Gå til innhold

Hvor mye har du på brukskonto?


Louis Cyphre

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tror 7000kr pr uke dvs 28 000kr

 

Hvor mange personer er dette for da?

 

Jeg bruker ca 6-700 pr uke.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • slabbedask

    30

  • AnonymBruker

    27

  • Madelenemie

    23

  • Nicklusheletida

    14

Handler man mat for 1000 kr dagen og enda ser ut som shakira da må det være noen skikkelig luksusvarer du betaler for :P Kanke være mange kalorier per krone ihvertfall

Hei!

 

Ok kanskje det var 5000 kr pr uke da!

 

Kreps og hummer koster mye, ... jeg vet ikke? jeg vet bare at to poser mat hver gang koster ca 800 kr, men min mann er opptatt av matkvalititet

 

Feks handlet vi i Sverige, vi fant lammestek, men den kostet mange hundre kroner for en kilo, så det blir jo ikke akkurat billig.

 

Vi foretrekker sjømat, og selv om jeg leste at dr fedon lindberg og en annen lege påstod at et sunt kosthold ikke er dyrere, så har de jo helt feil, og er like lite realitetsorienterte som oss,

 

Jeg ante ikke at mennesker lever på raske karbohydrter uten å starte en revolusjon, jeg har jo vært i krigsområder, av ulike grunner, for det meste humanitære, men jeg er såpass revolusjonær at andre blir redde tror jeg, jeg vil skape utjevning i en hastighet ingen tørr tenke, ja og sånn stopper det, men jeg vil fortsatt finne ledsagere for en revolusjon, dvs endring av samfunnet i favør av at normal lønnsinntekt skal være grunnlag for et godt liv, i denne videre plan, ligger liklønnsprinsippet, og det er der de fleste jeg kjenner er uenige, men jeg er enig med meg selv, og har vært enig i dette, mitt egetr system, fra jeg var ca 17 år og startet tenke det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du understreker bare enda en gang at du ikke bør uttale deg i tråder som handler om vanlige menneskers økonomi. Ja, nå sier jeg det rett ut, økonomi har du rett og slett ikke peiling på.

 

Å bruke 7000,- i uka på mat (dere er 2 voksne og 3-4 unger?) er galskap. Dere bruker omtrent like mye i mat i mnd som det jeg får inn i lønn, barnetrygd og bidrag... Og jeg klarer meg veldig bra med det. Og spiser rimelig sunt og greit.

Hei!

 

Jeg er et vanlig menneske, bor i et vanlig hus, men uten Toro-posesupper.

 

Jeg har ikke bred økonomisk innsikt, dvs jeg studerer matematikk, men dette er mer av teoretisk type, og jeg innrømmer at "familieøkonomi" har jeg ingen begreper om!

 

Det er IKKE en sånn type matematikk eller beregninger som interesserer meg, imidlertid setter jeg opp matriser som ville gitt god innsikt i dol-økonomien.-)

 

Jeg tror imidlertid det er mye å spare på planleggelse og ikke impulshandling, jeg handler sjelden klær i butikker, unngår sånne problemer og velger å arve eller enda bedre klare meg med det jeg har!

 

Jeg vet noen mennesker har svært dårlig råd, men å tro at hele dette forumet har det! vel da tror jeg planlegging kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange personer er dette for da?

 

Jeg bruker ca 6-700 pr uke.

Hei!

 

Da tror jeg vi faktisk er nære hverandre i forbruk, vi har nemlig hver dag et par eller tre barn på besøk, så 700 kr x 10 er nok ganske reellt:-) jeg lar alltid andre barn spise godt, overnatte, få med seg mat, matpakker etc... for meg er det mye glede i å sørge for at andre barn går fornøyde fra vårt hjem, dvs fulle mager og fulle sinn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg tror du bør sjekke forbruket en gang til. Kanskje spørre mannen din som i følge deg selv har oversikten over sånt hos dere. Folk går bananas når du snakker om 28 000,- i måneden, men jeg har en mistanke om at du bare gjorde en litt drøy ekstrapolasjon av et tynt datagrunnlag. (en typisk handlepose.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har inn ca. 20 000 i måneden.

 

9500 kr går til husleie, 1500 til eiendomsskatt. 1000 til gass og strøm, om vi er sparsommelige. 700 til mobilregning, 500 til internett. Har ikke TV-abonnement eller fasttelefon. Vannavgiften er 750 kroner måneden. Betaler ned på kreditt, ca. 800 kr per måned. Da står det igjen 5250 kr til mat, husholdning, klær, toalettartikler, fritidsaktiviteter og diverse til to voksne og to barn. Vi bor i England, noe mat er billigere her. Ca. 1/3.

 

Det er ofte det ikke går rundt, på tross av at vi har det bedre enn mange andre i dette landet. Vi kjøper alle klærne våre brukte, bursdagspenger fra min mor går til å slukke branner der de oppstår. Spiser ikke ute, har ikke råd til ferie, eier ikke bil (ikke sjans). Ungenes bursdag og jul er et slit, spesielt siden vi har veldig lite familie vi har kontakt med, så vi må selv sørge for at ungene ikke føler de er verre stilt enn andre.

 

Slik er livet for mange, Madelenemie. Budsjettet til din familie er helt hinsides og dere er svært heldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du bør sjekke forbruket en gang til. Kanskje spørre mannen din som i følge deg selv har oversikten over sånt hos dere. Folk går bananas når du snakker om 28 000,- i måneden, men jeg har en mistanke om at du bare gjorde en litt drøy ekstrapolasjon av et tynt datagrunnlag. (en typisk handlepose.)

Hei"

 

Ok:-)

 

Jeg tenkte, ok min trygd og 1G går til mat,

 

min manns langt mer enn det går til alt annet.

 

jeg baserte det jeg skrev på min manns utsagn, jeg vet ikke hva jeg tjener men max utbetalt trygd pluss 1G, nå¨skal jeg pga av arbeidsforhold gå 50% ned i trygd, men det der er en matemaikk over mitt hodet, jeg er glad jeg er gift med en økomomiinvenstor:-) og at jeg selv får fred med imagunære tall og matriser-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har inn ca. 20 000 i måneden.

 

9500 kr går til husleie, 1500 til eiendomsskatt. 1000 til gass og strøm, om vi er sparsommelige. 700 til mobilregning, 500 til internett. Har ikke TV-abonnement eller fasttelefon. Vannavgiften er 750 kroner måneden. Betaler ned på kreditt, ca. 800 kr per måned. Da står det igjen 5250 kr til mat, husholdning, klær, toalettartikler, fritidsaktiviteter og diverse til to voksne og to barn. Vi bor i England, noe mat er billigere her. Ca. 1/3.

 

Det er ofte det ikke går rundt, på tross av at vi har det bedre enn mange andre i dette landet. Vi kjøper alle klærne våre brukte, bursdagspenger fra min mor går til å slukke branner der de oppstår. Spiser ikke ute, har ikke råd til ferie, eier ikke bil (ikke sjans). Ungenes bursdag og jul er et slit, spesielt siden vi har veldig lite familie vi har kontakt med, så vi må selv sørge for at ungene ikke føler de er verre stilt enn andre.

 

Slik er livet for mange, Madelenemie. Budsjettet til din familie er helt hinsides og dere er svært heldige.

Hei!

 

Hm

 

Du har rett, og jeg er heldig!

 

Jeg syns du er flink som får til!

 

Vanskelig å si hvor jeg hadde vært om jeg var i din posisjon, håper jeg ville vært så flinkl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hm har dere ikke råd til normal sunn mat?

 

Leit! For brød og pasta ikke akkurat sunt!

 

Grovt brød og fullkornspasta er ikke usunt.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grovt brød og fullkornspasta er ikke usunt.

Hei!

 

OK

 

Men vi syns det! grovt brød, kjøpt, i annet enn Helios, er tull/juks, det samme med pasta,

 

man må lese på% på innh og ikke lese ord, for det er mest juks, særlig med det de kaller sunn mat.

 

Det meste av mel bør unngås,...!  og istedet  friske grønnsaker og fisk, kjøtt spises,.tydelig der blir kosthold dyre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det meste av mel bør unngås,...!  

 

Forstår ikke hvor du har det fra. Og er du ikke fornøyd med kjøpebrødet er det bare å bake selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreps og hummer koster mye, ... jeg vet ikke? 

 

Hehe. Nå tror jeg ikke folk flest spiser kreps og hummer sånn til hverdags...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ok kanskje det var 5000 kr pr uke da!

 

Kreps og hummer koster mye, ... jeg vet ikke? jeg vet bare at to poser mat hver gang koster ca 800 kr, men min mann er opptatt av matkvalititet

 

Feks handlet vi i Sverige, vi fant lammestek, men den kostet mange hundre kroner for en kilo, så det blir jo ikke akkurat billig.

 

Vi foretrekker sjømat, og selv om jeg leste at dr fedon lindberg og en annen lege påstod at et sunt kosthold ikke er dyrere, så har de jo helt feil, og er like lite realitetsorienterte som oss,

 

Jeg ante ikke at mennesker lever på raske karbohydrter uten å starte en revolusjon, jeg har jo vært i krigsområder, av ulike grunner, for det meste humanitære, men jeg er såpass revolusjonær at andre blir redde tror jeg, jeg vil skape utjevning i en hastighet ingen tørr tenke, ja og sånn stopper det, men jeg vil fortsatt finne ledsagere for en revolusjon, dvs endring av samfunnet i favør av at normal lønnsinntekt skal være grunnlag for et godt liv, i denne videre plan, ligger liklønnsprinsippet, og det er der de fleste jeg kjenner er uenige, men jeg er enig med meg selv, og har vært enig i dette, mitt egetr system, fra jeg var ca 17 år og startet tenke det ut.

 

Du er virkelig helt, helt fjern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Nå tror jeg ikke folk flest spiser kreps og hummer sånn til hverdags...

Hei!

 

Fryste og nedfryste krepsehaler ser jeg ikke som den store forskjellen!

 

Jeg kjøper kreps i lake, syns ok til skolemat, du forstår vel det!

 

Tror ikke prisforskjellen ligger så mye der, men spiser man mel potet og svin/gris, så har jeg oppfattet at man kan leve billig.

 

Vi spiser ikke hummer til hverdags, men når vi hygger oss, dvs det er ikke fatiigmannskost lenger, slik hummer en gang var:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesteleser

Du viser igjen at du lever i en helt annen verden, Madelenemie. Selv 5000 kr i uka er ekstremt mye. Vi er to voksne og bruker 6-7000 kr pr måned, og vi spiser sunn mat laget fra bunnen. Brød baker vi selv, da blir det sunt og grovt. Krepsehaler til skolemat, jeg har aldri hørt noe lignende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei"

 

Ok:-)

 

Jeg tenkte, ok min trygd og 1G går til mat,

 

min manns langt mer enn det går til alt annet.

 

jeg baserte det jeg skrev på min manns utsagn, jeg vet ikke hva jeg tjener men max utbetalt trygd pluss 1G, nå¨skal jeg pga av arbeidsforhold gå 50% ned i trygd, men det der er en matemaikk over mitt hodet, jeg er glad jeg er gift med en økomomiinvenstor:-) og at jeg selv får fred med imagunære tall og matriser-

Det er nok de aller, aller færreste med maks trygd som kan bruke over 20.000 på mat i måneden til familien. Tross alt skal trygd for de fleste også dekke boligutgifter, kommunale utgifter, strøm, avis, telefon, nett etc etc etc.

Du innrømmer jo at du ikke har peiling på familieøkonomi, og det er bra at du vedgår det :). Men kanskje skal du uttale deg hakket mindre skråsikkert om hva som er vanlig og nødvendig å bruke på mat. Folk flest har ikke øknonomi til å handle som du gjør - og det er ikke bare snakk om prioriteringer.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper kreps i lake, syns ok til skolemat, du forstår vel det!

Jeg tror du er ganske alene i dette landet om å sende med ungene dine krepsehaler i matpakka... Mulig det er en bitteliten elite som gjør det, men den er en ørliten, forsvinnende ørliten, andel av alle skolebarn som har med seg sånt til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Fryste og nedfryste krepsehaler ser jeg ikke som den store forskjellen!

 

Jeg kjøper kreps i lake, syns ok til skolemat, du forstår vel det!

 

Jeg har ikke råd til sånn mat jeg, så det vet jeg ingen ting om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Hei!

 

Tror 7000kr pr uke dvs 28 000kr

Nå tror jeg du tøyser fælt  :lol:  Jeg vet at dere har 5 barn, men så mye klarer dere vel ikke å bruke pr.uke eller gjør dere det ? Kaster du mye mat ?Tror ikke du har oversikt hverken over inntekter eller utgifter. Du kunne hatt godt av å sette deg inn i familieøkonomien At to bæreposer med mat kan koste rundt 800 kr, tror jeg på, men du handlet vel ikke 2 bæreposer med mat hver dag ?  Jeg kjøpte to bæreposer med mat i dag og det kom på over 700 kr. Da kjøpte jeg Møllers omega 3 også og bare det drar jo opp med en hundrelapp. Jeg handlet på Kiwi. Nå trenger jeg ikke å handle i morgen. I dag lagde jeg en stor gryte med grønnsak/kjøttsuppe som vi  hadde til middag i dag og lagde så mye at det blir middag i morgen også.

 

28.000 kr i måneden på mat er galskap. Jeg ville vært nervøs for å sende deg i butikken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...