Gå til innhold

Nesevist å spørre om behandlers erfaring


Gjest

Anbefalte innlegg

Har ikke du nok egenerfaring til å la være å skrive slikt som det siste der? Ta ansvar for deg selv og husk at det nok var mange som sikkert tenkte nyttesløst om de som brukte av sin tid til å svare deg om igjen og om igjen over år her inne. Jeg skjønner ikke hvorfor du på en måte virker å forvente at Namnlaus skal ta til seg alt som blir skrevet og plutselig vende om i tankesett/væremåte over natta. Har ikke nettopp du erfaring nok som tilsier at slik fungerer det jo ikke? Antagelig mener du godt, fordi du ønsker at hun skal bruke mindre tid enn deg på å begynne å gå i riktig retning, men å skrive til ingen nytte er både ufint og unødvendig. Anonymous poster hash: 17b0a...ede

Ser den. Beklager.

Jeg skulle ikke ha engasjert meg fordi jeg ikke er den rette til å svare pga min fortid.

Men det var kun vel ment fra min side, for jeg ser at hun lider, håper det ikke hersker noen tvil om det i hvertfall.

Endret av hww
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 230
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    41

  • frosken

    32

  • XbellaX

    17

  • DoleMari

    13

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker

Ser den. Beklager.

Jeg skulle ikke ha engasjert meg fordi jeg ikke er den rette til å svare pga min fortid.

Men det var kun vel ment fra min side, håper det ikke hersker noen tvil om det i hvertfall.

Du er DEFINITIVT den rette til å svare, fordi du har så mye erfaring med dette. Jeg tror alle ser at du mener godt og ønsker å spare Namnlaus for år du selv brukte på å få innsikten du nå besitter. Men du har også erfaringen at dette tar tid og som noen andre skriver, gi også Namnlaus den tiden hun trenger. Det er ikke nyttesløst, det er du jo selv et levende bevis på :)

Anonymous poster hash: 17b0a...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjennes som liv el død , vet jeg er dramatisk og vet jeg ikke gjør noe drastisk . Likevel ufattelig og nesten ikke til å bære.

 

Det høres ihvertfall ut som om det er på liv eller død, og jeg synes det er trist du ikke får oppleve den berikelsen en god terapi kan (og strengt tatt bør) være. På den andre siden har du nylig startet opp, mange trenger litt mer tilvenning.

 

Du startet på Cipralex men etter hva jeg forstår har du seponert denne, er det noen spesiell grunn til det? Hva med Seroquel som ble foreslått tidligere, har du forhørt deg mer ang dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlege sa det var helt greit når jeg var hos han i juni . Vinglet frem og tilbake med medisinvurderingsønske på dps . Synes det er skummelt. Og tankene på hva hun har fortalt dette teamet setter meg loddrett ut sv spill . Hun må ha oversatt min generelt høflige frustrasjon og mitt uendelige gnål over at jeg ikke har pf paranoid til Furieaktig symptom . Jeg vet jeg kan vurdere meg uten ifra , gjort det mange ganger i yrkesliv og utd . Vet sterke og svake sider . Mitt temperament løp løpsk m meg i forbindelse m dørslamring , jeg var behersket den gang en tidligere jeg tok min hatt og gikk i ren frustrasjon . Kjente meg illsint når hun sa ja jeg tror emosjonelt ustabil ( er vel ikke det smarteste å bli det , men kjente det som et hinsides overtramp og at noe må bli ha blitt blåst opp ut av sine proporsjoner . Jeg har fortalt at jeg har grått når jeg har sluttet i jobbene mine , er det ikke normalt m følelser i slike situasjoner . ??Jeg beskylder ikke andre for ting - ikke psykolog heller. I fam går jeg for å være snill, kreativ og omsorgsfull og blid!! Jeg har temperament , men det er ikke utstyrlig. Du mener jeg skal godta at vi er uenige , synes du virkelig dette er riktig ? Så plutselig at hun sa feil til meg. Vi skulle møtes neste uke samme tid samme sted , nå ser jeg hun har skrevet uken etter. Ingen dps neste uke mao. Har fastlegetime men tanken hva han skal tro blir for mye for meg. Burde fortalt om min enorme fortvilelse , men tipper han bare lojalt vil stille seg bak " de som har greie " på det sine synspunkt . Akkurat nå kjennes det nesten ut som jeg kan klikke . Skal heldigvis gå en og en halv time m hunden i regnvær - håper det kan roe meg ned! Synes terapien har tatt en uholdbar vending - vet ikke om det har hensikt å bytte behandler , vil så inderlig at psykolog heller skal forstå at hun tolker meg noe ukorrekt . Rydde opp o det først- så behanflerbytte ?!Jeg ser ikke mønsteret som skulle tilsi pf - litt pf symptom ( særlig knusing og mine to selvmordstrusler til fam, sinne? - men mener de er situert . Det rakner nesten ...

Endret av En namnlaus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Nå blir uenigheten vår til at jeg ikke har styr på meg selv og emosjonene . Syntes hun sa noe om at jeg under stress hadde nedsatt evne til kontroll overvimpulser, ok da henviser hun til et par uheldige episoder i våre samtaler , samt noe knusing av glass i fjor høst ( før cipralex).

 

 

Akkurat dette mener jeg vi har sett ganske mange eksempler på her på dol. Du svarer veldig krasst og gjør deg selv til offer når du møter mye motstand i diskusjonene. Forteller oss at vi gjør livet ditt forferdelig. Måten du svarte meg på da jeg forsøkte å gi deg et konkret råd i forhold til ryggsmertene dine synes jeg også var preget av en slik reaksjonsmåte.

 

.Ser ikke noe mønster i dette og jeg synes det er arroganse av henne å si hun ser det:( angrer bittert på at jeg var så ærlig ,

 

 

Jeg synes du tydelig både har beskrevet og demonstrert at det er et "mønster" i dine reaksjonsformer i en del relasjoner. Derfor kan jeg ikke se at det er feil av din psykolog å påpeke det. Du kan ha rett i at dette er midlertidige reaksjonsformer som raskt vil forsvinne når du får det bedre, men det vil fremtiden vise. Jeg synes imidlertid du hele tiden bagatelliserer en form for relasjonsvansker som det virker som om du har hatt i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er DEFINITIVT den rette til å svare, fordi du har så mye erfaring med dette. Jeg tror alle ser at du mener godt og ønsker å spare Namnlaus for år du selv brukte på å få innsikten du nå besitter. Men du har også erfaringen at dette tar tid og som noen andre skriver, gi også Namnlaus den tiden hun trenger. Det er ikke nyttesløst, det er du jo selv et levende bevis på :)

Anonymous poster hash: 17b0a...ede

vet ikke denne personens fortid el diagnostikk , men om det er det samme som jeg har fått antydet sier du vel mer el mindre indirekte at jeg er av liknende kaliber . ? Gjør du det ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fastlege sa det var helt greit når jeg var hos han i juni . Vinglet frem og tilbake med medisinvurderingsønske på dps . Synes det er skummelt. Og tankene på hva hun har fortalt dette teamet setter meg loddrett ut sv spill . Hun må ha oversatt min generelt høflige frustrasjon og mitt uendelige gnål over at jeg ikke har pf paranoid til Furieaktig symptom . Jeg vet jeg kan vurdere meg uten ifra , gjort det mange ganger i yrkesliv og utd . Vet sterke og svake sider . Mitt temperament løp løpsk m meg i forbindelse m dørslamring , jeg var behersket den gang en tidligere jeg tok min hatt og gikk i ren frustrasjon . Kjente meg illsint når hun sa ja jeg tror emosjonelt ustabil ( er vel ikke det smarteste å bli det , men kjente det som et hinsides overtramp og at noe må bli ha blitt blåst opp ut av sine proporsjoner . Jeg har fortalt at jeg har grått når jeg har sluttet i jobbene mine , er det ikke normalt m følelser i slike situasjoner . ??Jeg beskylder ikke andre for ting - ikke psykolog heller. I fam går jeg for å være snill, kreativ og omsorgsfull og blid!! Jeg har temperament , men det er ikke utstyrlig. Du mener jeg skal godta at vi er uenige , synes du virkelig dette er riktig ? Så plutselig at hun sa feil til meg. Vi skulle møtes neste uke samme tid samme sted , nå ser jeg hun har skrevet uken etter. Ingen dps neste uke mao. Har fastlegetime men tanken hva han skal tro blir for mye for meg. Burde fortalt om min enorme fortvilelse , men tipper han bare lojalt vil stille seg bak " de som har greie " på det sine synspunkt . Akkurat nå kjennes det nesten ut som jeg kan klikke . Skal heldigvis gå en og en halv time m hunden i regnvær - håper det kan roe meg ned! Synes terapien har tatt en uholdbar vending - vet ikke om det har hensikt å bytte behandler , vil så inderlig at psykolog heller skal forstå at hun tolker meg noe ukorrekt . Rydde opp o det først- så behanflerbytte ?!Jeg ser ikke mønsteret som skulle tilsi pf - litt pf symptom ( særlig knusing og mine to selvmordstrusler til fam, sinne? - men mener de er situert . Det rakner nesten ...

 

Ja jeg synes det er egentlig er en fin løsning å være enige om å være uenige, for meg fremstår det som en moden måte å håndtere situasjonen på. Det fremstår noe naivt å tro at du kan dirigere en psykolog i den ene eller den andre retningen, hadde hun gått med på det hadde hun heller ikke vært profesjonell. Derimot viser hun at hun er tilgjengelig for å skifte mening, hun har også tilbydt seg, om jeg husker riktig, å hjelpe deg med et behandlerskifte dersom du ønsker det. Leger og behandlere tar feil, og de aller fleste er lydhøre og ydmyke nok til å innrømme det i ettertid. Men fremfor å gå inn i selve terapien stritter du i mot og gir hennes uttalelser enda mer tyngde, dessverre. Dersom dere kommer i gang med den faktiske behandlingen kan hennes førsteinntrykk lett forandre seg, det samme kan din opplevelse av deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke denne personens fortid el diagnostikk , men om det er det samme som jeg har fått antydet sier du vel mer el mindre indirekte at jeg er av liknende kaliber . ? Gjør du det ?

Jeg synes du skal prøve å skille mellom hva noen _er_ og hva noen _gjør_.  I mange av dine innlegg tillegger du oss å mene at du er et forferdelig menneske. Man trenger ikke å være et dårlig menneske for å gjøre dårlige valg, man trenger ikke å være en totalt umoden person fordi om ens atferd av og til kan kategoriseres som umoden osv. osv. 

 

Antydningene du nå henviser til handler vel om likhetspunkter i måten å bruke dol på, likheter i hvordan diskusjoner utvikler seg - uten at noen dermed har noe grunnlag til å mene om dere for øvrig ligner på hverandre eller har de samme problemene ("er av samme kaliber").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes det er egentlig er en fin løsning å være enige om å være uenige, for meg fremstår det som en moden måte å håndtere situasjonen på. Det fremstår noe naivt å tro at du kan dirigere en psykolog i den ene eller den andre retningen, hadde hun gått med på det hadde hun heller ikke vært profesjonell. Derimot viser hun at hun er tilgjengelig for å skifte mening, hun har også tilbydt seg, om jeg husker riktig, å hjelpe deg med et behandlerskifte dersom du ønsker det. Leger og behandlere tar feil, og de aller fleste er lydhøre og ydmyke nok til å innrømme det i ettertid. Men fremfor å gå inn i selve terapien stritter du i mot og gir hennes uttalelser enda mer tyngde, dessverre. Dersom dere kommer i gang med den faktiske behandlingen kan hennes førsteinntrykk lett forandre seg, det samme kan din opplevelse av deg selv.

Tror jeg er sjokkskadet av hele terapiopplegget .. Huff :(( jeg kjenner at måten hun ser meg på gir meg så vonde emosjoner ift til henne.. Eks kan jeg finne å si; jeg tror du er enig m de som ikke ga meg jobb osv Sikkert irrasjonelt , men jeg føler så sterkt at hun synes jeg er et fælt menneske ... Det overfører jeg trolig til mye av det hun sier og mine reaksjoner blir deretter... Synes dette er ekstremt vanskelig å gjøre noe med- Jeg har sans for uttalelsen enige om at vi er uenige, men jeg klarer ikke stole på henne og da faller ting på steingrunn. Føler jeg snakker med en som ikke liker meg , tar det sikkert personlig.., er jo sååå personlig .. Kunne ønske diagnosen var mer åpen og ikke klarert, når hun sier hun tror det er det så er det vel klarert. Leser diagnostiske vurderinger først er vage for så å øke i styrke... Klarer ikke se rasjonelt på dette - føler meg så skadeskutt .
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal prøve å skille mellom hva noen _er_ og hva noen _gjør_. I mange av dine innlegg tillegger du oss å mene at du er et forferdelig menneske. Man trenger ikke å være et dårlig menneske for å gjøre dårlige valg, man trenger ikke å være en totalt umoden person fordi om ens atferd av og til kan kategoriseres som umoden osv. osv.

Antydningene du nå henviser til handler vel om likhetspunkter i måten å bruke dol på, likheter i hvordan diskusjoner utvikler seg - uten at noen dermed har noe grunnlag til å mene om dere for øvrig ligner på hverandre eller har de samme problemene ("er av samme kaliber").

huff slik er jeg i terapi og- betyr det at jeg lever opp til diagnostiske vurderinger dps har gjort? Frosken du tar tak i detaljer som for meg er interresante ift å se blindsoner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff slik er jeg i terapi og- betyr det at jeg lever opp til diagnostiske vurderinger dps har gjort? Frosken du tar tak i detaljer som for meg er interresante ift å se blindsoner

Jeg tenker at noe av det du forteller om passer godt med det din psykolog for tiden har tatt opp med deg. Men som jeg har sagt til deg tidligere, så er det verken sikkert at disse problemene vil vare ved så lenge eller at du dermed oppfyller alle kriterier til å få en pf-diagnose. Jeg tror imidlertid at det er svært viktig at du bruker den muligheten terapi er til å jobbe med din ustabile selvfølelse. Mye av det du skriver bærer preg av enten å forsøke å overbevise oss om hvor flink og ressurssterk du er _eller_ at du tillegger oss at vi skulle mene du er et forferdelig menneske. Du tåler jevnt over lite motstand før du tillegger oss svært negative oppfatninger av deg.

 

Du har jo et ekstremt negativt syn på mennesker med personlighetsforstyrrelser. En enkel og ryddig innføring finner du her, skrevet av en av de flinkeste på pf i Norge: http://www.oslo-universitetssykehus.no/pasient/diagnoser-og-sykdommer/personlighetsforstyrrelser . Jeg synes du særlig skal legge merke til to ting av det han skriver; for det første den optimistiske prognosen han oppgir og for det andre at _noen_ opplever denne typen symptomer etter en vanskelig livshendelse i voksen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er sjokkskadet av hele terapiopplegget .. Huff :(( jeg kjenner at måten hun ser meg på gir meg så vonde emosjoner ift til henne.. Eks kan jeg finne å si; jeg tror du er enig m de som ikke ga meg jobb osv Sikkert irrasjonelt , men jeg føler så sterkt at hun synes jeg er et fælt menneske ... Det overfører jeg trolig til mye av det hun sier og mine reaksjoner blir deretter... Synes dette er ekstremt vanskelig å gjøre noe med- Jeg har sans for uttalelsen enige om at vi er uenige, men jeg klarer ikke stole på henne og da faller ting på steingrunn. Føler jeg snakker med en som ikke liker meg , tar det sikkert personlig.., er jo sååå personlig .. Kunne ønske diagnosen var mer åpen og ikke klarert, når hun sier hun tror det er det så er det vel klarert. Leser diagnostiske vurderinger først er vage for så å øke i styrke... Klarer ikke se rasjonelt på dette - føler meg så skadeskutt .

Hvis du forsøker å se deg selv utenifra når det gjelder relasjonen til din psykolog, synes du ikke egentlig at den tyder på at du har ganske store relasjonelle vansker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du forsøker å se deg selv utenifra når det gjelder relasjonen til din psykolog, synes du ikke egentlig at den tyder på at du har ganske store relasjonelle vansker?

jo Sikkert på en mentalt forstyrret bærtur :( jeg er vel ikke psykotisk ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

jo Sikkert på en mentalt forstyrret bærtur :( jeg er vel ikke psykotisk ?

Det er du helt sikkert ikke!

Anonymous poster hash: 84c0e...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg spurte om hennes alder og yrkeserfaring. Jeg sa jeg oppfattet at hun analyserte meg inn i et bilde hun antok løsrevet fra kontekst og situasjon- sa jeg undret meg om hun hadde nok erfaring når hun kommer m det jeg oppfattet som tynt ( muntlig) grunnlag på noe jeg oppfatter å være en alvorlig ( stigmatiserende ) diagnose. Har prøvd å fortelle hvor " på tuppa@ jeg har kjent meg, ekstremt nede for telling , gitt eks . Hun nektet å svare- sa ikke at hun nektet, brydde seg bare ikke om spørsmålet- DVs gikk over på noe annet. Jeg spurte om hun ikke tenkte at det var relevant for meg å vite. Måtte spørre to ganger Svarts ikke- jeg sa jeg synes det var en useriøs måte å kommunisere med meg på. Når jeg stiller m kritisk spørrende til holdet i hennes konklusjoner . Hva synes andre? Usaklig ? Frekt? Ufint? Utenfor tema!? Ok å vits? Jeg vet jeg ikke er psykolog -'men kan en del om analyse . Supplert m at jeg kjenner m selv , drøftet problemstilling m signifikante andre - tenker jeg at det er m et visst grunnlag jeg kan stille m kritisk?! Hun mente vi skulle være enige om uenigheten og satse videre ..

Ja, jeg synes du var ganske nesevis og jeg lurer på hva du egentlig vil med livet ditt ? Skulle tro det viktigste var å bli bra, men du stritter bare i mot. Du blir ikke frisk på dette viset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes du var ganske nesevis og jeg lurer på hva du egentlig vil med livet ditt ? Skulle tro det viktigste var å bli bra, men du stritter bare i mot. Du blir ikke frisk på dette viset.

der fikk jeg meg nok en nesestyver - el bør jeg heller kalle forumet et psykologisk vekkelsesmøte?! Da er jeg vel konstruktiv? Ja jeg ønsker inderlig forandring - en ting er å si det, noe annet er å klare det. Tror jeg skulle hatt kamelsvelg tabletter og muligens noen som roet meg ned og gjorde meg mindre skjør og mistenksom og var for andres blikk og bedømmelse .. Cipralex gjorde meg bare til en apatisk latsekk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

der fikk jeg meg nok en nesestyver - el bør jeg heller kalle forumet et psykologisk vekkelsesmøte?! Da er jeg vel konstruktiv? Ja jeg ønsker inderlig forandring - en ting er å si det, noe annet er å klare det. Tror jeg skulle hatt kamelsvelg tabletter og muligens noen som roet meg ned og gjorde meg mindre skjør og mistenksom og var for andres blikk og bedømmelse .. Cipralex gjorde meg bare til en apatisk latsekk

Hva får deg til ikke å be om en medisinvurdering på dps? Du kan si akkurat dette til en dps-lege og høre hva han mener om medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du om det?

er paranoid - men korrigerbar - høy og lav på samme tid .. Føler meg av og på helt på tuppa , men Nhd tror jeg har avkreftet dette tidligere. Og bror sa: tull!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

der fikk jeg meg nok en nesestyver - el bør jeg heller kalle forumet et psykologisk vekkelsesmøte?! Da er jeg vel konstruktiv? Ja jeg ønsker inderlig forandring - en ting er å si det, noe annet er å klare det. Tror jeg skulle hatt kamelsvelg tabletter og muligens noen som roet meg ned og gjorde meg mindre skjør og mistenksom og var for andres blikk og bedømmelse .. Cipralex gjorde meg bare til en apatisk latsekk

Jeg har sikkert dårlig humor, men innmellom så er det ting som får meg til å flire og humre.... det du skriver om apatisk latsekk fikk meg til å skrattle.. kjenner meg litt igjen i det.

Lurer på om jeg har veldig dårlig humor her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...