Gå til innhold

Nesevist å spørre om behandlers erfaring


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 230
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    41

  • frosken

    32

  • XbellaX

    17

  • DoleMari

    13

Mest aktive i denne tråden

stjernestøv

nei! Absolutt ikke

Hvorfor ikke bare være åpen for hva psykologen har og si?La hun gjøre utredningen og heller diskutere det etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare være åpen for hva psykologen har og si?La hun gjøre utredningen og heller diskutere det etterpå?

Om det hadde vært så lett Stjernestøv hadde jeg ikke vært her på forum tror jeg. Men jeg kunne ønske det var så lett - jeg føler meg så lite verdt i samfunnet . Psykologen tror kanskje hun har svaret på hvorfor . Jeg har ikke utagert el vært i emosjonelt kaos på jobb. Jeg har alltid derimot kjempet for å holde vonde ( angsttriggende) emosjoner i sjakk. Kjempet for å være bidragsyter i samfunnet og kjempet for å leve ut mine ambisjoner . Jobbet som batnehageassistent når jeg var pur ung. Fikk super kontakt med barna og fikk mye positiv respons fra deres foreldre . Bl a en professor i pedagogikk m mange barn. Mitt mål i livet var å drive det til topps slik som henne , gjerne både faglig og å ha stoor fam. Har klart litt , men ikke alt. Snart kommer familien min hjem til meg. Familien jeg sviktet for en uke siden . De har hatt det fantastisk på tur - mye norsk natur , fjell , telt, hytte, fiske, lek og et vrimmel av søskenbarn og gode tanter og onkler. Fælt å bare melde pass , men klarte ikke presse meg. Vondt når jeg føler psykolog ikke forstår . Jeg vet at jeg drar meg selv lenger og lenger ned , og på dps har jeg nesten kjent meg " gal". Sa jeg var redd for å bli verre av å gå der , viser seg å stemme. Håper på bedre tider, ukrutt forgår ikke så lett. Det har jeg erfart før. Endret av En namnlaus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne gjort oppgaven , men nå helt utslitt :( må sove litt . Takk for at du bryr deg, føler meg aldri direkte filleristet av deg. Til de er dine synspunkt for forankret i det som for meg synes å være menneskekunbskap og psykologisk innsikt . Høres ut som dere jeg er blottet for det, men sikkert kun min paranoid e beredskap .. :(!!

Jeg synes du skal ta spørsmålene mine på alvor og besvare dem når du har tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye Vurderinger og nye metoder må inn... Ja hadde jeg bare klart å slappe av og stole på behandler . Sliter m å stole på taushetsplikt og- dette teamet gir meg frysninger. Ba henne fortelle meg hvem som satt i det i går og hun ramset opp navn i fleng ... Lever ikke i et så veldig stort samfunn, kan bli paranoid av mindre.:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal ta spørsmålene mine på alvor og besvare dem når du har tid.

ja kan gjøre det , men ikke nå . Barn og mann kommer snart . Skal prøve å sette meg ved pc når det blir tid og svare ordentlig på både det du og Nhd stiller av sp mål. Men er redd jeg ikke klarer å se utenfor min forståelsesramme på meg selv :(( så kanskje ikke vits.. Skal se om jeg kan mobilisere .. Så trøtt og kroppslig og mentalt utmattet nå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Om det hadde vært så lett Stjernestøv hadde jeg ikke vært her på forum tror jeg. Men jeg kunne ønske det var så lett - jeg føler meg så lite verdt i samfunnet . Psykologen tror kanskje hun har svaret på hvorfor . Jeg har ikke utagert el vært i emosjonelt kaos på jobb. Jeg har alltid derimot kjempet for å holde vonde ( angsttriggende) emosjoner i sjakk. Kjempet for å være bidragsyter i samfunnet og kjempet for å leve ut mine ambisjoner . Jobbet som batnehageassistent når jeg var pur ung. Fikk super kontakt med barna og fikk mye positiv respons fra deres foreldre . Bl a en professor i pedagogikk m mange barn. Mitt mål i livet var å drive det til topps slik som henne , gjerne både faglig og å ha stoor fam. Har klart litt , men ikke alt. Snart kommer familien min hjem til meg. Familien jeg sviktet for en uke siden . De har hatt det fantastisk på tur - mye norsk natur , fjell , telt, hytte, fiske, lek og et vrimmel av søskenbarn og gode tanter og onkler. Fælt å bare melde pass , men klarte ikke presse meg. Vondt når jeg føler psykolog ikke forstår . Jeg vet at jeg drar meg selv lenger og lenger ned , og på dps har jeg nesten kjent meg " gal". Sa jeg var redd for å bli verre av å gå der , viser seg å stemme. Håper på bedre tider, ukrutt forgår ikke så lett. Det har jeg erfart før.

Det er bare å gi slipp, prøv på det så kan dere diskutere konklusjonen etterpå. Det høres ut som du har gjort mye bra og er ressursterk, og det virker som dine barn har kost seg i sommer på tross av at du ikke var med. Så ikke ha dårlig samvittighet fordet! Mine barn hadde en far som tok dem med mye ut i naturen og på sykkelturer, det er jeg glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alt dette faller på steingrunn m en slik diagnostikk

Din tenkning rundt dette er helt skrudd. Du viser ekstremt lav innsikt, det overrasker meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det hadde vært så lett Stjernestøv hadde jeg ikke vært her på forum tror jeg. Men jeg kunne ønske det var så lett - jeg føler meg så lite verdt i samfunnet . Psykologen tror kanskje hun har svaret på hvorfor . Jeg har ikke utagert el vært i emosjonelt kaos på jobb. Jeg har alltid derimot kjempet for å holde vonde ( angsttriggende) emosjoner i sjakk. Kjempet for å være bidragsyter i samfunnet og kjempet for å leve ut mine ambisjoner . Jobbet som batnehageassistent når jeg var pur ung. Fikk super kontakt med barna og fikk mye positiv respons fra deres foreldre . Bl a en professor i pedagogikk m mange barn. Mitt mål i livet var å drive det til topps slik som henne , gjerne både faglig og å ha stoor fam. Har klart litt , men ikke alt. Snart kommer familien min hjem til meg. Familien jeg sviktet for en uke siden . De har hatt det fantastisk på tur - mye norsk natur , fjell , telt, hytte, fiske, lek og et vrimmel av søskenbarn og gode tanter og onkler. Fælt å bare melde pass , men klarte ikke presse meg. Vondt når jeg føler psykolog ikke forstår . Jeg vet at jeg drar meg selv lenger og lenger ned , og på dps har jeg nesten kjent meg " gal". Sa jeg var redd for å bli verre av å gå der , viser seg å stemme. Håper på bedre tider, ukrutt forgår ikke så lett. Det har jeg erfart før.

 

Det er trist å se hvordan du kaver uten å klare å komme i havn med noe. Det positive med det du skriver her at du åpenbart klarer å se at du graver deg lenger ned på egenhånd. Du kan ha stor nytte av å fortsette med terapi, om det er med nåværende eller en ny får bli opp til deg, men de følelsene du sitter med er behandlingstrengende. Terapi kan være beinhardt, det er ikke for pyser. Det jeg ikke helt klarer å forstå er hvorfor du ikke gjør noe med situasjonen fremfor å fortsette å grave deg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din tenkning rundt dette er helt skrudd. Du viser ekstremt lav innsikt, det overrasker meg.

sa du ikke nettopp at jeg var såååå umoden da? Kanskje ikke så overraskende for deg da:( ??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sa du ikke nettopp at jeg var såååå umoden da? Kanskje ikke så overraskende for deg da:( ??

 

Det kommer overraskende namnlaus fordi du kan så mye bedre enn dette. Det bor mye fornuft og kunnskap i deg, men det kan lett virke som om du skrur denne fullstendig av for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det kommer overraskende namnlaus fordi du kan så mye bedre enn dette. Det bor mye fornuft og kunnskap i deg, men det kan lett virke som om du skrur denne fullstendig av for tiden.

Hun er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er syk.

 

Hun er veldig syk, det betyr likevel ikke at hun ikke kan klare å samarbeide og bruke den fornuften hun har. Terapi kan være vanskelig nok i seg selv uten at man skal bruke mye tid og krefter på å tolke ethvert utsagn fra sin behandler som et fiendtlig angrep. Terapi skal ikke være en ordkrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hun er veldig syk, det betyr likevel ikke at hun ikke kan klare å samarbeide og bruke den fornuften hun har. Terapi kan være vanskelig nok i seg selv uten at man skal bruke mye tid og krefter på å tolke ethvert utsagn fra sin behandler som et fiendtlig angrep. Terapi skal ikke være en ordkrig.

Forstår det men det forstår ikke hun, uansett hva dere skriver så går det ikke inn. Hun virker helt låst i sin oppfatning av dette, håper psykologen hennes kan hjelpe fordet. Slik hun holder på er sikkert endel av hennes sykdomsbilde, tror ikke det kan fiksest her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det men det forstår ikke hun, uansett hva dere skriver så går det ikke inn. Hun virker helt låst i sin oppfatning av dette, håper psykologen hennes kan hjelpe fordet. Slik hun holder på er sikkert endel av hennes sykdomsbilde, tror ikke det kan fiksest her.

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veldig sykt å ha så sosial angst at du vil gjemme deg? Jeg sliter med å skjønne hvorfor jeg er så graverende syk bare fordi jeg er så livredd for terapeutens vurdering og stiler meg spørrende til den. Det er kanskje og sykt å ikke klare å forvalte ressursene sine og jobbe. Sykt å føle seg så energiløs og fortapt .Ektefellen blir forøvrig oppriktig bekymret når han leser her , og er også veldig uenig ift til det siste som har skjedd i terapien . Han synes jeg umiddelbart må bytte behandler . Der var deilig å få hjem mine elskede , føler meg ikke så syk når jeg kun er sammen med dem. Jeg har fått kos og kjærlighet , gjør livet verdt å leve . Vi har spist middagen jeg lagde og sett masse film og bilder . Senga nå .-- burde jo sittet oppe og snakket m mannen min. Orker liksom ikke , har ikke lyst .Lurer på om jeg er blitt redd folk? Tenker " Å så godt jeg ikke var der:"((( men er bare redd folk som har plassert meg , som Evt synes synd på meg eller vil hjelpe meg. Vet ikke hvorfor . Føler meg så elendig av det - trolig ikke i stand til hjelp .I forrige jobb ble jeg kildesortert og følte meg som søppel . Barna ( der jeg jobbet )elsket meg dog . Tenkte mye på mitt store engasjement for dem, det ble ikke tatt hensyn til når leder ikke fant meg sterk nok:(((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er veldig syk, det betyr likevel ikke at hun ikke kan klare å samarbeide og bruke den fornuften hun har. Terapi kan være vanskelig nok i seg selv uten at man skal bruke mye tid og krefter på å tolke ethvert utsagn fra sin behandler som et fiendtlig angrep. Terapi skal ikke være en ordkrig.

er du enig m psykologs vurderinger ? Hva legger Du i veldig syk , funksjonssvikten? Håper du ikke tror mer på psykolog enn meg !!:((
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det men det forstår ikke hun, uansett hva dere skriver så går det ikke inn. Hun virker helt låst i sin oppfatning av dette, håper psykologen hennes kan hjelpe fordet. Slik hun holder på er sikkert endel av hennes sykdomsbilde, tror ikke det kan fiksest her.

 

Jeg tror lite kan fikses her for mange, ikke kun namnlaus, og jeg tror heller ikke at noen ser på det som et mål. 

I blant kjenner mennesker som strever psykisk behovet for å gå noen ekstra runder, og da kan forhåpentligvis DOL være litt ok å ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg tror lite kan fikses her for mange, ikke kun namnlaus, og jeg tror heller ikke at noen ser på det som et mål. 

I blant kjenner mennesker som strever psykisk behovet for å gå noen ekstra runder, og da kan forhåpentligvis DOL være litt ok å ha. 

Forstår det, men her må det hjernevasking til. Jeg tror det går an å få hjelp her, men da må man være mottakelig for det. Ikke alle er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...