Gå til innhold

Jeg sliter med emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse etter å ha vokst opp i fosterhjem


Lena From

Anbefalte innlegg

 

Tror ikke du har så veldig god kunnskap om alvorlige psykiske lidelser.

Anonymous poster hash: cc3b4...698

 

Det stemmer.

 

Men fellesnevneren for veldig mange psykiske lidelser er jo at man opplever ubehagelige følelser. Ved å forstå at man kan bli lurt av egne følelser og at disse ikke nødvendigvis er fakta, og gjennom det forholde seg mer objektivt til egne følelser, så tror jeg mange vil bli bedre (om ikke nødvendigvis helt friske).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 243
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lena From

    108

  • frosken

    36

  • AnonymBruker

    23

  • stjernestøv

    18

Jeg vet jeg har mange rare tanker i hodet og tror at jeg også fikk litt ødelagt min seksualitet etter behandlingen jeg enkelte ganger fikk av de ansatte i barnevernet. På en måte likte jeg liksom å bli lagt over fanget og få straff fordi det fikk meg til å føle meg som et barn selv om jeg ikke er så glad i fysisk smerte. Derfor har jeg forsøkt å utforske dette mer med mannlige partnere og det vekker en blanding av skrekk, redsel men det gir meg også en tryghetsfølelse når det skjer. Kanskje burde jeg oppsøke en terapeut som synes at det er greit å gi ris som grensesettende metode i tillegg til samtaleterapi og bruk av metoder fra østen (dialektisk adferdsterapi). Det skader vel ikke å forsøke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

Jeg vet jeg har mange rare tanker i hodet og tror at jeg også fikk litt ødelagt min seksualitet etter behandlingen jeg enkelte ganger fikk av de ansatte i barnevernet. På en måte likte jeg liksom å bli lagt over fanget og få straff fordi det fikk meg til å føle meg som et barn selv om jeg ikke er så glad i fysisk smerte. Derfor har jeg forsøkt å utforske dette mer med mannlige partnere og det vekker en blanding av skrekk, redsel men det gir meg også en tryghetsfølelse når det skjer. Kanskje burde jeg oppsøke en terapeut som synes at det er greit å gi ris som grensesettende metode i tillegg til samtaleterapi og bruk av metoder fra østen (dialektisk adferdsterapi). Det skader vel ikke å forsøke det?

 

nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror jeg skal skrive et brev til NAV om det og høre om de kan hjelpe meg å finne en sånn terapeut

 

Er ikke det fastlegens oppgave?

Anonymous poster hash: cc3b4...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje burde jeg oppsøke en terapeut som synes at det er greit å gi ris som grensesettende metode i tillegg til samtaleterapi

 

Tviler på at du finner en slik.

Anonymous poster hash: cc3b4...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det stemmer.

 

Men fellesnevneren for veldig mange psykiske lidelser er jo at man opplever ubehagelige følelser. Ved å forstå at man kan bli lurt av egne følelser og at disse ikke nødvendigvis er fakta, og gjennom det forholde seg mer objektivt til egne følelser, så tror jeg mange vil bli bedre (om ikke nødvendigvis helt friske).

 

Nå overforenkler du. Dette dreier seg ofte om langt mer enn kun følelser som man selv kan styre. 

Anonymous poster hash: cc3b4...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kan umulig være ulovlig hvis jeg skriver under på at det er greit i en kontrakt mellom terapeut og pasient.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men det kan umulig være ulovlig hvis jeg skriver under på at det er greit i en kontrakt mellom terapeut og pasient.

 

Det er ingen som driver slik terapi-

Anonymous poster hash: cc3b4...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at jeg i all fall kan spørre min neste terapeut om han synes det er greit hvis jeg ber om det, og at jeg forteller han at det kan roe meg ned og gi en følelse av trygghet. Jeg er sikker på at mange terapeuter i fortvilelse har tenkt den tanken hvis de ikke har klart å nå fram med samtale og logikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker at jeg i all fall kan spørre min neste terapeut om han synes det er greit hvis jeg ber om det, og at jeg forteller han at det kan roe meg ned og gi en følelse av trygghet. Jeg er sikker på at mange terapeuter i fortvilelse har tenkt den tanken hvis de ikke har klart å nå fram med samtale og logikk!

 

Tror slik "behandlig" bryter med norsk lov.

Anonymous poster hash: cc3b4...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet jeg har mange rare tanker i hodet og tror at jeg også fikk litt ødelagt min seksualitet etter behandlingen jeg enkelte ganger fikk av de ansatte i barnevernet. På en måte likte jeg liksom å bli lagt over fanget og få straff fordi det fikk meg til å føle meg som et barn selv om jeg ikke er så glad i fysisk smerte. Derfor har jeg forsøkt å utforske dette mer med mannlige partnere og det vekker en blanding av skrekk, redsel men det gir meg også en tryghetsfølelse når det skjer. Kanskje burde jeg oppsøke en terapeut som synes at det er greit å gi ris som grensesettende metode i tillegg til samtaleterapi og bruk av metoder fra østen (dialektisk adferdsterapi). Det skader vel ikke å forsøke det?

Dersom du skal skrive om dine seksuelle fantasier, så synes jeg du skal gjøre det på forum for seksualitet og ikke her på psykiatri.

 

Foreslår at du avslutter denne tråden nå.

Anonymous poster hash: 2e60d...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mente ikke å være respektløs mot andre deltakere her inne og kanskje har du rett i at det var feil å starte denne tråden her inne. Helt greit for meg om den slettes hvis dere føler det sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke å være respektløs mot andre deltakere her inne og kanskje har du rett i at det var feil å starte denne tråden her inne. Helt greit for meg om den slettes hvis dere føler det sånn

Det virker i hvertfall som om du er en noe bedre plass i deg selv nå, mer balansert og med tro på at konstruktive behandlingstiltak kan være en løsning (dialektisk atferdsterapi). Synes du skal gi deg selv en god klapp på skulderen; se at du kom deg gjennom den vonde smerten og redselen, denne gangen og. Du kan! Du er så mye mer enn den lille jenta, som var så framtredende i går.

Endret av Mari-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med en følelse at jeg har vært veldig egoistisk nå og kun tenkt på meg selv. Herregud jeg ville så absolutt ikke skade andre her inne. Jeg har sendt inn en rapport til administrator nå og bedt om unnskyldning og sagt at jeg ønsker min tråd slettet. Så lover jeg at dere aldri skal høre fra meg igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du skal skrive om dine seksuelle fantasier, så synes jeg du skal gjøre det på forum for seksualitet og ikke her på psykiatri. Foreslår at du avslutter denne tråden nå. Anonymous poster hash: 2e60d...2b2

Jeg synes innlegget var "innafor". Du som er prippen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med en følelse at jeg har vært veldig egoistisk nå og kun tenkt på meg selv. Herregud jeg ville så absolutt ikke skade andre her inne. Jeg har sendt inn en rapport til administrator nå og bedt om unnskyldning og sagt at jeg ønsker min tråd slettet. Så lover jeg at dere aldri skal høre fra meg igjen

Tror ikke noen har blitt skadet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sitter med en følelse at jeg har vært veldig egoistisk nå og kun tenkt på meg selv. Herregud jeg ville så absolutt ikke skade andre her inne. Jeg har sendt inn en rapport til administrator nå og bedt om unnskyldning og sagt at jeg ønsker min tråd slettet. Så lover jeg at dere aldri skal høre fra meg igjen

 

Tror ikke du har skadet noen, men du er et "vanskelig tilfelle" som desverre er vanskelig å hjelpe over internet, og sannsynligvis også i virkeligheten, men ikke gi opp, ta til deg de råd du klarer å ta til deg og bruk det norske helsevesen for det det er verdt. Lykke til

Anonymous poster hash: c713f...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg lar det da være opp til dere og administrator å bestemme om denne tråden skal få stå eller ikke. Vil ikke være egoistisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...