Gå til innhold

Nesevist å spørre om behandlers erfaring


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 230
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    41

  • frosken

    32

  • XbellaX

    17

  • DoleMari

    13

Mest aktive i denne tråden

Tror ikke jeg overskudd til å jakte i ulendt terreng etter ny behandler . Noen som vet om noen på østlandet . Kunne tenkt m en andrehåndsvurdering når jeg har sett epikrise - om jeg orker. Så grusomt vondt i ryggen - lurer på om jeg må ringe legevakt å be om medisin ! Får det sikkert ikke så ingen vits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

nettanstalt er et forsøk på å være litt morsom . Men obs- med det mylder av sammensatte - mistenksomme- vaktsomne - paranoide- ustabile - nevrotiske - maniske , depressive og psykotiske hoder som her befinner seg ( blant annet) bør en kanskje veie sine ord m betydelig mer " forstand " og " takt". Skal ikke si det mer.

Aha til første setning :) Så synes jeg du begir deg litt utpå igjen haha. Mulig du er i det humoristiske hjørnet ;)

Anonymous poster hash: 17b0a...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde ikke en kompetent psykolog ta dette inn i sin vurdering ? Hun svarer meg ikke når jeg sier det det er uetisk å stemple folk i dyp depresjon ( som hun selv sa hun trodde jeg hadde i forrige uke).

Jo, jeg mener at man skal være forsiktig med å konkludere med pf under depresjon. Men jeg skjønner at hun blir litt matt når du sier "det er uetisk å stemple folk i dyp depresjon". Da vrir du situasjonen til å handle om at hun er ute etter å stemple deg, mens hennes intensjon er å hjelpe deg. Hun forsøker å sette ord på at noe av det som foregår mellom dere minner henne om relasjonsvansker, hun forsøker å komme nærmere noe hun mener er sentralt for dine vansker. Samme hva hun prøver, så tolker du det som fiendtlighet og angrep. Skjønner at hun ikke nødvendigvis finner det hensiktsmessig å svare på dine angrep. For du angriper henne jo virkelig, mens hun forsøker å hjelpe. Antar at hun forsøker å ignorere dine mest negative utsagn og forsøke å komme litt videre.

 

Hun har jo i dag tatt deg på alvor, spurt om du ønsker å slutte osv. Hva har du tenkt å gjøre i forhold til hennes spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes litt synd på namnlaus. Motstanden og kritikken her blir veldig massiv i sum, selv om innleggene hver for seg stort sett er konstruktive og rimelige. Hun må få lov å ha selvtillit på noen områder?

Edit: jeg tenker ikke spesielt på de siste innleggene i denne tråden, men generelt.

vet ikke hva som går av meg - men gråter når jeg leser det du skriver. Livet er vondt!!!!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jeg skal trø litt forsiktig mhp å bytte av behandler. Jeg mener bare at det isolert sett ikke er unormalt å reagere på en veldig ung rådgiver. Jeg tror mange reagerer sånn. Ikke dermed sagt at unge psykologer ikke duger.

Jeg tror også at det er vanlig å reagere spontant i forhold til svært unge fagfolk. Jeg synes det er litt mindre vanlig å henge seg opp i og kommentere på bekledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha til første setning :) Så synes jeg du begir deg litt utpå igjen haha. Mulig du er i det humoristiske hjørnet ;)

Anonymous poster hash: 17b0a...ede

Er vi ikke opptatt av å være realistiske og jordnære her " på huset"?;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg overskudd til å jakte i ulendt terreng etter ny behandler . Noen som vet om noen på østlandet . Kunne tenkt m en andrehåndsvurdering når jeg har sett epikrise - om jeg orker. Så grusomt vondt i ryggen - lurer på om jeg må ringe legevakt å be om medisin ! Får det sikkert ikke så ingen vits

Hvis du har ryggsmerter, så er noe av det mest effektive å ise ned ryggen. Hvis du ikke har ispakninger, så finn frem noen frosne grønnsaker og legg et oppvaskhåndkle rundt posen og legg på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva som går av meg - men gråter når jeg leser det du skriver. Livet er vondt!!!!!!

Jeg tror du trenger litt omsorg og støtte. Det er ikke så rart:)

Du er sikkert også veldig sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes diskusjonen tar litt av her. Føler litt med trådstarter. Jeg har selv opplevd mange håpløse behandlere som sikkert er flinke på teori og metode. Men kan samtidig ha vansker med å kommunisere godt med pasienten. Man kan også ende opp med feil diagnose og den kan være vanskelig å bli kvitt igjen, og vil stå i journalen livet ut.

 

Det må være lov å være kritisk til terapeuter og behandlere. Det er ikke lenge siden det var en heftig diskusjon om behandlingsinstitusjonen  Betania Malvik, og traumebehandlingen der, og der var den faktisk et helt team som gjorde feil vurderinger og ga feil behandling.

 

Man må få stille spørsmål noen ganger.



Anonymous poster hash: c97f3...e1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har ryggsmerter, så er noe av det mest effektive å ise ned ryggen. Hvis du ikke har ispakninger, så finn frem noen frosne grønnsaker og legg et oppvaskhåndkle rundt posen og legg på ryggen.

Jeg vil ha smertestillende og sovemiddel helst :((((
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vi ikke opptatt av å være realistiske og jordnære her " på huset"? ;)

Hehehe. Jo det er vi. Det og i tillegg modne, konstruktive, pk og jeg vet ikke hva ;)

Anonymous poster hash: 17b0a...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe. Jo det er vi. Det og i tillegg modne, konstruktive, pk og jeg vet ikke hva ;)

Anonymous poster hash: 17b0a...ede

er vel også et Ia forum ... Med rom for ulike synspunkt av mer el mindre reflektert art. Følte nå Seff du ville støte meg ved å nevne umoden som noen har kalt meg i det siste:(((()
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha smertestillende og sovemiddel helst :((((

 

Hvorfor ikke prøve å ise ned og evt. ta ibux i tillegg. Det er lite hensiktsmessig å kontakte legevakt på natten for denne typen plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste du ville di det- og står det på pc at jeg har pf blir det uansett avskjed på grått papir har jeg lest

 

Nå har du brukt opp min tålmodighet for i kveld. Jeg har svært lang erfaring med kronisk rygglidelse og forsøker å gi deg et konkret råd i forhold til smerter i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alene :((

Det går fint an å være snill meg seg selv og gi seg selv omsorg også:

Få deg nok søvn. Hvile hodet ditt litt og prøve å slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

er vel også et Ia forum ... Med rom for ulike synspunkt av mer el mindre reflektert art. Følte nå Seff du ville støte meg ved å nevne umoden som noen har kalt meg i det siste:(((()

Jeg forsøker å finne ut hvilke taster du bomma på når du skrev la forum :) Eller om det faktisk er en forkortelse jeg ikke kjenner til? Ellers tilsa blunketegnet - ironi/humor og var ikke ment for å støte deg i det hele tatt. 

Anonymous poster hash: 17b0a...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkludernde arbeidsliv forum - IA , men bør vel døpes om til IT- inkluderende terapeutisk .. Blarb , var ik morsom nå egentlig . Tror jeg trenger spybøtte. Jo - jeg tror det var det ! Du og noen sndre harselerer over meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...