Gå til innhold

Skulle ønske jeg trodde på gud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Og disse "innrømmelsene" regner jeg med at du har noen linker til?

Anonymous poster hash: b1064...f1f

 

Hva da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 280
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    77

  • stjernestøv

    53

  • FGT

    46

  • Goliath

    19

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker

For å komme tilbake til snart igjen her. for det første , så finnes det ingen medisiner som kan få en til å tro på gud. Det må i tilfelle hvis du er helt utenfor sans og samling. Det å tro på gud har ikke noe med hjernevasking å gjøre.Det har ikke noe med lettroende  å gjøre.  Troen  er full visshet om noe en ikke ser. Altså den er bygd på kunnskap fra bibelen som beviser at gud finnes, .og at det gud som står bak bibelen , og sørget for at den er bevart frem til i dag. Når du forstår det, så kan du bli lykkeligere,  Men det krever tid og anstrengeleser for å ta lærdom fra bibelen.  

 

Nei, det finnes ikke. Kanskje du har assosiert dette med sannhetsserum?

 

Hadde det vært så vel at vi kunne vri oss ut av alle løgner og villfarelser med bare piller, hadde det vært fint. Vil slites mellom sannhet og usannheter, mellom godt og vondt. Sånn er bare tilværelsen, det sitter veldig dypt i menneskenaturen. Men vi har fått valgfrihet.

 

Hvis du absolutt vil ha nærmere kontakt med Gud, kan det få konsekvenser du ikke hadde regnet med. Og da er der ingen vei tilbake. Da kan du begynne med å be og faste (ingen mat i det hele tatt for dager framover, men du må drikke vann og be ofte i stillhet). Så kan du få andre kristne med deg i bønn. Be om at livet ditt blir forandret slik Gud vil det skal være. Tør du gjøre det av udelt hjerte og etterstrebe bibelsk etikk, på ramme alvor? Du risikerer jo å bli bønnhørt.

Anonymous poster hash: 8ce32...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, det finnes ikke. Kanskje du har assosiert dette med sannhetsserum?

 

Hadde det vært så vel at vi kunne vri oss ut av alle løgner og villfarelser med bare piller, hadde det vært fint. Vil slites mellom sannhet og usannheter, mellom godt og vondt. Sånn er bare tilværelsen, det sitter veldig dypt i menneskenaturen. Men vi har fått valgfrihet.

 

Hvis du absolutt vil ha nærmere kontakt med Gud, kan det få konsekvenser du ikke hadde regnet med. Og da er der ingen vei tilbake. Da kan du begynne med å be og faste (ingen mat i det hele tatt for dager framover, men du må drikke vann og be ofte i stillhet). Så kan du få andre kristne med deg i bønn. Be om at livet ditt blir forandret slik Gud vil det skal være. Tør du gjøre det av udelt hjerte og etterstrebe bibelsk etikk, på ramme alvor? Du risikerer jo å bli bønnhørt.

Anonymous poster hash: 8ce32...733

 

Kjenner ikke igjen i det du skriver over. Dette minner meg mer om religiøs villfarelse en kunnskap. religjøs villfarelse fins det mye av.  Men jeg skal se om jeg kan finne noe om hva vitenskapen sier om tidsmåling av C14., for det er lenge siden jeg har sett dette nå. Var det det du spesielt var ute etter, eller hva det noe annet du lurte på da du spurte om jeg hadde noen linker ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtale av RATE-prosjektet og deres resultater finner du i boken til Dr. Don DeYoung: "THOUSANDS... NOT BILLIONS" ISBN-13: 978-0-89051-441-2. (Se Amazon.com) Boken er grei å lese uten å ha mye forkunnskaper. For helt komplette detaljer oppgav de to andre publikasjoner.

 

Omtale av fossilerte trær finner du i boken til Mats Molén: "Vårt ursprung? Om universums, jordens och livets uppkomst samt historia". ISBN 91-89299-20-5. (Se xpmedia.org)

 

DNA fra påstått fortidsmenneske, det skulle stått 400 000 år, ikke som jeg skrev først. Se forskning.no. Andre linker har jeg ikke i tilknytning til innlegget.

 

Boken "LIVET - SKAPELSE ELLER TILFELDIGHET?" av dr.med. Kjell J. Tveter, gir en god og en kritisk omtale av evolusjonsteori, men omtaler ikke stort av dateringsmetoder. Ellers finner du mange med samme interesser i foreningen Origo Norge. Vet ikke hva de mener om tidsperspektivet, ung eller gammel Jord.

 

Jeg tror du og flere andre her burde se hele denne serien:

 

http://mashable.com/2014/03/27/10-cosmos-facts-that-are-out-of-this-world/

 

http://www.cosmosontv.com/

 

Og det er lenge siden C14 ble benyttet som grunnlag for å aldersbestemme steiner. Nå benyttes blant annet Isochron-metoden der man ser på Rubidium-87 og strontium-87. Halveringstiden for Rubidium-87 er enormt mye lengre enn for C14 (48.8 milliarder år....)

 

Her kan du lese mer (hvis du ønsker å lære noe annet enn gammel vranglære som for lengst har gått ut på dato, og er fra folk som har en egen agenda, og som ikke på noen måte er ute etter fakta):

 

http://www.britannica.com/EBchecked/topic/378148/meteorite/259017/The-ages-of-meteorites-and-their-components

Lenke til kommentar
Del på andre sider

christensen1365381166

Da har du ikke tatt i betraktning at bibelen er, ja skrevet av mennesker, men er inspirert av gud.

Det er mye galskap som er "inspirert" av gud.
 

Hvordan kunne de vite alt det de skrev den gang, når selv vitenskapen ikke var i nærheten av det en gang, for ikke snakke om alle de profetier som har  gått i oppfyllelse, som fortsatt går i oppfyllelse ?

 

Det som står i bibelen er så svevende, og kan tolkes på så mange måter, at det er ingen overraskelse at du kan få ting til å passe med virkeligheten. Du selv og ecbole klarer ikke engang å bli enige om hvor gammel jorden er basert på bibelens sannheter.
 

bibelen innholdet og universelle prinsipper for livet som er tydelig bevist at de er gagnlige for menneskene.

Det må du gjerne mene. Muslimene mener det samme om koranen, hinduene har sine hellige tekster, osv.
 

Ellers så er det så mye en kunne si, hvorfor dette ikke er noe menneskene har oppdiktet. Jeg tror du vet svært lite om hva som står i bibelen, og jeg vil råde deg til å undersøke litt  i ihvertfall før du kommer med slike uttalelser som du gjør over.

Jeg vet veldig godt hva som står i bibelen. Men man kan spørre deg, vet du i det hele tatt hva forskere og vitenskapen mener om disse spørsmålene? Hvis det er slik at forskning bare er gyldig når den bekrefter hva som står i bibelen, kan man ikke da like godt legge ned all forskning? 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror på Gud og kristendommen. Det betyr ikke at jeg tar tar på meg ansvaret for alt som "kristendommen og de kristne" har gjort eller ikke gjort her i verden. Jeg tror heller ikke at alle fortellinger I Bibelen skal tolkes helt bokstavelig. (Det var til Sør og kompani - hvis de er her. Jeg er ikke her selv så  ofte lenger så følger ikke med)

 

I mitt hode er det mer utenkelig at alt har blitt til av seg selv enn at noen har skapt det. Se på mangfoldet av de vakreste blomster og dyr - for meg blir det da helt utenkelig at dette bare har blitt til av seg selv. Jeg mener ikke at vitenskapens "beviser" motbeviser en gud. I hvert fall ikke om man ikke tolker bibelen 100% bokstavelig.

 

Les for eksempel Pascals teori

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pascals_trossats

 

Man har intet å tape på å tro på Gud.

 

Jeg takker Gud hver dag for livet jeg har og for at jeg har det bra. Fokuserer på det som er positivt og som jeg kan være takknemlig for. Det andre bruker jeg minst mulig energi på. Dette virker i hvert fall bra for meg.



Anonymous poster hash: 39cc6...1d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

 

Jeg tror på Gud og kristendommen. Det betyr ikke at jeg tar tar på meg ansvaret for alt som "kristendommen og de kristne" har gjort eller ikke gjort her i verden. Jeg tror heller ikke at alle fortellinger I Bibelen skal tolkes helt bokstavelig. (Det var til Sør og kompani - hvis de er her. Jeg er ikke her selv så  ofte lenger så følger ikke med)

 

I mitt hode er det mer utenkelig at alt har blitt til av seg selv enn at noen har skapt det. Se på mangfoldet av de vakreste blomster og dyr - for meg blir det da helt utenkelig at dette bare har blitt til av seg selv. Jeg mener ikke at vitenskapens "beviser" motbeviser en gud. I hvert fall ikke om man ikke tolker bibelen 100% bokstavelig.

 

Les for eksempel Pascals teori

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pascals_trossats

 

Man har intet å tape på å tro på Gud.

 

Jeg takker Gud hver dag for livet jeg har og for at jeg har det bra. Fokuserer på det som er positivt og som jeg kan være takknemlig for. Det andre bruker jeg minst mulig energi på. Dette virker i hvert fall bra for meg.

Anonymous poster hash: 39cc6...1d6

 

Men ifølge kristendommen er det mye å frykte og mye synd, og du må tro på det ordet som er skrevet. De kristne lærer ikke å tenke selv, de blir fortalt hva de skal tenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jo begynne med å tro på kjærlighet og godhet, tror det er det samme som noen kaller Gud. En god energi som gjennomsyrer hele universet :):wub:

Jeg ser at av de som skriver på forumet er du en av få jeg opplever er ærlig.

 

Man kan ta feil, men er man ærlig i sin grunn liker jeg mennesker.

 

Liker, betyr ikke vil ha kontakt, liker, betyr bare en fordel for jordkloden og meg som en organisme i den.

 

Jeg kan ikke la være å tro på Gud, men jeg tror ikke mer på menneske, det betyr også at religiøse ekstremister som FGT er uønsket, og alle religioner er jo lagd av mennesker.

 

Jeg leser at du er inne på noe av essensen, ansvar, det ligger ansvar i kjærlighet, altså kjærlighet som ikke er sminket, alt annet spytter jeg ut, og bryr jeg meg ikke med. Heldigvis er jeg sånn satt sammen at jeg tenker på det jeg er interessert i.

Anonymous poster hash: eb66d...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg kan ikke la være å tro på Gud, men jeg tror ikke mer på menneske, det betyr også at religiøse ekstremister som FGT er uønsket, og alle religioner er jo lagd av mennesker."

 

Jeg regner meg ikke som noen ekstremist, tvert i mot. det spiller ikke noen rolle for meg, men hadde vært interessant å vite hvordan er du kommet frem til det ? Kanskje jeg bare  misoppfattet kommentaren din ?

Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ser at av de som skriver på forumet er du en av få jeg opplever er ærlig.

 

Man kan ta feil, men er man ærlig i sin grunn liker jeg mennesker.

 

Liker, betyr ikke vil ha kontakt, liker, betyr bare en fordel for jordkloden og meg som en organisme i den.

 

Jeg kan ikke la være å tro på Gud, men jeg tror ikke mer på menneske, det betyr også at religiøse ekstremister som FGT er uønsket, og alle religioner er jo lagd av mennesker.

 

Jeg leser at du er inne på noe av essensen, ansvar, det ligger ansvar i kjærlighet, altså kjærlighet som ikke er sminket, alt annet spytter jeg ut, og bryr jeg meg ikke med. Heldigvis er jeg sånn satt sammen at jeg tenker på det jeg er interessert i.

Anonymous poster hash: eb66d...22c

 

Guds ord er sannhet, men hvert menneske er en løgner. bibelsk sitat. 

Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Guds ord er sannhet, men hvert menneske er en løgner. bibelsk sitat. 

Baserer meg på sakilighet, mulig sporbarhet og ikke nedtegnelser langt tilbake.

 

På det grunnlaget ønsker jeg at samfunnet skal ta en fornuftsretning/dreining, og ikke mot overtro som du gjentagende henviser til, men mot bevisbart, etter det lever man.

Anonymous poster hash: eb66d...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Jeg ser at av de som skriver på forumet er du en av få jeg opplever er ærlig.

 

Man kan ta feil, men er man ærlig i sin grunn liker jeg mennesker.

 

Liker, betyr ikke vil ha kontakt, liker, betyr bare en fordel for jordkloden og meg som en organisme i den.

 

Jeg kan ikke la være å tro på Gud, men jeg tror ikke mer på menneske, det betyr også at religiøse ekstremister som FGT er uønsket, og alle religioner er jo lagd av mennesker.

 

Jeg leser at du er inne på noe av essensen, ansvar, det ligger ansvar i kjærlighet, altså kjærlighet som ikke er sminket, alt annet spytter jeg ut, og bryr jeg meg ikke med. Heldigvis er jeg sånn satt sammen at jeg tenker på det jeg er interessert i.

Anonymous poster hash: eb66d...22c

 

Takk for det :)

 

Vi har alle et ansvar for å gjøre vårt beste, være god mot oss selv og andre. Og essensen er kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Baserer meg på sakilighet, mulig sporbarhet og ikke nedtegnelser langt tilbake.

 

På det grunnlaget ønsker jeg at samfunnet skal ta en fornuftsretning/dreining, og ikke mot overtro som du gjentagende henviser til, men mot bevisbart, etter det lever man.

Anonymous poster hash: eb66d...22c

 

Helt enig, ikke overtro, men kunnskap basert på beviser, særlig da i tilknytting til religiøse spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for det :)

 

Vi har alle et ansvar for å gjøre vårt beste, være god mot oss selv og andre. Og essensen er kjærlighet.

Hei!

 

Vit at ærligheten din syns:-)

 

Kanskje har du arvet litt av din sønn?, eller han av deg... eller hvordan det er, :-) 

 

Bevar den du er, for du er bedre enn de fleste, for meg, i evnen i å være ærlig, rakrygget, ligger for meg planetens fremtid :-)

Uansett dine plager, så er du derfor viktig, fordi du tør være ærlig.

 

Mange her på dol, er ikke det, jeg har ikke enda oversikt over hvorfor, 

Anonymous poster hash: eb66d...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt enig, ikke overtro, men kunnskap basert på beviser, særlig da i tilknytting til religiøse spørsmål. 

:-)

Kom med dine beviser for Gud da!

Anonymous poster hash: eb66d...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Hei!

 

Vit at ærligheten din syns:-)

 

Kanskje har du arvet litt av din sønn?, eller han av deg... eller hvordan det er, :-) 

 

Bevar den du er, for du er bedre enn de fleste, for meg, i evnen i å være ærlig, rakrygget, ligger for meg planetens fremtid :-)

Uansett dine plager, så er du derfor viktig, fordi du tør være ærlig.

 

Mange her på dol, er ikke det, jeg har ikke enda oversikt over hvorfor, 

Anonymous poster hash: eb66d...22c

 

Tusen takk for det :)

 

Jeg liker best ærlighet, og har oppdratt begge mine barn til å være ærlige og det er de. Men min sønn med asperger er alltid ærlig dvs "rett frem" han "tråkker i salaten" noen ganger..hehe. Ærlig på alle områder, men jeg liker han for den egenskapen....selv om jeg har rødmet av og til på hans vegne eller andres ;) Å lyge har han aldri gjort og han liker ikke folk som lyger heller, så vi setter visst ærlighet høyt her alle sammen.

 

Takk for mange fine ord, det varmer :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

:-)

Kom med dine beviser for Gud da!

Anonymous poster hash: eb66d...22c

 

Tror jeg har vært inne på tidligere her, for dette er ikke gjort i en håndnevning.  Det har mye med innstillingen til folk også å gjøre.  Men hvis du har et åpent og oppriktig ønske om å undersøke om gud finnes, eller som du skriver, ønsker at du kunne tro på gud,så må du få hjelp til å vokse i bibelsk kunnskap, nettopp for å få tro, sann tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask

Tror jeg har vært inne på tidligere her, for dette er ikke gjort i en håndnevning.  Det har mye med innstillingen til folk også å gjøre.  Men hvis du har et åpent og oppriktig ønske om å undersøke om gud finnes, eller som du skriver, ønsker at du kunne tro på gud,så må du få hjelp til å vokse i bibelsk kunnskap, nettopp for å få tro, sann tro. 

 

Med andre ord, man må hjernevaskes først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord, man må hjernevaskes først.

Ikke hjernevask, men lærdom som er bygd på fornuft, logikk, og forståelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke hjernevask, men lærdom som er bygd på fornuft, logikk, og forståelse. 

 

Er denne lærdommen bygd på fornuft, logikk og forståelse når den bryter med moderne forskning?

Anonymous poster hash: 9401d...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...