Gå til innhold

Røyking. skjule det for barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at mor eller far skjuler det for barna, tenåringer at dem røyker?

Anonymous poster hash: f39ef...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det vanlig at mor eller far skjuler det for barna, tenåringer at dem røyker?

Man greier neppe å holde det skjult om man røyker fast, men jeg kjenner flere festrøykere som holder dette skjult både for unger og foreldre. Jeg tror faktisk dette er veldig vanlig blant festrøykere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Kayia sier, så går det ikke an å skjule jevnlig røyking (en kjenner det på lukta) - men jeg vil tro at dersom foreldrene tar en røyk kun på fest, så er ikke det så mye å snakke om. Skjønte ikke helt hva du ville med innlegget? Noen foreldre røyker jo helt åpenlyst, også for sine barn/ungdommer. Andre er nok litt flaue for at de røyker, og gjør det mest mulig i skjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier: skjule - i betydningen "lure" - klarer man ikke.

Men du tenker kanskje på at foreldrene unngår at barna ser det? Det er nok ikke uvanlig. Jeg vet om flere tilfeller der folk unngår å røyke mens ungdommene deres er til stede. (Og selvsagt unngår å røyke i boligen barna bor i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig at man prøver å skjule det men man lykkes nok ikke.

Stump kreftpinnen, om ikke for deg selv så for barna dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kjenner en del som ikke røyker foran barna. Ikke for å "skjule" det som så dann, men på lik linje med at man ikke drikker seg brisen eller har sex foran barna - det er ikke en hemmelighet, men man trenger heller ikke utsette barna for alle sine aktiviteter.

 

Jeg synes det er et godt tiltak om man ikke klarer å slutte helt. Det betyr jo også at det meste av den passive røykingens skader unngås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...