Gå til innhold

Adferd på dol :)


Gjest spurven

Anbefalte innlegg

Gjest spurven

Men det ekspertsvaret handler jo om min adferd HER, inne på dol...

Og det kan jeg fint tåle.

Ingen her vet hva jeg har opplevd på modum.

Så da kan de ikke si noe om det heller.

Men min "adferd" her kan sies om, og noen trekker konklusjoner ang det om at overgrepene ikke var reelle.

Sånt er sleivete å si, men ikke så uvanlig.

Hysteriske mødre i barnefordelingssaker blir ikke trodd av retten på at barnefaren misbruker barnet fordi de oppfører seg "hysterisk".

Vet om en ung jente der andre mener hun lyver om overgrep fordi hun oppfører seg så utfordrende og vanskelig.

Det er endel som tenker slik, og slik tårnsvale og resten av dol tenker også.

Så da så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    27

  • Madelenemie

    21

  • Trine

    11

  • frosken

    7

Gjest spurven

Og jeg har ikke sendt noe jeg har skrevet her inne til modum. Noe av det ble mailet til pasientombudet, som ville hjelpe meg.

Jeg skrev et par mail og ba ledelsen på modum om hjelp ang adferden til han som behandlet meg så stygt og traumatiserte meg. Jhg synes det var uetisk og uforsvarlig og jeg dkrev at jeg ønsket gjenopprette tilliten så det kanskje hjalp mot traumet mitt.

Fikk et svært stygt brev tilbake. Ble helt sjokka.

Jeg skrev to brev til modum. Ett i novemeber, som var skalig og rolig og jeg forklarte hvordan jeg hadde blitt traumatisert . Og om modum var enig at det handlet om traumereaksjoner, PTSD og retraumwtisering.

Fikk ikke svar.

Også skrev jeg ett i mars til en kvinnelig psykiater der. Hun sa selv til meg st hun ville gjort noe med saken- dersom hun kunne, og at hun forstod meg og følte seg maktesløs fordi hun ikke kunne gjøre noe.

Hun kunne ikke det fordi hun jobbet med forskning akkurat da.

Så da hun var tilbake på traume, sendte jeg et brev og spurte om hjelp.

Fikk et kort og avvisende svar av ledelsen.

Her på dol har jeg skrevet i frustrasjon og også prøvd forklart situasjonen jeg havnet i.

Jeg var så opprørt fordi alt jeg ba modum om var at behandleren etter å ha vørt aggresiv mot meg og slem skulle enten skrive eller di noen ord til meg i et vennlig tonefall, som kanskje kunne dempe traumet, så PTSDen ble slått av..

At jeg virkelig trodde det kunne deempe traumet og stoppe reaksjonene. Men de ville ikke gjøre det engang.

Men så en dag ringte jeg en helbredelsespredikant og da kjente jeg meg annerledes, og skjønte at Gud hadde tatt ut PTSD og de andre reaksjonene jeg hadde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spurven

Holdninger jeg personlig synes er gammeldagse men som fortsatt finnes, gjerne i rettsvesenet, blandt overgripere og deres forsvarere,, og kanskje i deler av psykiatrien og blandt enkelte andre mennesker.

En holdning som går på at offeret ikke er troverdig fordi hun oppfører seg " hysterisk" eller upassende, og derfor enten lyver om overgrep, eller innbiller seg det og overdramatiserer.

Good old days ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ser ut til å ha gjort en heller dårlig jobb. Du framstår som alt annet enn frisk.



Anonymous poster hash: 0d448...43a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spurven

Nå så jeg dette jeg beskriver overfor, så da er jeg takket være det nå HELT frisk! :))

Var bare dette som hang igjen. Og trigget meg sånn.

Bye trauma, welcome life

Endret av spurven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå så jeg dette jeg beskriver overfor, så da er jeg takket være det nå HELT frisk! :))

Var bare dette som hang igjen. Og trigget meg sånn.

Bye trauma, welcome life

Ja men da et det jo ikke noe problem lenger! Da kan du jo fint bare legge alt dette bak deg, slutte å kverne på det (for det er IKKE friskt å kverne slik du har gjort), og endelig gå videre i livet ditt. Veldig bra!

Endret av hww
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest spurven

Ja men da et det jo ikke noe problem lenger! Da kan du jo fint bare legge alt dette bak deg, slutte å kverne på det (for det er IKKE friskt å kverne slik du har gjort), og endelig gå videre i livet ditt. Veldig bra!

Jepp :) takk,. Jeg liker deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå så jeg dette jeg beskriver overfor, så da er jeg takket være det nå HELT frisk! :))

Var bare dette som hang igjen. Og trigget meg sånn.

Bye trauma, welcome life

Siden du er HELT frisk, så må du da kunne la være å gnåle om det samme om og om igjen. Friske folk gjør ikke det.

Anonymous poster hash: 9e853...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spurven

Siden du er HELT frisk, så må du da kunne la være å gnåle om det samme om og om igjen. Friske folk gjør ikke det. Anonymous poster hash: 9e853...593

Stemmer. Hilsen spurven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er HELT frisk, så må du da kunne la være å gnåle om det samme om og om igjen. Friske folk gjør ikke det. Anonymous poster hash: 9e853...593

Friske folk er opptatt av rettferdighet. Og hevn,

Anonymous poster hash: 9067b...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spurven

Friske folk er opptatt av rettferdighet. Og hevn,Anonymous poster hash: 9067b...ad3

Vet ikke om jeg er helt enig der. Hevn ganger ingen. Men du kan kanskje starte en egen tråd på temaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Leit å høre at du har fått en retraumatisering. Dessverre skjer det av og til at folk opplever feil behandling i psykiatrien som gir kjipe konsekvenser. Av og til må man velge sine kamper ut fra vurdering av hva det koster og hva det nytter. Det virker kanskje ikke som nytter å få det du trenger videre fra der du har vært ved å klage, kanskje heller ikke her på forumet.

Ta godt vare på deg selv og oppsøk annen hjelp hvis du trenger videre bearbeiding av hva som har hendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spurven

Hei.

Leit å høre at du har fått en retraumatisering. Dessverre skjer det av og til at folk opplever feil behandling i psykiatrien som gir kjipe konsekvenser. Av og til må man velge sine kamper ut fra vurdering av hva det koster og hva det nytter. Det virker kanskje ikke som nytter å få det du trenger videre fra der du har vært ved å klage, kanskje heller ikke her på forumet.

Ta godt vare på deg selv og oppsøk annen hjelp hvis du trenger videre bearbeiding av hva som har hendt.

Har det fint jeg. Sendte aldri noen klage.

Ville vise fram profilbildet jeg fant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Men det ekspertsvaret handler jo om min adferd HER, inne på dol...

Og det kan jeg fint tåle.

Ingen her vet hva jeg har opplevd på modum.

Så da kan de ikke si noe om det heller.

Men min "adferd" her kan sies om, og noen trekker konklusjoner ang det om at overgrepene ikke var reelle.

Sånt er sleivete å si, men ikke så uvanlig.

Hysteriske mødre i barnefordelingssaker blir ikke trodd av retten på at barnefaren misbruker barnet fordi de oppfører seg "hysterisk".

Vet om en ung jente der andre mener hun lyver om overgrep fordi hun oppfører seg så utfordrende og vanskelig.

Det er endel som tenker slik, og slik tårnsvale og resten av dol tenker også.

Så da så....

Kjære deg.

Jeg har så langt valgt å ikke svare deg de gangene du i det siste har nevnt meg her på forumet, eller skrevet meldinger til meg i innboksen min her. Jeg har latt være å svare, mest for å beskytte meg selv, men også for å ikke gjøre det vanskeligere for deg. Men jeg leser alt du skriver til meg og om meg, selv om jeg ikke svarer. Jeg kjenner at jeg er i tvil nå også, om det er rett av meg å svare, jeg ønsker ikke å plage deg på noen måte, ei heller bruke hersketeknikker. Jeg skjønte rett og slett ikke at det var deg som skrev om sensitive opplysninger på nett, før jeg så reaksjonene på det jeg skrev der. 

Men jeg har kjent på behovet for å være tydelige på at jeg tror deg. Jeg tror deg på at du har opplevd seksuelle overgrep.Jeg synes det er trist å høre om den ung jenta du skriver om som ikke blir trodd. I mange tilfeller så er jo nettopp utfordrende og vanskelig oppførsel et tegn på at seksuelle overgrep har skjedd. Som jeg vel har nevnt før, så har jeg selv opplevd seksuelle overgrep, jeg vet dermed godt hvor sårt det er å ikke bli trodd. Det er ikke sikkert at det har noen betydning for deg at jeg sier at jeg tror deg, men det ble viktig for meg å si det til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde også Modum som noe uprofesjonelt. Jeg ville bare rømme derfra og ingen forstod meg. Jeg følte meg avvist og ønsker ikke mer behandling der. Modum har godt rykte, men det er ikke en plass for alle. For meg var det overraskende at de ikke leste henvisningen godt nok og faktisk tilrettela for meg utfra det som stod i den. De forventet at jeg skulle klare meg i et så stort miljø uten å hjelpe meg. Første døgnet snakket INGEN med meg. Hverken pasienter eller terapeuten. Jeg flyktet derfra i angst.

Anonymous poster hash: d8722...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde også Modum som noe uprofesjonelt. Jeg ville bare rømme derfra og ingen forstod meg. Jeg følte meg avvist og ønsker ikke mer behandling der. Modum har godt rykte, men det er ikke en plass for alle. For meg var det overraskende at de ikke leste henvisningen godt nok og faktisk tilrettela for meg utfra det som stod i den. De forventet at jeg skulle klare meg i et så stort miljø uten å hjelpe meg. Første døgnet snakket INGEN med meg. Hverken pasienter eller terapeuten. Jeg flyktet derfra i angst.

Anonymous poster hash: d8722...e23

Dette handler neppe om manglende profesjonalitet, men derimot om å gi folk realistiske oppfatninger om hva stedet kan tilby. Det er ikke et behandlingssted for de som trenger svært mye hjelp/ivaretakelse for å fungere, tvert om så er det et behandlingssted for de som er stabile nok til å klare å delta i intensive behandlingsopplegg på dagtid og allikevel stort sett klare seg greit selv resten av døgnet. Dette opplyses det tydelig om på deres nettsider.

 

Dersom du var på et vurderingsopphold, så var du der for å gjennomgå noen samtaler og vurderinger mht om behandlingen var egnet for deg. Dette innebærer at du skulle ha samtaler med 3-4 personer i løpet av noen få døgn, ikke at behandling skulle starte. Du fikk tilbud om et sted å bo, et sted og spise, og var for øvrig forventet å ivareta deg selv. Det fantes også et tilbud om å oppsøke personale på kveldstid dersom du trengte å snakke med noen, men det ble ikke lagt opp til oppstart av behandlingsrelasjoner under vurderingsoppholdet.

 

 

Anonymous poster hash: e5d71...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler neppe om manglende profesjonalitet, men derimot om å gi folk realistiske oppfatninger om hva stedet kan tilby. Det er ikke et behandlingssted for de som trenger svært mye hjelp/ivaretakelse for å fungere, tvert om så er det et behandlingssted for de som er stabile nok til å klare å delta i intensive behandlingsopplegg på dagtid og allikevel stort sett klare seg greit selv resten av døgnet. Dette opplyses det tydelig om på deres nettsider.

Dersom du var på et vurderingsopphold, så var du der for å gjennomgå noen samtaler og vurderinger mht om behandlingen var egnet for deg. Dette innebærer at du skulle ha samtaler med 3-4 personer i løpet av noen få døgn, ikke at behandling skulle starte. Du fikk tilbud om et sted å bo, et sted og spise, og var for øvrig forventet å ivareta deg selv. Det fantes også et tilbud om å oppsøke personale på kveldstid dersom du trengte å snakke med noen, men det ble ikke lagt opp til oppstart av behandlingsrelasjoner under vurderingsoppholdet.

Anonymous poster hash: e5d71...296

Utfra min henvisning ble jeg "godkjent" av dem. Der stod det tydelig om mine relasjonaproblemer. Det var derfor jeg var der og de behandlet meg som et menneske uten sosial angst.

DU må anerkjenne at hos personer som sliter med angst så vil angsten overgå fornuften. Da trenger man å få starthjelp. Det er vanlig at pasienter blir tatt i mot av behandler når de er på ukjent grunn. På Modum gikk jeg alene ett døgn og ingen snakket med meg før jeg sa i fra at jeg ville reise derfra. Jeg hadde forventet hjelp, men fikk ikke den. Det var mange ting som jeg ikke skal utdype. Poenget er at det ikke bare er TS som ikke er fornøyd med stedet. Selv om de har godt renommé så må de tåle kritikk som alle andre.

Anonymous poster hash: d8722...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra min henvisning ble jeg "godkjent" av dem. Der stod det tydelig om mine relasjonaproblemer. Det var derfor jeg var der og de behandlet meg som et menneske uten sosial angst.

DU må anerkjenne at hos personer som sliter med angst så vil angsten overgå fornuften. Da trenger man å få starthjelp. Det er vanlig at pasienter blir tatt i mot av behandler når de er på ukjent grunn. På Modum gikk jeg alene ett døgn og ingen snakket med meg før jeg sa i fra at jeg ville reise derfra. Jeg hadde forventet hjelp, men fikk ikke den. Det var mange ting som jeg ikke skal utdype. Poenget er at det ikke bare er TS som ikke er fornøyd med stedet. Selv om de har godt renommé så må de tåle kritikk som alle andre.

Anonymous poster hash: d8722...e23

Du var "godkjent" for vurderingsopphold, ikke for behandlingsopphold.

 

Du mottok vel nøkkel av noen da du kom, og også informasjon om hva som skulle skje de nærmeste dagene? Hvis du leste informasjonen som fantes, så så du også noe om hvor du kunne henvende deg.

 

Jeg ser det som en selvfølge at Modum ikke er egnet for alle. Vurderingsoppholdet er godt egnet til å gi både pasient og behandlere et hovedinntrykk mht hvorvidt det de tilbyr er egnet for den enkelte.

Anonymous poster hash: e5d71...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...