Gå til innhold

Når homofile får barn....


Togli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    46

  • trollemor;o)

    24

  • ecbole

    12

  • Togli

    11

1. Det er vel Paulus som har uttalt seg tydeligst om slike ting?  Jesus sa flere ganger at vi ikke skulle dømme noen og sto på de svake og syndiges side.

 

2. Vi har valgt å se bort fra Moses og hans uttalelser om f.eks. hva en mann skal gjøre hvis hans bror dør (nemlig gifte seg med enken).  Det står i Bibelen, men vi regner det for litt utgått på dato. 

 

3. Da kan vi vel ta ting litt mindre bokstavelig når det gjelder Paulus også? 

 

4. Jeg synes det er trist at nesten alle forbinder kristen moral kun med seksualmoral.  I den store sammenheng er det mye som er verre enn det som foregår mellom mennesker som er glade i hverandre.  Hvorfor forbinder vi ikke kirken og kristne bevegelser med kampanjer mot f.eks. egoisme, skattesnyteri, misunnelse og baksnakking, bare med mas om homofili og seksuell avholdenhet? 

 

1. Enig. Fordømmelser er verst, ikke kritikken fra ateister.

2. Her er noen forskjeller mellom jødisk tro og kristen tro. Det vil si at alt som fulgte av jødisk tro skulle fortsette i kristen tro med mindre Jesus eller hans disipler eller Paulus hadde forklart noe annet. Sånn er det med bigami også. Jødene fikk lov å ha mer enn en kone, selv om monogami var idealisert. Etter kristen tro er ikke bigami tillatt.

Etter jødisk tro skulle en mann gifte seg med sin brors enke uavhengig om han hadde en kone fra før av. Det var for at enken skulle kunne få barn som kunne ta seg av henne når hun ble gammel og at han forpliktet seg å forsørge enken.

Men når bigami ikke er tillatt etter kristen tro, kan bare ugifte menn ta sin brors enke til kone, ikke de menn som er gift fra før av. Men uansett er tanken fin om å ta seg av sin brors enke, selv om hun ikke gjøres gravid. Slik sett overser vi noe som kunne blitt verdifullt. Før Norge fikk velferdsstaten, var de mye flinkere til å ta oss av familiemedlemmer og slektninger som slet i livet.

3. Jeg har aldri fått billedlige tolkninger til å blir meningsfulle og henge logisk sammen. Jeg tar alt bokstavelig, etikk også, og har heller ingen problemer i forhold til vitenskapelige teorier. Når folk tolker billedlig, er de i fare for å miste viktige deler av budskapet. Da gir de på en måte opp å finne en dypere mening i teksten.

Etikk er regler som skal hjelpe oss til et enklere og mindre strevsomt liv. Tolker vi noen av Bibelens tekster om etikk også billedlige, mister vi også noe av den fordelen som vi ville hatt om vi valgte å følge slike etiske råd/bud.

4. Kirkene har fått en kommunikasjonsutfordring i media fordi enkelte pressgrupper har klart å sette dagsorden for hva som blir diskutert der i livssynssammenheng, og da spesielt seksualetikk.  Det er etter mitt skjønn mest et mediafokus og har nok lite med hva kristne selv er opptatt av. Jeg kan f.eks. aldri huske å ha hørt homofili omtalt i en kirkepreken i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. Kirkene har fått en kommunikasjonsutfordring i media fordi enkelte pressgrupper har klart å sette dagsorden for hva som blir diskutert der i livssynssammenheng, og da spesielt seksualetikk.  Det er etter mitt skjønn mest et mediafokus og har nok lite med hva kristne selv er opptatt av. Jeg kan f.eks. aldri huske å ha hørt homofili omtalt i en kirkepreken i det hele tatt.

 

Kirken? Der er det jo nesten ingen som går.

 

På VisjonNorge snakkes det derimot mye om hofili og annen synd.

 

http://www.visjonnorge.com/

Anonymous poster hash: 90a71...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kirken? Der er det jo nesten ingen som går.

 

På VisjonNorge snakkes det derimot mye om hofili og annen synd.

 

http://www.visjonnorge.com/

Anonymous poster hash: 90a71...313

 

 

Visjon Norge er en del av media, ikke et kirkesamfunn, riktignok drevet av noen kristne. Og de som driver det, er få og ikke representative for kristne flest. I de kirkesamfunn jeg har gått i, er der mange og derfra er også mitt inntrykk.

Endret av ecbole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde han ikke gi oss et lite hint om at homofili er greit i dag da? Er jo steder i verden der homoer blir fengsla, torturert og henretta med loven i hånd, og man rettferdigjør hele grusomheten det med at står i den Gode Bok at slik skal man gjøre.

han sier jo at vi ikke skal dømme andre mennesker... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han sier jo at vi ikke skal dømme andre mennesker... 

 

Det betyr ikke av homofili er godtatt.

 

Jesus uttalte seg indirekte om homofili ved å fremheve og understreke Det gamle testamentes rammer for seksuelt samliv: ekteskapet mellom én mann og én kvinne – se f.eks. Matt 19,4-12. Verken i denne teksten eller på andre steder (f.eks. Matt 5,27-32) løsner Jesus på kravene i seksualetikken; tvert imot skjerper han dem i forhold til GT.

Anonymous poster hash: 90a71...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burde han ikke gi oss et lite hint om at homofili er greit i dag da?

 

Jaså? Så det er derfor du er så sint på Gud....ikke kjenne deg godtatt for det livet du har valgt. Da var ikke barnetroen aktuell for deg lenger.

Anonymous poster hash: 88620...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jaså? Så det er derfor du er så sint på Gud....ikke kjenne deg godtatt for det livet du har valgt. Da var ikke barnetroen aktuell for deg lenger.

Anonymous poster hash: 88620...6c8

 

 

Tvier på at vedkommende er homofil, hvis det er det du insinuerer.

Anonymous poster hash: 90a71...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jaså? Så det er derfor du er så sint på Gud....ikke kjenne deg godtatt for det livet du har valgt. Da var ikke barnetroen aktuell for deg lenger.

Anonymous poster hash: 88620...6c8

 

 

Selv barn burde skjønne at gudemannen driver med for mye tvilsomme ting. Den beste kuren for den uheldike sykdommen blind kristendom er at man faktisk leser bibelen og ser hva slags psykotisk massemorder man faktisk priser og tilber.

 

Herren brenner Sodom og Gomorrah i sin uendelige miskunn.

20_gn19_24a.jpg

 

21_gn19_24b.jpg

 

23_gn19_25.jpg

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

han sier jo at vi ikke skal dømme andre mennesker... 

 

Guds lover gjelder fremdeles, Jesus gjorde dette ganske så klart slik som det har blitt påpekt flere ganger i denne tråden allerede. Lover som sier at homofile skal drepes, ulydige barn steines, godtar slaveri (inkludert at du selger dine døtre som slaver), å brenne folk på bålet er en grei straffemetode og så videre.

 

nm25_15pdt04_02.jpg

 

lv20_14b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde han ikke gi oss et lite hint om at homofili er greit i dag da? Er jo steder i verden der homoer blir fengsla, torturert og henretta med loven i hånd, og man rettferdigjør hele grusomheten det med at står i den Gode Bok at slik skal man gjøre.

 

 

Jaså? Så det er derfor du er så sint på Gud....ikke kjenne deg godtatt for det livet du har valgt. Da var ikke barnetroen aktuell for deg lenger.

Anonymous poster hash: 88620...6c8

 

@Maglor: Du svarte ikke direkte på påstanden ovenfor om livsstil, homofili og barnetro. Grunnen kan man jo tenke seg selv.

Anonymous poster hash: 88620...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

@Maglor: Du svarte ikke direkte på påstanden ovenfor om livsstil, homofili og barnetro. Grunnen kan man jo tenke seg selv.

Anonymous poster hash: 88620...6c8

 

 

Nei jeg er litt treg sånn.. hva er denne grunnen "man kan tekne seg" og hva er i så fall galt med det?

 

Er jeg en synder som må straffes etter gudemannens evige ord og lov?

mt06_10b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er litt treg sånn.. hva er denne grunnen "man kan tekne seg" og hva er i så fall galt med det?

 

Er jeg en synder som må straffes etter gudemannens evige ord og lov?

 

Selv om begrunnelser kan være dårlige, gjør ingen normale mennesker viktige valg uten å ha motiver. Ikke du heller. Motivasjon er et minimum av rasjonalitet for alle normale mennesker.

 

Homoseksualitet

Hvis du ikke hadde hatt preferanse mer eller mindre i homofil retning, ville du benektet det, selvfølgelig. Folk som forsvarer homofil livsstil har gjerne en grunn til det - ofte at de selv har slik livsstil eller at de ikke er fjernt fra å gå inn i homofil livsstil. Det gjelder nok særlig når iveren til å forsvare den levemåten, er stor. Og her oser "homse-lukt". Det er veldig forståelig om du er for flau til å innrømme det og vil benekte. Så får du ta den biten med ro, for hvor vidt du har et slikt livsstilsvalg, har ikke stort mer interesse her.

Folk som er spesielt ivrige til å kritisere kristne og kristendom, gjør det også ut fra personlige grunner. Og i denne tråden har du nedlagt mye anstrengelse nettopp på ekstra kraftig kritikk. Svarene dine andre steder enn i denne tråden, viser noe av samme mønster. Etter min mening er dine referanser til Bibelen ytterst tynne som eneste mulige motivasjon. Om kun dette var din motivasjon, hadde du neppe brydd deg stort mer enn andre ateister. Det er temmelig rart om du ikke hadde andre motiver i tillegg.

 

Livssynsvalg

Tross forvrengte tolkninger fra Bibelen viser du selv et høyere kunnskapsnivå på kristen tro ut enn det vanlige rent overfladiske hos folk flest. Og det nivået tilegner man seg neppe uten en viss bakgrunn. Samtlige av de jeg har lagt merke til med sterkt hat mot kristne/kristendom, har selv en gang trodd på Gud, spesielt i oppveksten. De forlot denne troen ofte på grunn personlige konflikter. Noen av dem hadde hatt strenge kristne foreldre, mange hadde en far som var prest, pastor eller misjonær. Oppveksten fikk dem til å hate foreldrenes livssyn. F.eks. tidligere leder i HEF, Levi Fragell, hadde selv vært ivrig kristen.

 

Kommunikasjon

Så når du legger fram dine Bibeltolkninger (som jeg synes er både misforstått og forvrengt), er det ikke det minste merkelig at de preges av en ulik motivasjon. Ingen er fullt objektive, vi er tross alt bare mennesker. Du blir bare ikke trodd på at sånne tolkninger er din eneste motivasjon, selv om du maler om og om igjen på dem aldri så mye. Det er lett å se hvorfor du gjør dette.

Din framstilling av mobbangrep mot homofile, kjenner jeg meg ikke igjen i når det gjelder Norge. Hvis dine kommentarer her ikke er projisering av skyldfølelse som du vil du fri deg fra ved å projisere den på dem du savner aksept fra, hva er dette da? Du oppnår ingenting positivt med sånt.

 

Er jeg en synder som må straffes etter gudemannens evige ord og lov?

Den fella får du ikke meg i. Du har allerede fått/funnet svaret i Bibelen, og det får holde. Vil du ha visshet for å unnslippe den straffen du kanskje mistenker kan true, finner du svaret der også. Vil du ut av en eller annen bindende livsstil, finner du nok svaret på det også, hvis du bare ville helt oppriktig.

Anonymous poster hash: 88620...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

.

 

Homoseksualitet

Hvis du ikke hadde hatt preferanse mer eller mindre i homofil retning, ville du benektet det, selvfølgelig. Folk som forsvarer homofil livsstil har gjerne en grunn til det - ofte at de selv har slik livsstil eller at de ikke er fjernt fra å gå inn i homofil livsstil. Det gjelder nok særlig når iveren til å forsvare den levemåten, er stor. Og her oser "homse-lukt". Det er veldig forståelig om du er for flau til å innrømme det og vil benekte. Så får du ta den biten med ro, for hvor vidt du har et slikt livsstilsvalg, har ikke stort mer interesse her.

 

Hva i alle dager?? Jeg er en kvinne, gift med en mann på 15. året og definitivt ikke homofil. Men jeg forsvarer likevel de homofiles rettigheter. På samme måte som jeg forsvarer andre grupper som har vært diskriminert!

Anonymous poster hash: 86acc...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Selv om begrunnelser kan være dårlige, gjør ingen normale mennesker viktige valg uten å ha motiver. Ikke du heller. Motivasjon er et minimum av rasjonalitet for alle normale mennesker.

 

Homoseksualitet

Hvis du ikke hadde hatt preferanse mer eller mindre i homofil retning, ville du benektet det, selvfølgelig. Folk som forsvarer homofil livsstil har gjerne en grunn til det - ofte at de selv har slik livsstil eller at de ikke er fjernt fra å gå inn i homofil livsstil. Det gjelder nok særlig når iveren til å forsvare den levemåten, er stor. Og her oser "homse-lukt". Det er veldig forståelig om du er for flau til å innrømme det og vil benekte. Så får du ta den biten med ro, for hvor vidt du har et slikt livsstilsvalg, har ikke stort mer interesse her.

Folk som er spesielt ivrige til å kritisere kristne og kristendom, gjør det også ut fra personlige grunner. Og i denne tråden har du nedlagt mye anstrengelse nettopp på ekstra kraftig kritikk. Svarene dine andre steder enn i denne tråden, viser noe av samme mønster. Etter min mening er dine referanser til Bibelen ytterst tynne som eneste mulige motivasjon. Om kun dette var din motivasjon, hadde du neppe brydd deg stort mer enn andre ateister. Det er temmelig rart om du ikke hadde andre motiver i tillegg.

 

Livssynsvalg

Tross forvrengte tolkninger fra Bibelen viser du selv et høyere kunnskapsnivå på kristen tro ut enn det vanlige rent overfladiske hos folk flest. Og det nivået tilegner man seg neppe uten en viss bakgrunn. Samtlige av de jeg har lagt merke til med sterkt hat mot kristne/kristendom, har selv en gang trodd på Gud, spesielt i oppveksten. De forlot denne troen ofte på grunn personlige konflikter. Noen av dem hadde hatt strenge kristne foreldre, mange hadde en far som var prest, pastor eller misjonær. Oppveksten fikk dem til å hate foreldrenes livssyn. F.eks. tidligere leder i HEF, Levi Fragell, hadde selv vært ivrig kristen.

 

Kommunikasjon

Så når du legger fram dine Bibeltolkninger (som jeg synes er både misforstått og forvrengt), er det ikke det minste merkelig at de preges av en ulik motivasjon. Ingen er fullt objektive, vi er tross alt bare mennesker. Du blir bare ikke trodd på at sånne tolkninger er din eneste motivasjon, selv om du maler om og om igjen på dem aldri så mye. Det er lett å se hvorfor du gjør dette.

Din framstilling av mobbangrep mot homofile, kjenner jeg meg ikke igjen i når det gjelder Norge. Hvis dine kommentarer her ikke er projisering av skyldfølelse som du vil du fri deg fra ved å projisere den på dem du savner aksept fra, hva er dette da? Du oppnår ingenting positivt med sånt.

 

Den fella får du ikke meg i. Du har allerede fått/funnet svaret i Bibelen, og det får holde. Vil du ha visshet for å unnslippe den straffen du kanskje mistenker kan true, finner du svaret der også. Vil du ut av en eller annen bindende livsstil, finner du nok svaret på det også, hvis du bare ville helt oppriktig.

Anonymous poster hash: 88620...6c8

 

 

Du får ha takk for en god latter til morgenkaffeen, "her oser homse-lukt" jøss. Skjønner godt at du er anonym din lille hatefulle dritt.

 

Dine forsøk på personangrep er.. lavpannede, nærmest tilbakestående og vitner om inntoleranse på et nivå man ikke ser ofte i dag. Fint at du kommer ut i sola og sprekker.

 

Anngrep på homofile skjer hele tiden også i norge, ta en kikk i media. Hvis du "ikke kjenner deg igjen i det" er det fordi du lever i en pittoresk liten boble paddet med bibelsider og hyklersk samlemusikk i bakgrunnen.

 

Jeg trenger ikke TOLKE noe som helst, bibelen er 100% KLAR på hva man skal gjøre med homofile, kjettere, ulydige slaver, de som følger andre guder og så videre. Som regel involverer det drap, brenning, lemlestelse og steining til døde. Problemet er ikke feiltolkninger, det er at intolerante drittsekker blandt ledere så vel som den gjevne borger KAN bruke bibelen som unnskyldning for å forfølge og utrydde fordi det er nettopp det den Gode Bok sier er riktig.

 

 

 

 Leviticus 18:22

'Do not have sex with a man as you would with a woman. It is an abomination.'

 

lv18_22.jpg

 

 

 Leviticus 20:13

'If a man has sex with a man in same way as with a woman, they have committed an abomination. They are certainly to be put to death.'

lv20_13a.jpg

 

 Leviticus 20:13

'Their blood is on their own heads.'

lv20_13b.jpg

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maglor, her får du gjentagne spørsmål om du tidligere har vært kristen og om du selv er homofil. Og hver gang lar du være å svare. Da er det neimen ikke rart folk må lure. Så beskylder du andre for hat mens du bruker skjellsord mot dem. Hva med å overlate legoklossene til barna og finne deg noe bedre å gjøre?



Anonymous poster hash: 69bc7...600
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

maglor, her får du gjentagne spørsmål om du tidligere har vært kristen og om du selv er homofil. Og hver gang lar du være å svare. Da er det neimen ikke rart folk må lure. Så beskylder du andre for hat mens du bruker skjellsord mot dem. Hva med å overlate legoklossene til barna og finne deg noe bedre å gjøre?

Anonymous poster hash: 69bc7...600

 

 

Hvorfor må du "lure" på om jeg er homofil eller tidligere kristen? Jeg har ikke til hensikt å svare på hatske uttaleser som

 

"Og her oser "homse-lukt". Det er veldig forståelig om du er for flau til å innrømme det og vil benekte"

 

"Hvis dine kommentarer her ikke er projisering av skyldfølelse som du vil du fri deg fra ved å projisere den på dem du savner aksept fra, hva er dette da?"

 

Som om drap og tortur av homofile, og mange andre legninger for den slags skyld, rundt om i verden med loven i hånd den dag i dag ikke er nok for et oppegående menneske å reagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid både interessant, og til en viss grad "artig" (men med en vond bismak), å se hvor intollerante og til dels hatefulle religiøse mennesker er.

 

Det "artige" er jo å se hvordan de benytter noen tekster i "boken" (uansett om det er bibelen eller koranen) til å forsvare egne meninger og handlinger, som samtidig bryter så veldig mye mer med ANDRE tekster i samme bok.

 

Ekstremister er i bunn og grunn mennesker med store mangler, og et godt bevis på hvor kort utviklingen har kommet siden apestadiet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du "lure" på om jeg er homofil eller tidligere kristen? Jeg har ikke til hensikt å svare på hatske uttaleser som

 

"Og her oser "homse-lukt". Det er veldig forståelig om du er for flau til å innrømme det og vil benekte"

 

"Hvis dine kommentarer her ikke er projisering av skyldfølelse som du vil du fri deg fra ved å projisere den på dem du savner aksept fra, hva er dette da?"

 

Som om drap og tortur av homofile, og mange andre legninger for den slags skyld, rundt om i verden med loven i hånd den dag i dag ikke er nok for et oppegående menneske å reagere.

 

Du kunne jo bare benektet at hatet og utskjellingen din var motivert av manglende aksept for din homoseksuelle legning og at det er derfor du ikke lenger er troende. I stedet fyrer du bare mer opp under en mistanke om motivasjon. Det kan du takke deg selv for.

Anonymous poster hash: 69bc7...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...