Gå til innhold

Jeg sliter med emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse etter å ha vokst opp i fosterhjem


Lena From

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Akkurat nå føler jeg ingentig å klarer ikke å tenke så klart Sjernestøv, vet ikke hva jeg skal gjøre. Er redd for fremtiden og vil bare skru tiden tilbake igjen å starte på nytt

Men gå til legen da kjære deg, fotell mye av det du har skrevet her. Du kan få hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 243
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lena From

    108

  • frosken

    36

  • AnonymBruker

    23

  • stjernestøv

    18

Skal forsøke å bestille en time i morgen hvis jeg kommer igjennom på telefonen, er bare så redd for at jeg ikke klarer å styre meg og derfor vil gjøre det jeg kan for å forføre han, da kommer jeg til å angre etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Skal forsøke å bestille en time i morgen hvis jeg kommer igjennom på telefonen, er bare så redd for at jeg ikke klarer å styre meg og derfor vil gjøre det jeg kan for å forføre han, da kommer jeg til å angre etterpå

Bra du bestiller time i morgen :) Tror ikke du klarer å forføre legen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesteleser

Det er ingen som har sagt du har det bedre utenfor behandlingssystemet eller bør prøve å komme deg gjennom dette på egenhånd. Men den behandlingen du ønsker deg vil ikke hjelpe deg, og du nekter å ha åpne øyne for at det du blir foreslått faktisk er til ditt beste. Du ønsker å være den lille jenta? Begynn med å godta at akkurat nå er det de voksne(behandlingssystemet) som vet hva som er best for deg. Vil du ha det bedre om 3 år, eller vil du fortsette å tviholde på det rotet du kaller et liv nå? Vil du la deg selv synke til bunns, eller vil du ta imot den utstrakte hånda du får? Du har en sterk vilje og et voldsomt overlevelsesinstinkt, hva med å bruke den styrken til å bygge opp istedenfor å rive ned? Du kan klare det, OM du tar et aktivt valg om at du VIL bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forsøke å bestille en time i morgen hvis jeg kommer igjennom på telefonen, er bare så redd for at jeg ikke klarer å styre meg og derfor vil gjøre det jeg kan for å forføre han, da kommer jeg til å angre etterpå

Siden du allerede er henvist til spesialisthelsetjenesten og vil få time innen en måned, så kan du kanskje like gjerne vente på den timen.

 

Selv om du innimellom _føler_ deg som et barn, så _er_ du ikke et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Siden du allerede er henvist til spesialisthelsetjenesten og vil få time innen en måned, så kan du kanskje like gjerne vente på den timen.

 

Selv om du innimellom _føler_ deg som et barn, så _er_ du ikke et barn.

Er det ikke litt lenge å vente en måned? Å føle seg som et barn må jo være grusomt, et barn trenger trygge voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dere forstår ikke at jeg er redd for å være alene og akkurat nå opplever jeg verden som så utrolig skremmende. Jeg mister meg selv på en måte å for så mange destruktive tanker om at jeg fortjener fysisk straff som å bli lagt i belter eller bli slått på rompa. Blir redd for å gå i butikken og rett og slett redd for meg selv. Har det rett og slett bare vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men dere forstår ikke at jeg er redd for å være alene og akkurat nå opplever jeg verden som så utrolig skremmende. Jeg mister meg selv på en måte å for så mange destruktive tanker om at jeg fortjener fysisk straff som å bli lagt i belter eller bli slått på rompa. Blir redd for å gå i butikken og rett og slett redd for meg selv. Har det rett og slett bare vondt

Jeg var livredd hele tiden i et år, det var et Helvete og ikke verdt all lidelsen. Jeg var så alene med det og ingen tok i meg, så ble jeg innlagt en plass....var så god den plassen. De strøk meg på ryggen og oppmuntret meg, fikk mat servert....jeg ble bedre etter fem dager. Da ville jeg hjem igjen, da hadde jeg begynt å spise igjen og begynt å føle meg levende. Så noen ganger skal det ikke mye til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere forstår ikke at jeg er redd for å være alene og akkurat nå opplever jeg verden som så utrolig skremmende. Jeg mister meg selv på en måte å for så mange destruktive tanker om at jeg fortjener fysisk straff som å bli lagt i belter eller bli slått på rompa. Blir redd for å gå i butikken og rett og slett redd for meg selv. Har det rett og slett bare vondt

Tanker og følelser er ikke farlige så lenge man ikke handler destruktivt som følge av det. Følelser kan være veldig vonde, men de vil roe seg igjen bare du venter og ikke gjør dumme handlinger.

 

Jeg tror ikke det kommer noe godt ut av en akuttinnleggelse nå. Du kommer til å oppleve å bli avvist i såpass mange sammenhenger at det vil forsterke din følelse av ensomhet. Det at du evt. klarer å tvinge helsepersonell til å stoppe deg fra utagering er ikke det sammen som at menneskene bryr seg om deg på en god måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var livredd hele tiden i et år, det var et Helvete og ikke verdt all lidelsen. Jeg var så alene med det og ingen tok i meg, så ble jeg innlagt en plass....var så god den plassen. De strøk meg på ryggen og oppmuntret meg, fikk mat servert....jeg ble bedre etter fem dager. Da ville jeg hjem igjen, da hadde jeg begynt å spise igjen og begynt å føle meg levende. Så noen ganger skal det ikke mye til.

 

Trådstarter har vært innlagt før og det har medført en mengde utagering og negativ dramatikk. Hun er ikke psykotisk og vil på sikt få det mye bedre hvis denne typen innleggelser unngås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sympatien Stjernestøv og det er nettopp en hjelpen jeg føler at jeg trenger nå, skulle jeg bli for hissig og voldsom kan de jo bare dope meg ned på medisiner. Jeg har opplevd det før også og der og da har det gitt meg ro og ført til at pleierne har kunnet sitte inne hos meg og holdt meg i hånden, eller strøket meg på ryggen eller over håret, og jeg har klart å slappe av å prate i et vanlig stemmeleie. Det er bare det jeg ønsker meg framover og håper noen er villig til å forstå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Trådstarter har vært innlagt før og det har medført en mengde utagering og negativ dramatikk. Hun er ikke psykotisk og vil på sikt få det mye bedre hvis denne typen innleggelser unngås.

Ok, skal vel ikke blande meg. Jeg var vel psykotisk da, men å komme seg så mye etter fem dager pga omsorg,trygghet og kroppskontakt sier litt, kommer alltid til å huske den plassen. Synd den er nedlagt nå. Tenkte kanskje hun trengte trygghet og omsorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Takk for sympatien Stjernestøv og det er nettopp en hjelpen jeg føler at jeg trenger nå, skulle jeg bli for hissig og voldsom kan de jo bare dope meg ned på medisiner. Jeg har opplevd det før også og der og da har det gitt meg ro og ført til at pleierne har kunnet sitte inne hos meg og holdt meg i hånden, eller strøket meg på ryggen eller over håret, og jeg har klart å slappe av å prate i et vanlig stemmeleie. Det er bare det jeg ønsker meg framover og håper noen er villig til å forstå det.

Jeg forstår behovet ditt for trygghet og omsorg, det er forferdelig å være alene når man er så redd. Syns det er synd du er utagerende, jeg vet ikke hvordan det skal behandles. Tror jeg det året hadde et nervøst sammenbrudd, det er det verste året i mitt liv. Håper du får skikkelig hjelp snart, det fortjener du. Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Frosken er en slem frosk!!!!!

Nei, hun prøver bare å hjelpe deg. Jeg kan ikke så mye om utagering bortsett fra da min sønn gikk til angrep på meg, liten som stor...når han var liten holdt jeg han fast til han roet seg. Når han ble større enn meg truet jeg med politiet, da ga han seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

Den eneste slemmingen på dette forumet er meg, alle andre prøver å gi deg gode råd, som du kan ta imot eller la være (jeg gir gode råd en gang iblandt selv da, men ofte er jeg bare slem :ph34r: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at Frosken er slem fordi hun/han? nekter å forstå at jeg er redd og har det vondt og mener at jeg for det meste skal håndtere livet mitt på egenhånd og fungere som en normal frisk person. Men jeg føler meg alt annet en frisk !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at Frosken er slem fordi hun/han? nekter å forstå at jeg er redd og har det vondt og mener at jeg for det meste skal håndtere livet mitt på egenhånd og fungere som en normal frisk person. Men jeg føler meg alt annet en frisk !!!!

De begrunnelsene du gir for hvorfor du ønsker en innleggelse, er lite konstruktive. Jeg håper at du ikke lenger vil få lov til å bruke helsevesenet på den måten, men i stedet får hjelp som kan gjøre deg bedre i stand til å leve et konstruktivt liv i fremtiden.

 

Du sier du har gjennomført en master. Hvordan klarte du å holde følelsene under kontroll slik at du fikk tatt eksamene dine, skrevet masteroppgaven osv. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvorlig talt Frosk! Jeg ser for meg deg som miljøterapeut på en institusjon, da tror jeg pasientene/ brukerne skulle fått gjennomgå med voldsom avvisning og kanskje til og med psykisk vold hvis du fikk bestemme. Så godt du ikke driver med dette til daglig. Husk at folk er på sykehus fordi de er syke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sympatien Stjernestøv og det er nettopp en hjelpen jeg føler at jeg trenger nå, skulle jeg bli for hissig og voldsom kan de jo bare dope meg ned på medisiner. Jeg har opplevd det før også og der og da har det gitt meg ro og ført til at pleierne har kunnet sitte inne hos meg og holdt meg i hånden, eller strøket meg på ryggen eller over håret, og jeg har klart å slappe av å prate i et vanlig stemmeleie. Det er bare det jeg ønsker meg framover og håper noen er villig til å forstå det.

 

Du blir neppe bedre av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...