AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 Skrevet 22. august 2013 Er det vanlig at mor eller far skjuler det for barna, tenåringer at dem røyker? Anonymous poster hash: f39ef...f65 0 Siter
Ayia Skrevet 22. august 2013 Skrevet 22. august 2013 Er det vanlig at mor eller far skjuler det for barna, tenåringer at dem røyker? Man greier neppe å holde det skjult om man røyker fast, men jeg kjenner flere festrøykere som holder dette skjult både for unger og foreldre. Jeg tror faktisk dette er veldig vanlig blant festrøykere... 0 Siter
påskelilje Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Som Kayia sier, så går det ikke an å skjule jevnlig røyking (en kjenner det på lukta) - men jeg vil tro at dersom foreldrene tar en røyk kun på fest, så er ikke det så mye å snakke om. Skjønte ikke helt hva du ville med innlegget? Noen foreldre røyker jo helt åpenlyst, også for sine barn/ungdommer. Andre er nok litt flaue for at de røyker, og gjør det mest mulig i skjul. 0 Siter
morsan Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Som de andre sier: skjule - i betydningen "lure" - klarer man ikke. Men du tenker kanskje på at foreldrene unngår at barna ser det? Det er nok ikke uvanlig. Jeg vet om flere tilfeller der folk unngår å røyke mens ungdommene deres er til stede. (Og selvsagt unngår å røyke i boligen barna bor i) 0 Siter
Maglor Skrevet 23. august 2013 Skrevet 23. august 2013 Vanlig at man prøver å skjule det men man lykkes nok ikke. Stump kreftpinnen, om ikke for deg selv så for barna dine. 0 Siter
Solemnity Skrevet 3. september 2013 Skrevet 3. september 2013 Jeg kjenner en del som ikke røyker foran barna. Ikke for å "skjule" det som så dann, men på lik linje med at man ikke drikker seg brisen eller har sex foran barna - det er ikke en hemmelighet, men man trenger heller ikke utsette barna for alle sine aktiviteter. Jeg synes det er et godt tiltak om man ikke klarer å slutte helt. Det betyr jo også at det meste av den passive røykingens skader unngås. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.