Gå til innhold

Nesevist å spørre om behandlers erfaring


Gjest

Anbefalte innlegg

*host* *host* :ph34r:

Anonymous poster hash: 84c0e...28f

kanskje hun har mest kvinnelige pasienter , hi hi. Men en kan jo aldri vite hvordan de reagerer heller . Jeg kjente meg litt rart fascinert av henne en tid , og når jeg hadde spist sovetabletter spøkte jeg med at jeg kanskje hadde byttet side ( rødme, Klynk )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 230
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    41

  • frosken

    32

  • XbellaX

    17

  • DoleMari

    13

Mest aktive i denne tråden

Jeg har, etter å ha fulgt innleggene dine over de siste to ukene, bevisst latt være å svare deg fram til i går, men nå kjenner jeg at tida er inne. Jeg finner det uhyre provoserende å lese om hvordan du regelrett kaster bort den dyrebare behandlingstida di på å vikle deg inn i kverulering med terapeuten. Dersom du mener kjemien dere i mellom er så dårlig som du skal ha det til, forstår jeg ikke med min beste evne hvorfor du ikke har sørget for å få til et bytte av terapeut på et tidligere tidspunkt framfor å trasse på denne måten. Om du viser halvparten av den oppførselen du har skrevet om her inne, framstår du som svært, svært umoden.

 

Jeg skulle ønske du tok deg bryet med å tenke gjennom følgende:

 

1) Du har brukt ett år på å være sykmeldt, men nekter å samarbeide i forhold til utredning og diagnostisering fordi du ikke er enig med terapeuten. Er det ikke din fordømte plikt å bidra til at du selv skal bli frisk all den tid du har mottatt offentlig stønad med nettopp dette som formål?

 

2) Du har to unger å ta vare på. Du har plutselig ingen inntekt. Hvordan ville du reagert dersom det var din partner som la seg ned for telling på samme måten og du var den eneste som sørget for familien?

 

3) Det er mange som gjerne skulle lagt seg ned for en lengre periode og latt andre ta over. Sette verden på pause og gravd seg ned i egen selvrettferdighet og -medlidenhet. Pakka seg inn i en ekstra dyne for å slippe å ta imot støyten. Drikke ei flaske vin eller to for å oppnå en behagelig rus. Det betyr da vitterlig ikke at man bare gjør det likevel? Dersom du selv mener at du ikke er syk, er det vel bare å ta seg sammen? 

 

Det er provoserende å lese om hvordan du turer fram. Du kan jo vurdere å tenke gjennom det jeg har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, etter å ha fulgt innleggene dine over de siste to ukene, bevisst latt være å svare deg fram til i går, men nå kjenner jeg at tida er inne. Jeg finner det uhyre provoserende å lese om hvordan du regelrett kaster bort den dyrebare behandlingstida di på å vikle deg inn i kverulering med terapeuten. Dersom du mener kjemien dere i mellom er så dårlig som du skal ha det til, forstår jeg ikke med min beste evne hvorfor du ikke har sørget for å få til et bytte av terapeut på et tidligere tidspunkt framfor å trasse på denne måten. Om du viser halvparten av den oppførselen du har skrevet om her inne, framstår du som svært, svært umoden.

Jeg skulle ønske du tok deg bryet med å tenke gjennom følgende:

1) Du har brukt ett år på å være sykmeldt, men nekter å samarbeide i forhold til utredning og diagnostisering fordi du ikke er enig med terapeuten. Er det ikke din fordømte plikt å bidra til at du selv skal bli frisk all den tid du har mottatt offentlig stønad med nettopp dette som formål?

2) Du har to unger å ta vare på. Du har plutselig ingen inntekt. Hvordan ville du reagert dersom det var din partner som la seg ned for telling på samme måten og du var den eneste som sørget for familien?

3) Det er mange som gjerne skulle lagt seg ned for en lengre periode og latt andre ta over. Sette verden på pause og gravd seg ned i egen selvrettferdighet og -medlidenhet. Pakka seg inn i en ekstra dyne for å slippe å ta imot støyten. Drikke ei flaske vin eller to for å oppnå en behagelig rus. Det betyr da vitterlig ikke at man bare gjør det likevel? Dersom du selv mener at du ikke er syk, er det vel bare å ta seg sammen?

Det er provoserende å lese om hvordan du turer fram. Du kan jo vurdere å tenke gjennom det jeg har skrevet.

jeh synes du er frastøtende fordømmende , beklager . Du forstår heller ikke noe av det jeh beskriver m fortolker det innenfor det som for meg synes å være en litt snever forståelsesramme. Kan godt hende andre synes du har gode poeng . Blant annet trenger jeg noen spark bak - det får jeg også vær du trygg . Jeg har forsøkt å ta meg sammen og til opplysning i flere omganger .Ikke bruk mer tid på mine umodne ( fortvilte )innlegg du.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du kollegaen hennes? Vet du dette ? Jeg synes det ikke er usaklig å motargumentere hvordan hun definerer min problemer når jeg tenker dette fokuset blir graverende feil.

 

Du motargumenterer lite, du tar det hun sier som fiendtlige angrep. Ethvert forsøk på å se på dine relasjonsproblemer blir møtt med kontant avvisning og vridd til å dreie seg om enten hennes manglende kompetanse eller utvikler seg til å bli en "æreskamp".

Er dette hensiktsmessig bruk av tid og ressurser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barnslig trassing- later du kun som du møter meg med respekt ? Nå synes jeg du tråkket over min terskel for krenking ( men den er vel lav - må vel finne meg i alt kan det virke som :((( jeg vet du har svart meg konstruktivt og engasjert nesten alltid . Kan jeg nå bli fritt vilt Pga av denne grusomme diagnostikken . Skal dere gi meg adferdsterapeutisk tilnærming nå ?Det der med barnslig trassing synes jeg dessverre er usaklig definering av min fortvilelse. Er du sint og irritert på meg , la være å svar Hadde du likt å få beskjed om at du var emosjonelt ustabil personlighetsforstyrret på et tidspunkt du egentlig bruker mest krefter på å overleve.. ?Jeg bare spør ? Jeg burde kanskje ikke strritte i mot ? Jeg har prøvd å argumentere , drøfte , forklare , begrunne og spørre ift til et slikt syn på meg . Jeg har fortalt masse on livet mitt .Føler ikke jeg får noe konkret svar - hun bør jo ha eks å ta av når hun beskylder meg for å besitte en sv psykiatriens mest stigmatiserende diagnoser ( slik jeg forstår). Kan hun stille en slik diagnose ut fra hvordan jeg fremstår i terapi , til opplysning så har jeg vært høflig og samarbeidsvillig mesteparten ac tiden . Bør vel be om systematisk utredning for diagnose slik at jeg kan motbevise den:( orker jeg , nei! Tror person kjemi betyr mer enn jeg hadde tenkt på forhånd . Har ikke spesielt kjemi med fastlegen dog , men han får meg ikke til å føle meg fæl ( stort sett ). Mvh

Jeg synes betegnelsen "barnslig trassing" både er dekkende for en del av det du har beskrevet om ditt forhold til psykologen og måten du innimellom forholder deg til en del av oss som har forsøkt å svare deg disse sommerukene. Innimellom er du relativt konstruktiv og rasjonell, andre ganger utagerer du og beskylder oss for mye som jeg finner upassende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er altså ikke psykologen ? Hadde hun sagt dette til meg ville jeg vært roligere. Og mer mottakelig ( håper jeg).. :((((

Nhd har flere ganger fortalt deg at det er slik diagnostisering fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du motargumenterer lite, du tar det hun sier som fiendtlige angrep. Ethvert forsøk på å se på dine relasjonsproblemer blir møtt med kontant avvisning og vridd til å dreie seg om enten hennes manglende kompetanse eller utvikler seg til å bli en "æreskamp".

Er dette hensiktsmessig bruk av tid og ressurser?

nei jeg synes egentlig det er helt fryktelig. Mulig jeg må avvente litt om jeg orker mer terapi , Evt m en annen person . - du kaller mine motargument avvisning og sier du tror jeg ser på det hun sier som fiendtlige angrep. Ja! Stemmer !Kanskje må jeg dopes ned for mindre forsvar. (( om jeg ikke har levd på en løgn ) at jeg er god til å drøfte. Ikke fungert i samtaleterapi :( skal til fastlege til uka egentlig men tror ikke det er noe vits. Endret av En namnlaus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva tenker du om avslutningen NHD ga deg i sitt svar i går? 

Hvis du ikke stiger ned fra din arrogante posisjon på din høye hest og aksepterer psykologens og hennes team sin kompetanse, kan du ikke hjelpes.

 

 



Anonymous poster hash: d73e1...a9a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes betegnelsen "barnslig trassing" både er dekkende for en del av det du har beskrevet om ditt forhold til psykologen og måten du innimellom forholder deg til en del av oss som har forsøkt å svare deg disse sommerukene. Innimellom er du relativt konstruktiv og rasjonell, andre ganger utagerer du og beskylder oss for mye som jeg finner upassende.

Du har all din rett til å synes det Frosken :(( gidder ikke spørre om eksempler , selv om jeg savnet noen . Dere tenker nok innerst inne jeg er et forferdelig beist . :((
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg synes egentlig det er helt fryktelig. Mulig jeg må avvente litt om jeg orker mer terapi , Evt m en annen person . - du kaller mine motargument avvisning og sier du tror jeg ser på det hun sier som fiendtlige angrep. Ja! Stemmer !Kanskje må jeg dopes ned for mindre forsvar. (( om jeg ikke har levd på en løgn ) at jeg er god til å drøfte. Ikke fungert i samtaleterapi :( skal til fastlege til uka egentlig men tror ikke det er noe vits.

 

Ja, dette er fryktelig. Du har det fryktelig, og situasjonen kommer ikke til å endre seg med mindre du handler, enten i forhold til å ta noen grep i terapien, eller ved å legge frem et ønske om bytte. 

Du trenger ikke dopes ned, du trenger derimot å jobbe litt med hodet ditt. Hun kan hjelpe deg med dette, med å bli litt mindre krigersk innstilt til terapien, men du må selv bestemme deg for om du vil gi dette en ny sjanse eller finne en annen terapeut. Ønsker du å bytte bør du beregne ventetid, uansett om det er DPS eller privat du ønsker å gå. Det viktigste er at du tar en avgjørelse og låser deg til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har all din rett til å synes det Frosken :(( gidder ikke spørre om eksempler , selv om jeg savnet noen . Dere tenker nok innerst inne jeg er et forferdelig beist . :((

Kan du ikke lese gjennom hele denne tråden og forsøke selv å trekke frem de utsagnene du kom med i går som gjør at jeg sier dette.

 

Hva tror du gjør at jeg kaller noe av det utagering? Og hvilke utsagn gjelder i så fall dette?

 

Og hva tror du jeg ville ha svart om jeg kommenterte på at "dere tenker nok innerst inne jeg er et forferdelig beist"?

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du om avslutningen NHD ga deg i sitt svar i går?

Hvis du ikke stiger ned fra din arrogante posisjon på din høye hest og aksepterer psykologens og hennes team sin kompetanse, kan du ikke hjelpes.

Anonymous poster hash: d73e1...a9a

overraskende at noen tror jeh er " der" - er nede for telling , alvorlig . Er det hovmodig å ikke være enig - stille seg kritisk til diagnostisering . ? Jeg trodde den terapeutiske prosess var bygd på demokrati og intersubjektiv deling av ulike perspektiver . Mht til kompetanse har jeh stor respekt for den , men er altså for siste gang i dag ( må gi dere og meg selv litt hvile ) ikke overbevist . De kan si jeg fornekter , er i forsvar , ikke respekterer når jeg gir motargument .. Og kommer m motstand ... Mener du jeg skal lukke øynene og ligge på en benk.. Kanskje hadde psykoanalyse i tradisjonell forstand(?) vært det beste ?! Pdykolog kunne funnet mitt blods hvisken , mine benpipers bønn og hele mitt ubevisste sjeliv. En slektning av meg driver m hypnose i terapi- kanskje noe for et beist som meg?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trodde den terapeutiske prosess var bygd på demokrati og intersubjektiv deling av ulike perspektiver .

 

Da har du nok misforstått.

Anonymous poster hash: 84c0e...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg trodde den terapeutiske prosess var bygd på demokrati og intersubjektiv deling av ulike perspektiver .

 

Da har du nok misforstått.

Anonymous poster hash: 84c0e...28f

Anonymous poster hash: 84c0e...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke lese gjennom hele denne tråden og forsøke selv å trekke frem de utsagnene du kom med i går som gjør at jeg sier dette.

Hva tror du gjør at jeg kaller noe av det utagering? Og hvilke utsagn gjelder i så fall dette?

Og hva tror du jeg ville ha svart om jeg kommenterte på at "dere tenker nok innerst inne jeg er et forferdelig beist"?

kunne gjort oppgaven , men nå helt utslitt :( må sove litt . Takk for at du bryr deg, føler meg aldri direkte filleristet av deg. Til de er dine synspunkt for forankret i det som for meg synes å være menneskekunbskap og psykologisk innsikt . Høres ut som dere jeg er blottet for det, men sikkert kun min paranoid e beredskap ..:(!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du nok misforstått.

Anonymous poster hash: 84c0e...28f

Anonymous poster hash: 84c0e...28f

lever visst på mange løgner , både om meg selv og terapi. Endret av En namnlaus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på dol skriver folk inn og ber om råd og tips - og de aller fleste får det, både av fagperson og andre erfarne brukere. Alt dette er engasjement som de gjør av ren, god vilje.

Det er ikke så mye "dulling" her inne, og det er etter min mening det som gjør dol så intersant og lærerikt.

Folk velger å ikke dulle med deg fordi de bryr seg om deg - ikke for å tråkke på deg osv.

Hvis folk følger rådene de får her inne, så har de gode muligheter til å komme seg videre med livene sine. Det hadde jeg også gjort på et tidligere tidspunkt i livet mitt hvis jeg hadde fulgt rådene og ikke gått så mye i forsvar (som du også gjør). Jeg hadde ikke kastet bort tid jeg bl a kunne brukt på å kose meg med barna mine mens de ennå var små. Jeg angrer mye på dette.

Flere av de som svarer deg, svarte meg mye i lang, lang tid. Jeg følte det ofte som et angrep på meg og at de var negative mot meg - mens det de egentlig gjorde var å virkelig bry seg om meg og prøve å hjelpe meg. At de holdt ut med meg så lenge som de gjorde, sier meg at de er fylt av godhet og har et stort ønske om å hjelpe andre mennesker som sliter.

Har heldigvis klart å nyttiggjøre meg mange av rådene i ettertid, men jeg skulle ønske jeg hadde fulgt dem på et tidligere tidspunkt og ikke kasta bort verdifulle år - men som deg var jeg blendet av min egen stahet og selvmedlidenhet.

Du gjør iallefall den samme tabben som meg. I mitt tilfelle endte det med at jeg ble utestengt fra dol flere ganger - til slutt i ett år sammenhengende. Jeg tror faktisk jeg er den eneste som har blitt utestengt så ofte og lenge også.

Vel. Du har fått gode råd i bøtter og spann her på dol. Jeg håper virkelig du får opp øynene og ikke fortsetter å gjøre den samme tabben som meg :-( Jeg får nemlig helt vondt av deg, for jeg vet så inderlig godt hvilket helvete du gjennomgår og ikke minst hvor mye krefter du bruker på bare det å forsvare deg mot det du tror er "angrep".

Jeg blir faktisk sliten av å lese innleggene dine også, fordi det minner meg så mye om min egen fortid. Så ja, jeg kjenner på din fortvilelse og smerte, jeg skjønner hva du går igjennom, og jeg burde ikke engasjert meg fordi jeg blir sliten av det - men likevel klarer jeg ikke å la være å bry meg om deg.

Jeg vil ikke at du skal ha det slik :-( men du kan snu dette du også om du vil.

Ps. Husk det nhd sa om midlertidlige diagnoser. Det kan også godt være du er emosjonell ustabil under en alvorlig depresjon. Da blir diagnosen i så fall fjernet når du blir frisk(ere) for depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeh synes du er frastøtende fordømmende , beklager . Du forstår heller ikke noe av det jeh beskriver m fortolker det innenfor det som for meg synes å være en litt snever forståelsesramme. Kan godt hende andre synes du har gode poeng . Blant annet trenger jeg noen spark bak - det får jeg også vær du trygg . Jeg har forsøkt å ta meg sammen og til opplysning i flere omganger .Ikke bruk mer tid på mine umodne ( fortvilte )innlegg du.

 

En dag såg hon sanningen i vitögat

Då vände hon om och sprang hem

En enda gång mötte hon sanningen

Och aldrig vill hon se honom igen

För inte sanningen vacker

Nej, snarare är han grotesk

Inte är sanningen ljuvlig och ren

Nej, snarare bitter och besk

Så vände hon hem till lögnen igen

Han slöt henne i sin famn

Där glömmer hon genast sanningen

Då lögnen viskar hennes namn

En dag såg hon sanningen i vitögat

Då vände hon om och sprang hem

En enda gång mötte hon sanningen

Och aldrig vill hon se honom igen

En dag såg hon sanningen i vitögat

Den dagen har hon glömt

En enda gång mötte hon sanningen

Den gången har hon fördömt

För vem vill inte fördöma

Det som är hårt att ta

Sin sanning ville hon glömma

Så nu vet hon inte vem han var

Nej, hon vände hem till lögnen igen

Han slöt henne i sin famn

Där glömmer hon genast sanningen

Då lögnen viskar hennes namn

En dag såg hon sanningen i vitögat

Då vände hon om och sprang hem

En enda gång mötte hon sanningen

Och aldrig vill hon se honom igen

Nej, nej, aldrig vill hon se honom igen

Nej, nej, nej, nej, nej

Aldrig vill hon se honom igen

 

(Lisa Ekdahl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeh synes du er frastøtende fordømmende , beklager . Du forstår heller ikke noe av det jeh beskriver m fortolker det innenfor det som for meg synes å være en litt snever forståelsesramme. Kan godt hende andre synes du har gode poeng . Blant annet trenger jeg noen spark bak - det får jeg også vær du trygg . Jeg har forsøkt å ta meg sammen og til opplysning i flere omganger .Ikke bruk mer tid på mine umodne ( fortvilte )innlegg du.

 

Er denne responsen du har til mariaflyfly lignende den du gir til din psykolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

En dag såg hon sanningen i vitögat

Då vände hon om och sprang hem

En enda gång mötte hon sanningen

Och aldrig vill hon se honom igen

För inte sanningen vacker

Nej, snarare är han grotesk

Inte är sanningen ljuvlig och ren

Nej, snarare bitter och besk

Så vände hon hem till lögnen igen

Han slöt henne i sin famn

Där glömmer hon genast sanningen

Då lögnen viskar hennes namn

En dag såg hon sanningen i vitögat

Då vände hon om och sprang hem

En enda gång mötte hon sanningen

Och aldrig vill hon se honom igen

En dag såg hon sanningen i vitögat

Den dagen har hon glömt

En enda gång mötte hon sanningen

Den gången har hon fördömt

För vem vill inte fördöma

Det som är hårt att ta

Sin sanning ville hon glömma

Så nu vet hon inte vem han var

Nej, hon vände hem till lögnen igen

Han slöt henne i sin famn

Där glömmer hon genast sanningen

Då lögnen viskar hennes namn

En dag såg hon sanningen i vitögat

Då vände hon om och sprang hem

En enda gång mötte hon sanningen

Och aldrig vill hon se honom igen

Nej, nej, aldrig vill hon se honom igen

Nej, nej, nej, nej, nej

Aldrig vill hon se honom igen

 

(Lisa Ekdahl)

Den er bra :)

 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...