Gå til innhold

Sf og svette - dr. L. S- S


Pippilotta Viktualia

Anbefalte innlegg

Pippilotta Viktualia

Jeg har tidligere spurt om noen spørsmål ang sf og svette. Jeg fikk to gode tips fra andre. Jeg startet å bruke Yerka. Det svir når jeg tar det på, så det forstyrrer søvnen min noe, men det gjør livet lettere på dagen. Jeg er knusktørr under armene, kan gå i genser uten jakke utenpå osv.

Men jeg tenker mye på hva slags stoff det er jeg smører på - om det er farlig.

Kan du Dr. Laila si hva den inneholder:

Hva er aluminiumklorid, kalsiumklorid og glyserol? Er det farlig for meg?

Kan jeg få klage litt? Jeg synes ikke ting går så bra, jeg spiser fint, men noe inni meg tvinger meg til å være stygg med meg selv. Jeg skriver ikke fra meg ansvaret nå, men jeg har ikke noen bestemmelse overfor "det onde" inni meg. SLik føles det. Jeg er trist og strekker ikke til. Men får ikke lykkepiller av noen fordi jeg har vært psykotisk før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Pippilotta Viktualia ! Jeg er nok ikke den riktige til å svare på ditt mer kjemiske spørsmål, men det er kjemiske forbindelser som er i kremer, deodoranter osv. Hvor store mengder som må til for at det skal være skadelig, vil nok en hudlege eller alm. lege gi deg et bedre svar på.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

aluminiumklorid: Forbindelse som finnes i alle deodoranter, det "passer inn" i svetteporene og gjør at man ikke svetter så mye. Spesialdeoer man kan få hos legen inneholder mer enn de vanlige.

kalsiumklorid: Vet ikke hva det er godt for, men det er neppe farlig ettersom det er i salg...

glyserol: en alkohol. Brukes i såpe og slikt, og hekter du på tre karbonkjeder til får du fett. Helt ufarlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...