det man synes er irriterende.

Anonymous poster hash: f3ba6...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at jeg må begrense bruken. Det er helt greit.

Det som sårer meg sterkt er at også nhd viser at han er lei av meg i likhet med flere her inn, støtter dem og kkke evner å se de fremskritt jeg faktisk har gjort. Det er mye jeg har endret på men som folk ikke ser. Særlig nhd skal jo være "nøytal" - ikke dømme noen osv. Han skremmer meg på denne måten og gir meg nok en gang tanker om at det ikke lønner seg å være ærlig. Det er dessuten vondt å bli oppfattet som umoden når jeg prø er å formidle noe på en konstruktiv måte de få ganger jeg faktisk har gjort det.

Jeg er ganske sikker på at NHD ikke er lei av deg. Jeg tror det skal mere til for at han skal bli lei av noen. Han ønsker deg det beste og at du skal komme videre. Du må stole på deg selv og de fremskrittene du gjør, selv om du ikke får tilbakemelding om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

En tilføyelse; det er mulig å gå lei av noe noen gjør, uten at man dermed nødvendigvis er lei av personen. Innimellom kan man også gå lei av en person uten at det er så mye dramatikk i det. Det pleier å gå seg il igjen etter en viss tid - særlig hvis vedkommende slutter å gjøre det man synes er irriterende.

Anonymous poster hash: f3ba6...39f

 

 Jo, men det går an å unnlate å lese det hun skriver da hvis man er lei, da slipper man irritere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo akuratt det dere gjør. Det er så mange mot en person. Ganske ekkelt spør du meg.

 

Enig og NHD er også med på dette. Det handler om hvordan hun får en så utrolig dobbelsidig behandling at det er ikke rart hun blir forvirret. Det snakkes om hvor utrolig uheldig hennes bruk av DOL er og at hun skal holde seg unna når hun sliter. Samtidig så får hun masse svar og oppmerksomhet på akkurat denne såkalte uønskede adferden.De konstante kritikken om at hun gjør feil,tenker feil etc beskrives som konstruktiv kritikk og hjelp. Det har sikkkert også det aspektet ,men det kan vel være greit at vi faktisk går i oss selv og spør oss hvorfor det er så viktig å skrive innlegg som hun garantert har hørt 100 ganger tidligere. Selv om hun gjør tabber og feil så er det vel ikke nødvendig å påpeke de hele tiden. Skjønner godt at hun får behov for å nyansere og forklare når det kommer så mye massiv kritikk mot henne personlig og den adferd hun viser.

 

Hennes oppførsel skaper masse liv og røre her på forumet og tror NHD også  er havnet i samme dynamikk som det vi andre er. Ganske fascinerende og rart og tenke på egentlig.Personlig tenker jeg at den beste hjelpen vi andre kunne gi er å rett og slett ikke gi noe respons på den negative adferden.

 

 

Jeg synes personlig dette er litt morsomt å følge med på selv om det garantert er svært reelt og vanskelig for personen det gjelder.Og ja jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg gjør dette.

Anonymous poster hash: bae39...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Enig og NHD er også med på dette. Det handler om hvordan hun får en så utrolig dobbelsidig behandling at det er ikke rart hun blir forvirret. Det snakkes om hvor utrolig uheldig hennes bruk av DOL er og at hun skal holde seg unna når hun sliter. Samtidig så får hun masse svar og oppmerksomhet på akkurat denne såkalte uønskede adferden.De konstante kritikken om at hun gjør feil,tenker feil etc beskrives som konstruktiv kritikk og hjelp. Det har sikkkert også det aspektet ,men det kan vel være greit at vi faktisk går i oss selv og spør oss hvorfor det er så viktig å skrive innlegg som hun garantert har hørt 100 ganger tidligere. Selv om hun gjør tabber og feil så er det vel ikke nødvendig å påpeke de hele tiden. Skjønner godt at hun får behov for å nyansere og forklare når det kommer så mye massiv kritikk mot henne personlig og den adferd hun viser.

 

Hennes oppførsel skaper masse liv og røre her på forumet og tror NHD også  er havnet i samme dynamikk som det vi andre er. Ganske fascinerende og rart og tenke på egentlig.Personlig tenker jeg at den beste hjelpen vi andre kunne gi er å rett og slett ikke gi noe respons på den negative adferden.

 

 

Jeg synes personlig dette er litt morsomt å følge med på selv om det garantert er svært reelt og vanskelig for personen det gjelder.Og ja jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg gjør dette.

Anonymous poster hash: bae39...9a3

 

 

Hm, det var litt tankevekkende. Det er jo mye verre å vite hvem som sitter på den "andre sida" her, enn ved normal sosial omgang. Tror jeg skal gjøre som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev et langt innlegg kl 13:27 jeg føler jeg ikke blir trodd på..

Det var overhode ikke ment som anklagende eller noe negativt rettet mot andre. Og det er HELT sant :-(

Jeg prøver virkelig så godt jeg kan :-( og jeg trodde jeg hadde kommet lengre :-( men føler nhd og enkelte andre ikke tror meg på det.. og det gjør vondt :-(

Så kanskje er det på tide å avslutte, det tråden handler om. Jeg vil ikke ta opp noen plass og kaste bort noens tid og energi :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg skrev et langt innlegg kl 13:27 jeg føler jeg ikke blir trodd på..

Det var overhode ikke ment som anklagende eller noe negativt rettet mot andre. Og det er HELT sant :-(

Jeg prøver virkelig så godt jeg kan :-( og jeg trodde jeg hadde kommet lengre :-( men føler nhd og enkelte andre ikke tror meg på det.. og det gjør vondt :-(

Så kanskje er det på tide å avslutte, det tråden handler om. Jeg vil ikke ta opp noen plass og kaste bort noens tid og energi :-(

Du blir trodd først når du slutter å skrive innlegg. Det er det som blir sagt til deg. Du bør ta en pause. Gjør du det, blir du trodd på at du forsøker så godt du kan. Ikke før. Det som sies her er at skrivingen din ikke er bra for deg og hvis du ønsker å få det bedre , bør du slutte med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Du har skrevet 7 tråder og 74 innlegg om ditt kirurgiske inngrep. Hva synes du selv om det? Du trenger ikke svare her, men jeg ber deg tenke over det.

Har du tenkt på at en av fire fertile kvinner som legges inn på sykehus har mensen? Tror du det kommer som et sjokk på personalet?

 

2. Se på ditt eget svar fra kl. 23.27. Du leste litt for fort og fikk ikke med deg det jeg hadde skrevet. Er ikke dette mer regelen enn unntaket? Det er fristende å be deg ta 10 pushups før du trykker på "Post" - hver gang. Kan du roe ned litt, ta det med ro, lese spørsmålene og rådene skikkelig før du svarer?

Det er fristende å sitere din nabo: "Men tia e så alt for knapp kan hende. Kjem ho for sent, for sent til livets ende?"

 

3. Jeg ber deg lese (rolig) mariaflyfly sitt svar fra kl. 10.00 og froskens svar fra 14.50.

 

4. Som du er kjent med, har jeg ferie. I ferien gjør jeg andre ting enn kun å sitte ved PCen.

 

5. Ro ned. Ta time-out når du er stresset. Start aldri mer enn en tråd hver annen dag.

Kan du bare gi meg et ærlig svar.. er det på tide å gi opp terapi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du bare gi meg et ærlig svar.. er det på tide å gi opp terapi?

Kan ikke du snart innse at ikke alt er så svart-hvitt? Selv om du får motbør betyr det ikke at du skal gi opp alt.

Har ikke du allerede avsluttet terapi? Du skrev om det for en tid tilbake.

Anonymous poster hash: 449c7...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Kan du bare gi meg et ærlig svar.. er det på tide å gi opp terapi?

hww, hvorfor skal du presse frem nye svar på nytt og på nytt? Du må forsøke å akseptere at det er flere enn deg her inne som trenger svar.  Du krever veldig mye oppmerksomhet og særbehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hww, hvorfor skal du presse frem nye svar på nytt og på nytt? Du må forsøke å akseptere at det er flere enn deg her inne som trenger svar. Du krever veldig mye oppmerksomhet og særbehandling.

Jeg har ikke krevd svar og jeg forventer ikke svar. Jeg har stilt nhd mange spm jeg ikke har fått svar på i likhet med andre. Jeg har ikke reagert negativt på det og jeg har akseptert det.

Dette er siste innlegg fra meg.

Endret av hww
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg har ikke krevd svar og jeg forventer ikke svar. Jeg har stilt nhd mange spm jeg ikke har fått svar på i likhet med andre. Jeg har ikke reagert negativt på det og jeg har akseptert det.

Dette er siste innlegg fra meg.

Hvis man aksepterer så slutter man å spørre en periode. Jeg skulle en periode begynne på Cipralex. Jeg hadde en del spørsmål i den fobindelse. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg spurte. 2-3 ganger kanskje, uten å få svar. Jeg spurte anonymt da og fikk ikke svar. Aksepterte det og ga meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Hvis man aksepterer så slutter man å spørre en periode. Jeg skulle en periode begynne på Cipralex. Jeg hadde en del spørsmål i den fobindelse. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg spurte. 2-3 ganger kanskje, uten å få svar. Jeg spurte anonymt da og fikk ikke svar. Aksepterte det og ga meg.

Poenget mitt var at du viser ikke at du aksepterer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...