Gå til innhold

Når homofile får barn....


Togli

Anbefalte innlegg

Hm, den skulle ikke til togli...

Thank God.. begynte å lure på om jeg hadde tråkka i salaten og hvorfor :P Lurer på om innlegget overfor fra Ecbole egentlig var til meg også? Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    46

  • trollemor;o)

    24

  • ecbole

    12

  • slabbedask

    11

Jeg er kanskje litt teit, men jeg greide ikke å henge helt med her.... Jeg tror, men prøver ikke å være noen andre enn den jeg er, på godt og vondt. Innimellom tviler jeg også. 

 

Du er ikke teit. Her snakker vi mest om ulike måter å uttrykke stort sett det samme, men vektlagt litt ulikt. (Bortsett fra at jeg aldri plages av tvil.)

 

For så høyt har Gud elsket verden at han gav sin sønn den enbårne, for at hver den som tror på ham skal ha evig liv.

 

Det står ingenting om at dersom du ikke følger de ti bud så er du ikke kristen.

 

Det første er fint at du holder fast ved. Å være kristen vil si å være tilhenger av Jesus og etterstrebe et liv slik han mente vi burde leve. Hans beskrivelse med hensyn på budene finner du i f.eks. i Mark 10,17-19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thank God.. begynte å lure på om jeg hadde tråkka i salaten og hvorfor :P Lurer på om innlegget overfor fra Ecbole egentlig var til meg også? Hm...

 

Skjer noe rart med siteringsfunksjonen her? Kommer sitatene riktig som vi ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer noe rart med siteringsfunksjonen her? Kommer sitatene riktig som vi ønsker?

Ja, jeg tror det skjedde en feil lenger oppe her..... men ser bra ut nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er litt merkelig med kristne som trekker du akkurat det de ønsker å følge i Bibelen, mens de ignorer alt annet. Hva med å være litt konsekvent?

Anonymous poster hash: 90a71...313 

Jeg mener at dette er essensen i bibelen og JEG tror på akkurat det jeg vil. Trenger overhodet ikke forsvare meg overfor deg eller noen andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke teit. Her snakker vi mest om ulike måter å uttrykke stort sett det samme, men vektlagt litt ulikt. (Bortsett fra at jeg aldri plages av tvil.)

 

 

Det første er fint at du holder fast ved. Å være kristen vil si å være tilhenger av Jesus og etterstrebe et liv slik han mente vi burde leve. Hans beskrivelse med hensyn på budene finner du i f.eks. i Mark 10,17-19.

OK, jeg har ikke noe behov for å kalle meg kristen. Jeg tror på det jeg tror på og er fornøyd med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hvem har sagt at jeg er kristen?

Anonymous poster hash: 90a71...313

 

Ok, du er ikke kristen men har bare en stor trang til å fortelle oss andre hvordan kristne skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, du er ikke kristen men har bare en stor trang til å fortelle oss andre hvordan kristne skal være?

 

Jeg påpeker bare den totale mangelen på logikk når man tror på litt, men langt fra alt som står i bibelen. Da er det mer ærlig med de virkelig totalt gjennomførte kristne som bruker bibelen som en den lovboken den skal være. Dette er da mye mer redelig enn en slags ynkelig kristendom light. For du vet jo hva Jesus har sagt om bl.a. skilsmisse, gjengifte og homofili?

 

 

Anonymous poster hash: 90a71...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at dette er essensen i bibelen og JEG tror på akkurat det jeg vil. Trenger overhodet ikke forsvare meg overfor deg eller noen andre? 

 

Men hvorfor har du behov for å kalle deg kristen når du ikke følger bibelen?

Anonymous poster hash: 90a71...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men hvorfor har du behov for å kalle deg kristen når du ikke følger bibelen?

Anonymous poster hash: 90a71...313

 

jeg har ikke noe behov for å kalle meg kristen jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg påpeker bare den totale mangelen på logikk når man tror på litt, men langt fra alt som står i bibelen. Da er det mer ærlig med de virkelig totalt gjennomførte kristne som bruker bibelen som en den lovboken den skal være. Dette er da mye mer redelig enn en slags ynkelig kristendom light. For du vet jo hva Jesus har sagt om bl.a. skilsmisse, gjengifte og homofili?

 

 

Anonymous poster hash: 90a71...313

 

Litt usikker på hvem som har sagt hva... Jeg er ikke så innmari oppdatert egentlig. Du må gjerne syns det du vil om både meg og alle andre "halvkristne" eller dårlige kristne, jeg bryr eg fint lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at dette er essensen i bibelen og JEG tror på akkurat det jeg vil. 

 

Og du tror ikke på jomfrufødsel eller oppstandelse heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg påpeker bare den totale mangelen på logikk når man tror på litt, men langt fra alt som står i bibelen. Da er det mer ærlig med de virkelig totalt gjennomførte kristne som bruker bibelen som en den lovboken den skal være. Dette er da mye mer redelig enn en slags ynkelig kristendom light. For du vet jo hva Jesus har sagt om bl.a. skilsmisse, gjengifte og homofili?

 

 

Anonymous poster hash: 90a71...313

 

hva mener du egentlig med totalt gjennomførte kristne? De som prøver å leve etter bibelen? Det finnes ingen som greier det 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt usikker på hvem som har sagt hva... Jeg er ikke så innmari oppdatert egentlig. Du må gjerne syns det du vil om både meg og alle andre "halvkristne" eller dårlige kristne, jeg bryr eg fint lite...

 

Det viser jo bare hvordan det går når folk blir angrepet av gudeparasitten. Den ødelegger evnen til å tenke klart og logisk.

Anonymous poster hash: 76a41...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det viser jo bare hvordan det går når folk blir angrepet av gudeparasitten. Den ødelegger evnen til å tenke klart og logisk.

Anonymous poster hash: 76a41...d4a

 

Med andre ord ser du på meg som en fullstendig idiot. takk for den! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord ser du på meg som en fullstendig idiot. takk for den! 

 

Men logikken mangler frue. Logikken mangler!

Anonymous poster hash: 03206...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvem som har sagt hva... Jeg er ikke så innmari oppdatert egentlig. Du må gjerne syns det du vil om både meg og alle andre "halvkristne" eller dårlige kristne, jeg bryr eg fint lite...

 

Noen er deister uten å ha noe egentlig avklart forhold til sin tro. Kanskje det er slik du opplever ditt eget livssyn?

De tror at Gud finnes, at han er handlende og personlig, men at han ikke styrer verden eller åpenbarer seg. Deister kan godt delta i gudstjester og ha en slags ytre form for gudsfrykt, men fornekter personlige bønnesvar. For dem er kristen tro mer en slags livsfilosofi og kulturelt uttrykk, enn livsstil. På tross av at livssynet er lett å kritisere for lite konsekvent tankegang.

Ei dame som arbeidet på et aldershjem der mange fikk sin siste del av livet og døde der, fortalte følgende: Sterkt overbeviste ateister og kristne gikk vanligvis døden rolig i møte uten angst. De som hadde et uavklart livssyn (deister), hadde ofte en dødskamp med mye angst. Og det er ikke så rart. Ateistene og de kristne var overbevist om at de ikke gikk noe vondt i møte etter døden.

Deistene hadde ingen slik overbevisning. De kunne ha hatt en barnetro på Gud, en tro de ikke gjorde mye ut av. Det er trist, for de går glipp av mye livsglede, bønnesvar og fred i sinnet. Jeg tror de vil få mye glede ut av å lete mer etter svar på vanskelige spørsmål i Bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser jo bare hvordan det går når folk blir angrepet av gudeparasitten. Den ødelegger evnen til å tenke klart og logisk.

Anonymous poster hash: 76a41...d4a

 

Man får vel være forsiktig med sånt. For det skal fint lite til før man selv blir hektet for en selvmotsigelse. Avstanden mellom ateisme og deisme trenger heller ikke være lang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...