Gå til innhold

Når homofile får barn....


Togli

Anbefalte innlegg

Det gjelder visst å stemple alle som egoister for at homofile ikke skal komme unna mer med "skyld" enn andre.

Det er i hvert fall langt større grad av egoisme å få barn når man i utgangspunktet vet at man ikke kan gi barna alt de burde få ut fra naturlig foreldreskap. Og der kan aldri homofile i utgangspunktet klare det samme som biologiske foreldre. Det er kun er politisk korrekt dogme at homofile kan gi samme identitetsopplevelse, opplevelse av egenverdi og trygghet som biologiske foreldre. Barn har rett til å kjenne sitt biologiske opphav, en selvfølgelig menneskerett som homofile egoistiske pressgrupper har ranet fra de minste og svakeste, fraranet dem retten til tilhørighet for all framtid.

Anonymous poster hash: 90eaf...b3d

Oi. Du kan bytte ut homofile i denne teksten med adoptivforeldre. Antar du er motstander av det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    46

  • trollemor;o)

    24

  • ecbole

    12

  • slabbedask

    11

 

 

Og hvorfor er du så redd for å poste under fullt nick?

 

Vell, la oss si det slik, at uttaler du deg kritisk til islam undre fult navn er du nødt til å leve med dødstusler for resten av livet ditt. Det er ikke noe som virker veldig fristende for meg (men jeg er veldig takknemmelig for de som faktisk tørr dette, det er en del av dem også), så derfor foretrekker jeg å holde meg anonym. Nick er også ganske anonymt men det kan være mulig å hente informasjon fra mange individuelle poster som bare røper "litt" informasjon og muligens kunne finne ut en persons virkelige identitet, det kommer litt an på hvor mye man skriver om seg selv naturligvis.

 

Men hva er din grunn? Jeg vet at du selv har skrevet under som anonym veldig ofte (du er innlogget uten skult bruker og eneste person som ser på tråden, også kommer det inn en "anonym" post)

 

 

Anonymous poster hash: 541d1...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vell, la oss si det slik, at uttaler du deg kritisk til islam undre fult navn er du nødt til å leve med dødstusler for resten av livet ditt. Det er ikke noe som virker veldig fristende for meg (men jeg er veldig takknemmelig for de som faktisk tørr dette, det er en del av dem også), så derfor foretrekker jeg å holde meg anonym. 

 

Nå overdriver du veldig "farene". Jeg har skrevet masse kritisk om islam over mange år, og har aldri mottatt en eneste dødstrussel. *LOL*

 

Men hva er din grunn? Jeg vet at du selv har skrevet under som anonym veldig ofte (du er innlogget uten skult bruker og eneste person som ser på tråden, også kommer det inn en "anonym" post)

 

 

Duverden, nå tar konspirasjonsteoriene helt overhånd. Hvordan vet du at denne "anonyme" ikke er logget inn som skjult bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Duverden, nå tar konspirasjonsteoriene helt overhånd. Hvordan vet du at denne "anonyme" ikke er logget inn som skjult bruker?

 

Jada bare kjør på med benektelse, men det er jo nytteløst ettersom det spiller ingen rolle om du gjør det eller ei, jeg var bare nysgjerrig på grunnen (vi vet begge to at du ofte gjør det...)

 

HINT: når det står 1 bruker 1 gjest og 0 skjulte brukere, og det kommer en "anonym post" da er det sannsynligvis den brukeren som er logget inn som skrev det.

 

Jeg følger med så ikke prøv deg ;)

 

Anonymous poster hash: 541d1...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør ikke en ekte kristen følge Bibelen?

 

Bibelen forteller oss konsekvent at homoseksuell aktivitet er en synd (Genesis 19:1-13; Mosebok 18:22, Romerne 1:26-27, 1 Kor 6:9). Romerne 1:26-27 lærer spesifikt at homoseksualitet er et resultat av å nekte og adlyde Gud. Når folk fortsetter å leve i synd og vantro så kan man si at Gud "gir dem videre” til enda mer ondskap og fordervet synd for å vise dem det nytteløse og den håpløshet i livet når du ikke lenger tror på Gud. 1 Kor 6:09 proklamerer at homofile "forbrytere" ikke vil arve Guds rike. 

Gud skaper ikke en person med homofile begjær. Bibelen forteller oss at folk blir homofile på grunn av synd (Rom 1,24-27) 

Det er ikke gud som har skrevet bibelen, men en haug trangsynte mannfolk som har sittet og tolket hva de mener gud ville ha ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke gud som har skrevet bibelen, men en haug trangsynte mannfolk som har sittet og tolket hva de mener gud ville ha ment.

 

Så hele den kristne religion er med andre ord baset på et falsium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hele den kristne religion er med andre ord baset på et falsium.

Man tror jo hva man vil, jeg tror det har levd en mann ved navn Jesus (det er det vel liten tvil om) og at han sikkert gjorde mye forskjellig, men jeg tror han var en datidens Snåsakaill og absolutt ikke guds sønn.

 

Hvis den kristne religion er sann og ekte - hva da med Islam? Jødedommen? Buddhismen? Hinduismen (som jo har mange, mange guder for alt mulig)? Den norrøne gudelære? Jeg tror alt stammer fra menneskets trang til å kunne forklare noe og til å ha noe å støtte seg til i tunge tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, fundamentalistene er nå ihvertfall ærlige. Det skal de ha. Skal man absolutt tro på en gud for man får pokker følge skriften. Forstår meg ikke på folk som absolutt skal kalle seg kristne, men som tolker og vrir og vrenger på alt som står i Bibelen for å få det til å passe med egen overbevisning. Da kan man likegodt legge eventyrboka på skraphaugen.

Jeg synes det er verre med folk som skal diktere hvem som skal få lov å kalle seg kristen eller ikke... Da jeg studerte hadde vi en teolog til lærer, og han sa at troen er inni deg - at enten så tror du på Gud/Jesus, eller så tror du ikke. Han sa også at det er opp til hver enkelt kristen hvor bokstavtro man skal være. Bibelen ble skrevet i en helt annen tid enn vi lever i idag, og at det blir feil å pålegge folk å leve akkurat slik Bibelen forkynner - fordi vi har helt andre kunnskaper om ting idag.

 

Jeg er igrunnen veldig glad for at boroparten av de kristne ikke lever 100 % etter Bibelens skrifter, og glad for at vi har frihet til å tro på hva vi selv ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det kommer jo an på måten de får barn på!

 

De som velger anonymitet for foreldreopphav, er egoister!!!!!

 

Dette mener jeg som stadig innhentes av å ikke vite hvor jeg kommer fra.

 

Det er to deler, en psykisk belastning som varer livet ut, og en stadig belastning når man blir syk, da spør alle om arv og gener, jeg kan ikke svare, og leger virker merkelig forundret, selv om dette burde være ganske kjent :-)

 

Vi som blir frattat vår rett til å vite hvor vi kommer fra, burde bli hørt, det blir vi ikke i dag.

 

Det er ett ord på det, voksengoisme, Den gjeler både heterofile og homofile som tror sædceller eggceller og barn bare kan kjøpes for å stille sitt eget behag og savn.

Det er vel mange som bør stemples som egoistiske i dag da: Foreldre der en har angst, foreldre der en er bipolar, foreldre der en har asberger, foreldre der en er alkoholiker…..for å nevne noen

Anonymous poster hash: 86acc...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at de som velger donasjon/surrogati etc er såpass bevisste på hvordan de formidler dette til barna sine at det sjelden blir et problem. Selv har jeg flere venner som enten har fått donert sæd eller fått barn via surrogati. Alle barna er svært velfungerende - sikkert mye fordi de har såpass bevisste foreldre.

 

Det er vel sjelden annet enn en egotrip å få barn - uansett hvordan barnet blir til ;)

 

Det er en fordel å kjenne sit biologiske opphav, det er en fordel å ha foreldre som lever sammen livet ut, det er en fordel å ha foreldre som er gode på grensesetting, har nok penger etc evc.

 

Jeg vet om mange som ikke kjenner sitt biologiske opphav enten pga det ovennevnte eller pga adopsjon, og de har klart seg svært bra her i livet. En adoptert jeg kjenner sliter, men det kommer av at hun ble adoptert sent og sliter med tilknytningsforstyrrelser.

 

Jeg tror det meste blir hva man gjør det til - og at det viktigste i livet for et barn er å ha foreldre som har et hav av kjærlighet å gi, og som er bevisste på grensesetting og trygghet.

 

Linken jeg la ut viser at disse barna ikke "lider" under at de har blitt til på en "annerledes" måte. Jeg tror nok det er mange barn som lider av helt andre grunner enn dette, og de barna har mest sannsynlig blitt til på helt "normalt" vis av "ubevisste" foreldre ;)

bra skrevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er vel mange som bør stemples som egoistiske i dag da: Foreldre der en har angst, foreldre der en er bipolar, foreldre der en har asberger, foreldre der en er alkoholiker…..for å nevne noen

Anonymous poster hash: 86acc...4d6

 

Det er vel egoistisk å sette barn til verden? Vi får stadig høre hvor fantastiske vi er som har adoptert tre barn... fantastiske? Vi er jo bare egoistiske slik alle andre som får barn er... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør ikke en ekte kristen følge Bibelen?

 

Bibelen forteller oss konsekvent at homoseksuell aktivitet er en synd (Genesis 19:1-13; Mosebok 18:22, Romerne 1:26-27, 1 Kor 6:9). Romerne 1:26-27 lærer spesifikt at homoseksualitet er et resultat av å nekte og adlyde Gud. Når folk fortsetter å leve i synd og vantro så kan man si at Gud "gir dem videre” til enda mer ondskap og fordervet synd for å vise dem det nytteløse og den håpløshet i livet når du ikke lenger tror på Gud. 1 Kor 6:09 proklamerer at homofile "forbrytere" ikke vil arve Guds rike. 

Gud skaper ikke en person med homofile begjær. Bibelen forteller oss at folk blir homofile på grunn av synd (Rom 1,24-27) 

 

Enig. Bibelen er veldig tydelig på homofili. Noen som kaller seg kristne, velger likevel en annen tolkning. Har man valgt å tro, får man ta konsekvensene. Man bør etterstrebe de etiske idealene, ikke forandre idealene til egen livsstil. Man skal ikke prøve å "tilpasse terrenget til kartet" i stedet for å "tegne kart etter terrenget". Mange deister har samme oppfatning, tror at homofili får passere hvis Gud finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er verre med folk som skal diktere hvem som skal få lov å kalle seg kristen eller ikke... Da jeg studerte hadde vi en teolog til lærer, og han sa at troen er inni deg - at enten så tror du på Gud/Jesus, eller så tror du ikke. Han sa også at det er opp til hver enkelt kristen hvor bokstavtro man skal være. Bibelen ble skrevet i en helt annen tid enn vi lever i idag, og at det blir feil å pålegge folk å leve akkurat slik Bibelen forkynner - fordi vi har helt andre kunnskaper om ting idag.

 

Jeg er igrunnen veldig glad for at boroparten av de kristne ikke lever 100 % etter Bibelens skrifter, og glad for at vi har frihet til å tro på hva vi selv ønsker.

 

Blir litt matt av sånne kommentarer. Man skal ikke basere sin tro på hva en majoritet tror, ikke på hva majoriteten av hva (påståtte) kristne tror eller hvordan de lever. Det andre sier, er kun råd for hvor de mener du burde lete etter svar. Du bør undersøke selv med solid porsjon skepsis og danne din egen oppfatning.

 

Ingen greier å leve 100 % etter bibelens idealer, fordi vi er bare mennesker og feiler stadig vekk. Men vi kan etterstrebe de idealene av oppriktig hjerte. Og det er faktisk noe helt annet enn å tolke idealene slik man synes de burde vært. Bibelen er veldig tydelig og for mange ubehagelig kvass på homofili. F.eks. 1 Kor 6,9. Legg så merke til at Jesus kritiserte ofte troende og spesielt presteskapet, men nesten ikke andre. Ateister slapp lett i så måte. Og det med god grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt matt av sånne kommentarer. Man skal ikke basere sin tro på hva en majoritet tror, ikke på hva majoriteten av hva (påståtte) kristne tror eller hvordan de lever. Det andre sier, er kun råd for hvor de mener du burde lete etter svar. Du bør undersøke selv med solid porsjon skepsis og danne din egen oppfatning.

 

Ingen greier å leve 100 % etter bibelens idealer, fordi vi er bare mennesker og feiler stadig vekk. Men vi kan etterstrebe de idealene av oppriktig hjerte. Og det er faktisk noe helt annet enn å tolke idealene slik man synes de burde vært. Bibelen er veldig tydelig og for mange ubehagelig kvass på homofili. F.eks. 1 Kor 6,9. Legg så merke til at Jesus kritiserte ofte troende og spesielt presteskapet, men nesten ikke andre. Ateister slapp lett i så måte. Og det med god grunn.

 

Enig. Er man  kristen følger man Bibelen!

Anonymous poster hash: 90a71...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Enig. Er man  kristen følger man Bibelen!

Anonymous poster hash: 90a71...313

 

 

Uenig.

Anonymous poster hash: 541d1...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva konkret er det homofile ikke kan gi sine barn som heterofile kan?

Med dette sier du at vi som har adoptert barn ikke er gode nok for barna våre... Kjenner at du gjør meg mektig irritert!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dette sier du at vi som har adoptert barn ikke er gode nok for barna våre... Kjenner at du gjør meg mektig irritert!! 

Hm, den skulle ikke til togli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...