Gå til innhold

Hvor mye har du på brukskonto?


Louis Cyphre

Anbefalte innlegg

Avslørte vi at vi har en inntekt her? ;-)

 

Dexter...

 

Jeg vet ikke med deg men jeg har en inntekt ja, den bruker jeg til å kjøpe brød pizza og cola, isteden for å stjele brød, pizza og cola. Er vel ikke noen stor avsløring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • slabbedask

    30

  • AnonymBruker

    27

  • Madelenemie

    23

  • Nicklusheletida

    14

Jeg vet ikke med deg men jeg har en inntekt ja, den bruker jeg til å kjøpe brød pizza og cola, isteden for å stjele brød, pizza og cola. Er vel ikke noen stor avsløring :)

Jeg liker jo å mistenke ting... du får sosialhjelp mens du samler bitcoins fra programmering... :-D

Men jeg er jo bare rar. Og uansett så jeg aldri at det var sånn det var, jeg presenterte det jo som tull. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker jo å mistenke ting... du får sosialhjelp mens du samler bitcoins fra programmering... :-D

Men jeg er jo bare rar. Og uansett så jeg aldri at det var sånn det var, jeg presenterte det jo som tull. ;-)

 

Ja det er sant =) Men nå er det leggetid for deg, så vi ses imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg det var sant ja. ;-)

 

Men det er bra å være rar da, normale folk er uendelig kjedelige. Jeg er også rar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer jo veldig ut fra om jeg akkurat har fått lønning eller om det er dagen før lønning.

Det står som regel mellom 0 og 30.000 der.

 

Akkurat nå står det 3500 på brukskontoen min og 5000 på felleskontoen (den har mannen og jeg sammen og bruker til regninger, mat og diverse barn- og familieting). Alle regninger er betalt, så vidt jeg vet, slik at dette skal holde greit til neste lønning 12. september.

 

Et tannlegebesøk i forrige uke gjorde kraftig innhogg på brukskontoen min - 1875 kr for kun ett hull, puss og rens :-( Ellers brukes brukskontoen til legebesøk (til meg), tannlegeutgifter, klær, sko osv til meg, konsert/teater/kafe, og som buffer til felleskontoen når den av og til blir tom. Setter over noen tusen hver måned til to ulike kontoer, slik at vi kan betale større utgifter til verksted, service på bilen, store tannlegeregninger, ferier osv.

 

Vi har hatt noe større utgifter enn vi burde det siste året (først og fremst pga utbygging i fjor, med noen konsekvenser for i år også), så vi må stramme inn. Men det er litt vanskelig å vite hvor vi kan stramme. Føler veldig mye av utgiftene går med til barnas aktiviteter (treningsavgifter og turer og utstyr), de to bilene vi har, samt mat til 4 voksne og ett barn. Betaler mye i forsikring og telefonutgifter (mobiler, internett osv) også :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 70 kroner. 500 i lommeboka. 8 dager til lønning!

Hei!

 

Det er en utrolighet  :blink: hva skal du leve av da? i 8 dager?

 

Jeg har liten inntekt, men er gift med et utrolig snilt NT menneske.

 

Ok lyver litt, men elsker meg, uforbeholdent!! Og jeg må finne en måte å vise min kjærlighet tilbake, dette  er egenskaper jeg setter høyt!

 

Av denne grunn: ærlig(på NT vis), uselvisk, og stolt og klok.

 

Jeg vil faktisk mye heller ha en NT mann enn en autistmann, hadde jeg vært gift med en mann med autisme ville min psykiater sørget for andre og ekstra ressurser i hjemmet, pga av at jeg er gift med en NT mann er min psykiater trygg på at det emosjonelle også blir oppfyldt. (dette ble sagt i dag, slik at autisme, og autisme, hadde ikke vært ok, men autisme og NT da ok, ifølge psykiatrien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en utrolighet  :blink: hva skal du leve av da? i 8 dager?

 

Tja, 570 kroner, tenker jeg :) Sånn er det bare. Alle regninger er betalt, så må kjøpe billig mat. Blir nok brødskiver til middag for hele familien en del ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det er en utrolighet  :blink: hva skal du leve av da? i 8 dager?

Med det jeg har i fryseren og skapene pr. akkurat nå hadde det ikke vært det minste problem for meg alene å spise bra nok i en uke og vel så det uten å bruke særlig med penger. :) Om ungene var hjemme var det noe annet selvfølgelig, men vi skulle nok klart oss ganske bra med 570,-, hadde blitt mye pasta og sånt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, 570 kroner, tenker jeg :) Sånn er det bare. Alle regninger er betalt, så må kjøpe billig mat. Blir nok brødskiver til middag for hele familien en del ganger.

Hei!

 

Hm

 

Ja ja verken barna eller jeg liker brød:-(

 

Brød er billig, men mine barn spiser ikke brød, eller pasta etc...

 

i dag fikk de salat, og friske grønnsaker og kylling og fetaost til skolemat.

 

I morgen omtrent det samme, bare med linser og fetaost, istedet for kylling, skjønner ikke hvordan det er mulig? Bare to poser med grønnsaker koster jo 500 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det jeg har i fryseren og skapene pr. akkurat nå hadde det ikke vært det minste problem for meg alene å spise bra nok i en uke og vel så det uten å bruke særlig med penger. :) Om ungene var hjemme var det noe annet selvfølgelig, men vi skulle nok klart oss ganske bra med 570,-, hadde blitt mye pasta og sånt da.

Hei!

 

OK

 

Vi spiser/liker ikke, brød pasta og potet.

 

vi spiser grønnsaker fisk og kjøtt,

 

sjelden vi spiser hvitt mel, idag tok jeg fri og lagde kanelsnurrer, da fikk de hvitt mel, men til frokost lunsj og middag bruker vi grønnsaker og frukt og kjøttvarianter, (eller feks kreps..sjømat etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Hm

 

Ja ja verken barna eller jeg liker brød:-(

 

Brød er billig, men mine barn spiser ikke brød, eller pasta etc...

 

i dag fikk de salat, og friske grønnsaker og kylling og fetaost til skolemat.

 

I morgen omtrent det samme, bare med linser og fetaost, istedet for kylling, skjønner ikke hvordan det er mulig? Bare to poser med grønnsaker koster jo 500 kr?

 

Nei, er ikke så glad i brød og pasta vi heller, men vi har ikke råd til å spise akkurat slik vi ønsker til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hm

 

Ja ja verken barna eller jeg liker brød:-(

 

Brød er billig, men mine barn spiser ikke brød, eller pasta etc...

 

i dag fikk de salat, og friske grønnsaker og kylling og fetaost til skolemat.

 

I morgen omtrent det samme, bare med linser og fetaost, istedet for kylling, skjønner ikke hvordan det er mulig? Bare to poser med grønnsaker koster jo 500 kr?

 

Jøss. Hvor mye bruker dere på mat i måneden da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke så glad i brød og pasta vi heller, men vi har ikke råd til å spise akkurat slik vi ønsker til enhver tid.

Hei!

 

Hm har dere ikke råd til normal sunn mat?

 

Leit! For brød og pasta ikke akkurat sunt!

 

Trodde alle mennesker, uten de på sosialstønad kunne spise sunn mat...?

 

Nå er jeg både revolusjonær og nytenkende, så det kan hende jeg finner på noe lurt.

 

Jeg pleier ikke gi meg.

 

Jeg har sterk autisme og forsinket prosisering, pluss mange andre store og dypt gripende autismevansker, til min forundring...var min psykiater helt enig i alt i dag. Jeg resiterte ordene til en autistisk mann, teatermann, om hvor tungt og vanskelig det er å ha autisme og min psykiater sa, "Ja" på en måte som fikk meg til å forstå at helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Tror 7000kr pr uke dvs 28 000kr

Handler man mat for 1000 kr dagen og enda ser ut som shakira da må det være noen skikkelig luksusvarer du betaler for :P Kanke være mange kalorier per krone ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7000 kr pr uke???? Det er jo helt vilt! Du og familien din lever virkelig i en drømmeboble!

Har ikke helt oversikt, men tror at vi bruker maks 2000 kr pr uke (2 voksne, 2 ungdommer og 1 barn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Tror 7000kr pr uke dvs 28 000kr

Du understreker bare enda en gang at du ikke bør uttale deg i tråder som handler om vanlige menneskers økonomi. Ja, nå sier jeg det rett ut, økonomi har du rett og slett ikke peiling på.

 

Å bruke 7000,- i uka på mat (dere er 2 voksne og 3-4 unger?) er galskap. Dere bruker omtrent like mye i mat i mnd som det jeg får inn i lønn, barnetrygd og bidrag... Og jeg klarer meg veldig bra med det. Og spiser rimelig sunt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...