Bella Dotte Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Dette er så morsomt...! Man skulle tro at man blir mer sulten når man er i aktivitet, men sånn er det ikke for meg. Jeg blir mye mer sulten når jeg bare surrer rundt hjemme. Og når jeg er i aktivitet, blir jeg skikkelig sulten, og sulten på mat, ikke på godteri. Jeg trenger ikke å pese på, en vanlig gåtur på 25 minutter er nok for at jeg skal kjenne denne effekten. Noe annet jeg synes er rart, er at folk som slanker seg "belønner" seg selv med noe usunt (fetende) etter at de har vært "flinke" og trent/gått en lang tur ol. Eller drikker cola etter trening for å "erstatte", ja, hva det nå enn er de vil erstatte. Nå har jeg blitt så tjukk at det er på høy tid å ta skjeen i den andre hånden, eller kanskje helst spise med pinner, da blir det ikke stort matinntak, ikke med min klønete motorikk, haha. Jeg titter av og til på hva folk legger på båndet, og jeg synes generelt det ser ut til at nordmenn er flinke til å kjøpe råvarer og lage mat selv. Det er jo ikke vanskelig å lage vanlig hverdagskost. Ikke tar det så lang tid heller, sammenlignet med "ferdigmat". Den skal også varmes og serveres og gjerne også tilsettes ett eller annet. Det idiotiske i dette slår meg når jeg tenker på at jeg som er uføretrygdet og ikke har så mye fore, har all mulig tid til rådighet, også til å lage mat. Jeg liker ikke akkurat å lage mat, men jeg finner en viss tilfredsstillelse i å kunne sette sammen noe som smaker godt og ser appetittvekkende ut. I sånne perioder som dette, blir jeg bare fristet av nye usunne produkter. Jeg så nå at det var kommet et par nye potetgulltyper - en sånn pose kan jeg kjøpe på lørdag og fordele på to lørdager... Alt annet vet jeg hvordan smaker, så det trenger jeg jo ikke! Om et produkt går inn uten at jeg rekker å prøve det, så kan jeg leve med det. Tar gjerne imot moralsk støtte i dette lille prosjektet...! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394637-appetittregulering/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
TulleKoppen Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Du kan jo bestemme deg for å teste ut disse nye produktene med venn(er), hvis du har noen da, jeg vet jo ikke, er jo ikke alle som har det. For, en vanlig pose med gull har cirka 1000 kcal. Det er rundt 115 per dag i en uke, altså hvis du hadde spist én per uke. Hvis du deler den med én venn så blir det under 60 kcal per dag... og det er jo egentlig ingenting... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/394637-appetittregulering/#findComment-3500724 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.